Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@17:13:03 GMT

بازار پرندگان وحشی فریدونکنار تعطیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۴۴۷۰

خبرگزاری آریا-رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: برابر دستور قضایی با هماهنگی بخش‌های مختلف، بازار پرندگان وحشی فریدونکنار برای همیشه تعطیل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت؛ سمیه رفیعی با اشاره به اینکه بازار پرندگان وحشی فریدونکنار سال‌هاست به دغدغه جدی فعالان محیط زیست تبدیل شده است افزود: فروش غیرقانونی انواع پرندگان وحشی در این بازار غیرقانونی از حدود یک دهه قبل موجب افزایش قابل توجه شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، ضعف برخورد سازمان حفاظت محیط زیست را موجب گسترش فعالیت شکارچیان غیرمجاز دانست و تصریح کرد: فراکسیون محیط زیست از مدت‌ها پیش در مکاتبات و رایزنی‌های انجام شده و ارایه نظرات کارشناسی به قوه قضائیه، تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار را خواستار شده بود.
وی گفت: خوشبختانه با نظر مثبت قوه قضائیه و دستور مقام محترم قضایی مقرر شد، ضمن افزایش عوامل انتظامی و نیرو‌های محیط بانی از ورود خودرو‌های حامل پرندگان صید شده غیرمجاز از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به شهرستان فریدونکنار و ادوات صید جلوگیری شده و با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد شود.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: همچنین مقرر شد برابر دستور قضایی با هماهنگی بخش‌های مختلف، بازار پرندگان وحشی فریدونکنار برای همیشه تعطیل شود.
وی خاطرنشان کرد: صدور این دستور قضایی نشانه شناخت کامل مسوولان دستگاه قضایی از اهمیت حفاظت از تالاب‌ها و پرندگان مهاجر استان و اولویت بخشی به مقوله حفاظت است.
رفیعی ورود کارشناسانه دستگاه قضایی به مقوله‌های محیط زیستی را موجب خوشنودی دوستداران محیط زیست عنوان و از حمایت‌های قوه قضائیه در این زمینه تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرندگان وحشی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار فراکسیون محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند