Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهریار قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: طی سنوات اخیر نگاه ویژه‌ای به تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری شده است و با توجه به اهمیت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، اعتبارات لازم بصورت سالیانه در قالب یارانه محاسبه شده و از محل سامانه‌های نوین آبیاری جهت مدیریت مصرف آب و تجهیز اراضی زراعی به سیستم‌های نوین آبیاری به کشاورزان استان کرمانشاه به صورت مستمر پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجهیز اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری یک ضرورت به حساب می‌آید و در این راستا استقبال مناسبی را از کشاورزان استان جهت تجهیز اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار شاهد بوده‌ایم که این موضوع ریشه در باورهای فرهنگی کشاورزان استان کرمانشاه جهت حفظ منابع آب دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تجهیز ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار طی سال گذشته گفت: در حال حاضر مجموع اراضی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه به ۸۳ هزار هکتار رسیده است.

وی با اشاره به مزایای تجهیز اراضی به سیستم‌های آبیاری تحت فشار، خاطرنشان کرد: راندمان آبیاری در سیستم های آبیاری سقلی و سنتی بین ۲۵ تا ۳۰درصد است، در حالی که در سامانه های نوین آبیاری راندمان آبیاری به ۶۰ الی ۷۰ درصد می‌رسد و با توجه به اهمیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تجهیز اراضی آبی استان به سیستم‌های نوین آبیاری است.

قاسمی در پایان با اشاره به تجهیز بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی سامانه گرمسیری به سیستم‌های آبیاری تحت فشار طی سنوات اخیر، گفت: تجهیز اراضی گرمسیری به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار سهم بسزایی در افزایش تولید، درآمدزایی و اشتغالزایی کشاورزان غرب استان داشته است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه شهریار قاسمی سیستم نوین آبیاری گرمسیری 83 هزار هکتار نوین آبیاری تحت فشار سیستم های نوین آبیاری سامانه های نوین آبیاری استان کرمانشاه تجهیز اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از کشت در ۳۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار در استان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در حاشیه همایش جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: تولید گندم به عنوان گسترده‌‍ترین‌ساز و کار اقتصادی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به مشارکت 40 هزار کشاورز در تولید گندم در استان، عنوان کرد: 10 هزار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، 12 هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از  15 هزار تن بذر در تولید گندم در استان استفاده می‌شود که باعث شده گسترده ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان را شامل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 60 درصد غذای تولیدی خود را از طریق آب سبز و آب باران کشت می‌کنند، ادامه داد: این مسئله در کشور حدود 20 درصد است.

برزگر با بیان اینکه در برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سال گذشته در استان شروع شد، افزود: امسال دومین سال جهش تولید در دیمزارها در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سطح کشت از 30 هزار هکتار به 60 هزار هکتار در سال جاری در جهش تولید در دیمزارها رسید، خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی باعث مشارکت بخش کشاورزی و کشاورزان در این طرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اضافه شدن 65 دستگاه کشاورزی به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان، اظهار کرد: تنوع بذری غلات دیم و تخفیفات بیمه‌ای از دیگر ثمرات این طرح در استان بود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری