Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- «گاسلیت» یکی از آن سریال‌هایی است که همه چیزشان درخشان و درجه یک است؛ از آن سریال‌هایی که باعث می‌شوند آدم مطمئن شود دوران طلایی سریال‌سازی حالا حالا‌ها تمام شدنی نیست. این درام تاریخی بر اساس یک پادکست خیلی معروف و محبوب ساخته شده که به ماجرای رسوایی واترگیت پرداخته بود. «گاسلیت» نگاهی دوباره و بسیار خوش‌ساخت به این رسوایی سیاسی پر سر و صدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش فرارو؛ داستان سریال از ژانویۀ ۱۹۷۲ شروع می‌شود، یعنی پنج ماه قبل از ماجرای ورود جاسوسان نیکسون به مجتمع واترگیت. شان پن در این سریال با گریمی بسیار سنگین که تقریبا چهرۀ او را غیرقابل تشخیص کرده نقش جان میشل را بازی می‌کند که در آن زمان مقام دادستان کل ایالات متحده را داشت و در ماجرای رسوایی واترگیت جزو همدستان رئیس‌جمهور نیکسون بود. در اینجا ما جان میشل را می‌بینیم که هدایت یک دار و دستۀ پخمه را به عهده دارد که قرار است وارد مجتمع واترگیت شوند و از کنگرۀ حزب دموکرات جاسوسی کنند. تلاش این آد‌مها برای انجام اعمال تبهکارانه و نوع ارتباطشان با میشل یکی از جنبه‌های مفرح و طنزآمیز سریال است. شخصیت خود میشل هم به برکت بازی متفاوت و فوق‌العادۀ شان پن طنز خیلی درخشانی پیدا کرده است. به طور کلی طنز سریال خیلی خوب از آب درآمده و حماقت آدم‌هایی که در عین حال خودشان را خیلی باهوش و کاردرست می‌دانند واقعا خنده‌دار و دیدنی به تصویر کشیده شده است. شیا ویگام در نقش گوردون لیدی هم با سبیل جذابش در کنار شان پن یکی دیگر از بازی‌های درخشان و طنز‌آمیز سریال را ارائه داده است.   ماجرای واترگیت برای خیلی‌ها داستان آشنایی است و به همین خاطر این سریال برای اینکه حال و هوای تازه و خلاقانه‌ای داشته باشد به سراغ یک سری از مسائل حاشیه‌ای این ماجرا رفته است. مهم‌ترین ماجرای فرعی که این سریال به سراغش رفته و آن را تقریبا به موضوع اصلی تمرکز خودش تبدیل کرده، ماجرا‌های مربوط به مارتا میشل همسر جان میشل است. او کسی بود که بعد از ماجرای واترگیت علیه نیکسون با رسانه‌ها مصاحبه می‌کرد و شوهرش هم سعی داشت هر طور شده او را ساکت کند. در واقع شخصیت اصلی این سریال مارتا است و جولیا رابرتز حقیقتا به بهترین نحو از پس این نقش محوری برآمده است. رابرتز تصویری دیدنی و جذاب از شخصیت مارتا و ارتباط او با شوهرش و رسانه‌ها ارائه کرده است. رابرتز واقعا آنقدر خوب نقشش را بازی کرده که بیننده دلش می‌خواهد او را خیلی بیشتر در قاب تصویر ببیند و شاید یکی از اشکالاتی که بشود به قسمت‌های اول سریال گرفت همین است که حضور مارتا در هر قسمت به اندازۀ کافی طولانی نیست. اما این به معنی جذاب نبودن سایر ماجرا‌های سریال نیست. «گاسلیت» دست‌کم اینطور که از قسمت‌های اولش به نظر می‌رسد، دائما انرژی و جاذبه‌اش بیشتر می‌شود و خلاصه از آن جور سریال‌هایی است که بیننده را خیلی زود مجذوب خودش می‌کند و او را تا آخر همراه خودش نگه می‌دارد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازیگران: جولیا رابرتز (Julia Roberts)، شان پن (Sean Penn)، دن استیونس (Dan Stevens) و دیگران تاریخ انتشار: از ۴ اردیبهشت   منبع: theguardian.com

منبع: فرارو

کلیدواژه: سریال نقد فیلم تاریخی شان پن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی، رسوایی غرب در ادعای آزادی بیان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: سرکوب خشن اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا، نشان‌دهنده‌ی رسوایی بزرگ غرب در ادعای حقوق بشر و آزادی بیان است.

علی نظری امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حمایت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا از فلسطین و غزه، بیداری افکار عمومی جهانی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شاهد سرکوب خشن اساتید و دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا توسط حکومت این کشور هستیم؛ این موضوع، رسوایی بزرگ آمریکا و جهان غرب است.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: آمریکا ادعای احترام به آزادی بیان دارد؛ الان شاهد بازداشت اساتید و دانشجویان و امنیتی شدن فضای علمی دانشگاه‌های آمریکا هستیم؛ آمریکا در ادعای احترام به آزادی بیان، رسوای جهانیان شده است.

نظری تصریح کرد: امروز، افکار عمومی جهان علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی است؛ دانشجویان آمریکا علیه صهیونیسم جنایتکار به پا خاسته‌اند.

وی اضافه کرد: سرکوب دانشجویان معترض آمریکا گویای آن بوده که دولت آمریکا، حق اعتراض و انتقاد اساتید و دانشجویان را پذیرا نیست؛ آمریکا حامی صهیونیسم کودک‌کش و سرکوب کننده‌ی آزادی بیان است.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: آرمان فلسطین یک هنجار انسانی است؛ انقلاب اسلامی ایران، دفاع از این هنجار انسانی را فریاد زد.

نظری ادامه داد: مقاومت فلسطین و غزه و فعالیت‌های جبهه مقاومت در راستای تعالیم قرآن کریم است؛ ما وظیفه داریم از مستضعفان دفاع کنیم.

وی بیان کرد: اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی، نشانه جهانی‌شدن پیام حمایت از ملت مظلوم و مقتدر فلسطین است.

نظری اظهار کرد: براساس تعالیم قرآن کریم، در نهایت، پیروزی از آن ملت مظلوم اما مقتدر فلسطین است و رژیم فرعونی صهیونیستی نابود خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی
  • مدعیان آزادی بیان بر طبل رسوایی خود کوبیدند
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی، رسوایی غرب در ادعای آزادی بیان است
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان