Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان پزشکی قانونی کشور آمار نزاع را که شامل درگیری‌های خیابانی و خانوادگی می‌شود، اعلام کرد و بر اساس آن بیش از ۳۰ درصد از کل ارجاعات به بخش معاینات بالینی پزشکی قانونی مربوط به آسیب دیدگان «نزاع» است.

بررسی مراجعین نزاع در واحدهای معاینات پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بسیاری از این افراد از روی خشم و عصبانیت آنی دست به عملی می‌زنند که عوارض ناشی از آن نه تنها زندگی فرد آسیب دیده بلکه زندگی فرد ضارب را نیز مختل و دچار بحران می‌کند؛ حال آنکه در تعداد قابل توجهی از این نوع ارجاعات می‌شد مسئله به وجود آمده را بدون زد و خورد و تنها با صحبت کردن حل و فصل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این آمار باید شمار افرادی را که به هر دلیل از مراجعه به پزشکی قانونی خودداری کرده‌اند، اضافه کرد، آماری که البته در دسترس نیست.

تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر آمارهای نزاع در کشور

بر اساس این گزارش در سال گذشته، تعداد ارجاعات نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور برابر با ۵۸۶ هزار و ۲۸۳ نفر بود. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن تغییر چندانی نداشته و تنها دو دهم درصد بیشتر شده است.

در این مدت استان‌های تهران با ۹۶ هزار و ۴۹۶، خراسان رضوی با ۵۱ هزار و ۶۳۰ و اصفهان با ۴۱ هزار و ۶۴ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با سه هزار و ۴۹۰، بوشهر با سه هزار و ۶۴۱ و خراسان جنوبی با چهار هزار و ۱۶۴ نفر کمترین آمار ارجاعات نزاع را داشته‌اند.

از نگاهی دیگر بیشترین نرخ نزاع بر اساس تعداد بر حسب جمعیت استان مربوط به استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان و زنجان بوده و کمترین نرخ نیز مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان است.

همچنین ماه‌های خرداد با ۶۰ هزار و ۱۷۵ و شهریور با ۶۰ هزار و چهار نفر پر ارجاع ترین ماه‌های سال از جهت موارد نزاع در سال ۱۴۰۰ بوده است.

بر اساس اعلام پزشکی قانونی، از میان مراجعه‌کنندگان نزاع در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۹۱ هزار و ۶۲۵ نفر مرد و ۱۹۴ هزار و ۶۵۸ نفر زن بوده‌اند.

کد خبر 672462 برچسب‌ها پزشکی قانونی آسیب اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پزشکی قانونی آسیب اجتماعی پزشکی قانونی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک

مسجدی در این سفر در جریان مشکلات جاده مواصلاتی سیریک – جاسک نیز قرار گرفت.

وی همچنین در بازدید از توقفگاه نگهداری بیش از ۱۰۷ خودروی بدون صاحب و پیگیری، در خصوص نحوه آزادسازی این خودرو‌ها گفتگو کرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با حضور در مسجد صاحب الزمان (عج) به مشکلات بیش از ۲۰ تن از مردم شهرستان سیریک در حوزه پرورش میگو، تصفیه آب و زمین‌های ملی رسیدگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌