Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@10:07:35 GMT

وعده‌های بر زمین مانده درباره مستمری‌بگیر‌ها

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۴۱۲۰

وعده‌های بر زمین مانده درباره مستمری‌بگیر‌ها

علیرضا محجوب گفت: در چنین بازار کاری با این شرایط آیا حداقل دستمزد مصوب موجود زیاد است؟
دبیرکل خانه کارگر با اشاره به مسائل روز جامعه کارگری، هفته کارگر را به این بخش از جامعه تبریک گفت.

علیرضا محجوب در بیست و چهارمین روز از سلسله مراسم‌های ضیافت نور این تشکل در محل خانه کارگر، با اشاره به بحث‌های جاری این روز‌ها درباره دستمزد گفت: مقامات وزارت کار امروز مطرح کردند که برخی نمایندگان کارفرمایی مدعی هستند که از عهده پرداخت این میزان دستمزد افزایش یافته برای سال ۱۴۰۱ برنمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ ما این بود که ما تعداد زیادی کارگاه می‌شناسیم که هم‌اکنون با کمبود نیرو مواجه هستند. وقتی از صاحبان این کارگاه‌ها می‌پرسیم که شما با چه میزان دستمزد پیشنهادی کمبود نیرو دارید؟ آن‌ها پاسخ می‌دهند که حاضر شدیم رقم‌های بالاتر از حداقل دستمزد مصوب را بپردازیم.

وی در ادامه شرح گفته‌های خود به مقامات وزارت کار گفت: من بیان کردم که در خانه کارگر آقای عسگری مسئول کاریابی در تهران هستند. ایشان اخیرا تعریف می‌کردند که ۱۱هزار نفر را برای یافتن شغل نزد ایشان ثبت نام کردند. وقتی برای کار در شهرک صنعتی حسن‌آباد به آنان چندبار تماس گرفته شده است، اغلب پاسخ تماس را ندادند. استدلال آن‌ها این بوده است که کار تولید سنگین بوده و حقوق آن به نسبت سختی کار کم است. حال باید ببینیم در چنین بازار کاری با این شرایط آیا حداقل دستمزد مصوب موجود زیاد است؟

محجوب با تاکید بر اینکه «من سیستم بازار و نظام سرمایه‌داری را قبول ندارم و به سیاست‌ها و روش‌هایی که به این نام اعمال می‌شود، عقیده‌ای ندارم» تصریح کرد:، اما حامیان این نظام همان قانون عرضه و تقاضای خود را نقض می‌کنند. آن‌ها مگر نمی‌گویند که که باید برحسب تقاضا عرضه انجام شود؟ ما تاکید کردیم که براساس این میزان مزد، تقاضا در بازار کار وجود ندارد. وقتی قیمت اجناس و قیمت سایر عوامل تولید بالا می‌رود، آیا قیمت نیروی کار نباید بالا برود؟

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به این نکته که «اگر در راه تصمیمات شورای عالی کار سنگ‌اندازی شود، به این سنگ‌اندازی و مانع تراشی‌ها پاسخ خواهیم داد» افزود: ما در مراسم وزارت کار در حرم بنیانگذار نظام اسلامی با وجود اختلاف نظر‌ها با مقامات این مجموعه شرکت کردیم تا بگوییم علیرغم اختلافات از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه «دستورات نابجایی در بحث مستمری بگیران داده شده است» گفت: در برابر این دستورات نابجا سکوت نکرده و از تک تک آن‌ها شکایت حقوقی می‌کنیم، زیرا ما نمی‌توانیم تماشا کنیم که به حقوق عمومی توهین شود. همکاران ما از جمله آقای صادقی اخباری دادند که در بحث مستمری‌بگیران مذاکرات و کار درست پیش نرفته و کند جلو می‌رود. اگر سهل‌انگاری و این دسته اقدامات مسبوق به سابقه در سازمان تامین اجتماعی ادامه پیدا کند و با وجود رسیدن به موعد سر ماه پرداخت وعده داده شده عملی نشود، حتما با آن‌ها برخورد کرده و پاسخ مقتضی خواهیم داد؛ زیرا قرار بود که هم بحث افزایش ۳۸درصد و مبلغ اضافی حل شود و هم افزایش ۵۷درصدی انجام بگیرد که هیچ‌کدام را تاکنون ندیدیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محجوب خانه کارگر دستمزد وزارت کار کاریابی خانه کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی

کارگر افغانستانی اخراجی قهوه‌خانه وقتی فهمید فرد دیگری به جای او مشغول کار شده در اقدامی هولناک وی را به قتل رساند.

به گزارش ایران، بیست و هشتم فروردین‌، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهرری به تیم جنایی اعلام شد.بررسی‌ها نشان می‌داد مرد افغانستانی با ضربه چاقو از ناحیه گلو به قتل رسیده بود. عامل این جنایت پس از قتل قلیان‌های قهوه‌خانه را نیز شکسته و متواری شده بود.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه دریافتند، کارگر سابق قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی وارد قهوه‌خانه شده و پس از چند دقیقه‌ با  لباس و دستان خونی از محل جنایت خارج شده است.

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه گفت: مــالک قبلاً اینجا کار می‌کرد اما به دلیل‌ مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم بعد هم فرد دیگری را به جای او استخدام کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد اما متهم کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد. تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • عاقبت زرنگ‌بازی: مانده در خانه، رانده از لیورپول!‏
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل