Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-کتاب «شریان مکران» اثر مهدی قزلی، روایتی از احداث خط لوله هزار کیلومتری انتقال نفت از گوره به جاسک است.
به گزارش خبرگزاری آریا، کتاب «شریان مکران؛ روایتی از احداث خط لوله هزار کیلومتری انتقال نفت از گوره به جاسک» روایت یک طرح عظیم است که با لحن علمی نوشته نشده، بلکه با لحن عمومی به نگارش درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کتاب یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ایران در چندسال اخیر بررسی شده است. طرحی که بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران توانست نفت را از نزدیک بندر جاسک تا خارج از تنگه هرمز صادر کند.
گزیده کتاب:
کتاب «شریان مکران» شرح آنچه در یک پروژه بزرگ نفتی رخ می‌دهدآنچه در مورد این طرح اهمیت دارد دو چیز است: نخست تمام ایرانی بودن تهیه مواد اولیه و همه متخصصان و در مرحله دوم، سریع انجام شدن این طرح است. در مورد نخست به دلیل تحریم، حتی لوله‌های انتقال نفت ترش را که فقط چند کشور در دنیا می‌ساختند، در کشورمان ساخته شد و با اجرای این کار چندین شرکت فولادسازی و لوله‌سازی در کشور احیا شده یا توسعه یافتند. شیر‌های بین راهی، پمپ‌ها و... همه و همه برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت در داخل کشور تولید شد. از این نظر این طرح در تاریخ ایران بی‌نظیر است. در مورد دوم هم اتمام مرحله نخست خط لوله گوره جاسک در مدت بیست ماه، کاری بسیار عظیم در این حوزه بوده است.
کتاب «شریان مکران» شرح آنچه در یک پروژه بزرگ نفتی رخ می‌دهدکتاب «شریان مکران؛ روایتی از احداث خط لوله هزار کیلومتری انتقال نفت از گوره به جاسک» اثر مهدی قزلی است که انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم آن را در 135 صفحه، تعداد 1000 نسخه و به قیمت 35 هزار تومان منتشر کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب انتقال نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان گفت: یک فروند شناور یدک‌کش چندمنظوره به چرخه عملیاتی و لجستیکی بندر جاسک افزوده شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز هشتم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: این یدک‌کش دارای قابلیت آتشخواری در مواقع بروز حوادث و کاربری چندمنظوره است.

وی افزود: عملیات تغییر کاربری و چندمنظوره کردن این شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با دانش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان هدف از استقرار شناور یدک کش برنا در بندر جاسک را افزایش ایمنی و نیز ارتقاء نُرم تخلیه و بارگیری کالا با پهلوگیری شناور تناژ بالا عنوان کرد. 

به گفته محمدحسینی تختی این شناور دارای سیستم ناوبری و کمک ناوبری، ۲۶ متر طول و ۲.۷۵ آبخور، دارای قابلیت ویژه‌ای برای ارتقاء توان عملکردی بندر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند