Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:03:53 GMT

فراهم شدن امکان ملاقات تصویری زندانیان در ۱۵ استان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۴۱۷۹

فراهم شدن امکان ملاقات تصویری زندانیان در ۱۵ استان

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: امکان ملاقات تصویری خانواده زندانیان با فرد زندانی در ۱۵ استان کشور فراهم شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به ایجاد امکاناتی برای ملاقات تصویری زندانی با خانواده‌اش گفت: در راستای پیگیری سیاست‌های کلان قوه قضائیه و دستورات رئیس دستگاه قضا مبنی بر رسیدگی به خانوده زندانیان و تکریم آنان، این طرح اجرا شده است و در 15 استان کشور امکان ملاقات تصویری زندانی با خانواده زندانیان در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با تأکید بر اینکه برای حفظ حریم خصوصی خانواده‌ها، در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، اتاقک مخصوص ملاقات تدارک دیده شده است تا افراد در فضای امن و آرام با مددجو دیدار و گفت‌وگو کنند، گفت: ملاقات الکترونیکی در بستر امن سامانه‌های قوه قضائیه در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی انجام می‌شود.

کاظمی‌فرد در خصوص ملاقات تصویری زندانیان گفت: پس از هماهنگی لازم و احراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری از طریق پیامک توسط اپراتور و ناظر ملاقات الکترونیکی به گوشی هوشمند یا رایانه شخصی خانواده زندانی ارسال می‌شود و آنها با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود وارد پایگاه الکترونیک قوه قضائیه شده و ملاقات تصویری خود را برقرار می‌کنند و در مدت زمان تعیین شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه تا کنون بیش از 200 هزار جلسه دادرسی الکترونیک برگزار شده است، تأکید کرد: دادرسی الکترونیک در راستای تسریع و تسهیل در خدمات رسانی بهتر به مردم، تکریم مراجعان، رعایت حقوق شهروندی زندانیان و کاهش هزینه‌ها راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه در جلسات دادرسی الکترونیک، نیاز به حضور زندانی در محل دادگاه و دادسرا نیست و ارتباط مستقیم صوتی و تصویری قاضی پرونده برقرار می‌شود، افزود: استفاده از فناوری‌ها و سیستم‌های نوین در ارائه خدمات قضائی گامی مهم در هوشمند‌سازی خدمات است.

وی در ادامه حفظ کرامت مددجویان کمیته امداد امام خمینی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: به منظور مساعدت حال و حفظ کرامت مددجویان کمیته امداد امام خمینی، امکان استعلام آنلاین و برخط افراد تحت پوشش برقرار و مددجویان با حضور در دفاتر خدمات قضائی یا مراجع رسیدگی کننده، بدون داشتن معرفی نامه یا تأییده رسمی از آن نهاد، هویت آنان از طریق استعلام کد ملی احراز و شناسه مددجو توسط سامانه‌های قوه قضائیه اخذ می‌شود و در معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه دادرسی و تشخیص اعسار از پرداخت محکوم به استفاده می‌شود.

نیاز 30 میلیاردی برای حمایت سالانه از خانواده زندانیان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه زندان قوه قضائیه زندان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ملاقات تصویری زندانی خانواده زندانی دفاتر خدمات امکان ملاقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد‌های عجیب در انتخابات هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، کتری"، " لیوان"، "دمپایی"، جارو، " فیل"، " دسته گل"، کتاب، "عینک"، " دوچرخه" و هزاران نماد دیگر این روز‌ها در تبلیغات نامزد‌ها و احزاب در سطح خیابان‌ها و کوچه‌های شهر‌های مختلف هند دیده می‌شود.
در هند طبق قانون هر حزب و نامزدی باید در انتخابات ملی، ایالتی و محلی باید یک نشان تصویری داشته باشد.
تاریخچه اجبار داشتن نماد به سال‌های اول استقلال هند برمی‌گردد، زمانی که کمتر از ۲۰ درصد مردم هند با سواد بودند و رای دهندگان باید نامزد‌های منتخب خود را از روی نماد‌ها و نشان‌های تصویری انتخاب می‌کردند نه نام هایشان.
در زمان کنونی نیز که گفته می‌شود بیش از سه چهارم هندیان باسواد تلقی می‌شوند، اما همچنان این نشانه‌های تصویری حرف اول را در هنگام انتخابات می‌زنند.
از اولین انتخابات در سال ۱۹۵۱ میلادی زمانی که دست‌کم ۵۳ حزب برای حدود ۴۵۰۰ صندلی مجلس ملی و مجالس ایالتی با هم رقابت کردند کمیسیون انتخابات نماد‌هایی را به احزاب اختصاص داد و هر نامزدی می‌توانست با این نماد در انتخابات شرکت کند.
فرمان نماد‌های انتخاباتی در سال ۱۹۶۸ میلادی به همه احزاب در سطح ملی، ایالتی، محلی و همچنین نامزد‌های مستقل داده شد.
اولین نماد انتخاباتی در هند متعلق به کنگره بود حزبی که در مبارزات آزادی بخش و جنبش استقلال طلبی هند نقش فراوانی داشت.
نخستین نماد انتخاباتی حزب کنگره "یک جفت گاو نر" بود. پس از انفکاک در آن، نماد حزب به "گاوی که به گوساله خود شیر می‌دهد" تغییر کرد.
از سال ۱۹۷۹ "دست " نماد حزب کنگره شد.
حزب حاکم بی جی پی در سال ۱۹۸۰ تشکیل شد. این حزب نماد انتخاباتی خود را "نیلوفرآبی" برگزید. بنیانگذاران آن اعلام کردند تاریکی جای خود را به نور خورشید خواهد داد و نیلوفر آبی شکوفا می‌شود.
حزب عام آدمی یا عامه مردم که سال ۲۰۱۱ در دهلی تشکیل شد نماد خود را "جارو" انتخاب کرد.
حزب ملی مردم هند "کتاب" را بعنوان نماد خود انتخاب کرد. در هنگام برپایی جشن انتخاب این نماد اعلام شد که تنها سواد و تحصیل می‌تواند اقشار ضعیف را توانمند کند
هدف از این انتخاب اعتراض به فساد و نشان دهنده امید حزب برای پاک کردن کثیفی‌ها و فساد‌های نفوذ یافته در دولت و مجلس بود.
"
نماد‌ها و نشانه‌های تصویری، ساختار، عملکرد‌ها و اهداف سیاسی احزاب و افراد را ساده و خلاصه بیان می‌کنند.
نماد‌ها باید آشنا و به راحتی قابل تشخیص باشند و هیچ پیوند مذهبی یا احساسی با اعتقادات مردم مانند گاو، معبد، پرچم ملی، چرخ نخ ریسی و ... نداشته باشد.
نماد‌های انتخاباتی هند پیام‌های بی صدایی هستند که نقش بزرگی در هنگام انتخابات در هند ایفا می‌کنند.
این صحنه ها، ارتباطات تصویری بشر در ماقبل اختراع الفبا را به یاد می‌آورد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
کیشو دیو: نامزد مستقل انتخابات مجلس هند

دیگر خبرها

  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد