Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران چراغ‌پور گفت: در روزهای پایانی هفته با افزایش سرعت وزش باد دوباره از کیفیت هوا کاسته و هوا غبارآلود می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از جنوب عراق، شمال عربستان و قسمت‌هایی از خوزستان غباری وارد این استان شده است که علت آن وزش باد و خشکی به دلیل کم‌بارشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به تدریج از این شرایط برای امروز و فردا کاسته می‌شود تصریح کرد: در روزهای پایانی هفته با افزایش سرعت وزش باد همین شرایط مجدد در استان حاکم خواهد شد.
چراغ‌پور اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته، بارش‌هایی را در استان خصوصا نیمه غربی استان داشتیم که بیشترین آن در ایستگاه چلگرد با 12 میلی‌متر و دوآب‌صمصامی پنج میلی‌متر بوده است، اما در بقیه مناطق ازجمله بن، سورشجان و فارسان بارش‌های کمتر از یک میلی‌متر به ثبت رسیده است.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: شرایط ناپایداری برای امروز هم ادامه دارد و در بعدازظهر انتظار افزایش ابر، افزایش سرعت وزش باد و در برخی از مناطق خصوصا نیمه غربی ازجمله شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و اردل وقوع بارش‌های بهاری دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود و آسمان صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد همراه است، برای این روزها از کیفیت هوا کاسته می‌شود، اما در اواخر روز جمعه یک سامانه بارشی جدیدی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
چراغ‌پور خاطرنشان کرد: انتظار داریم در روزهای ابتدایی هفته آینده شاهد بارش‌های رگباری و بهاری در سطح این استان باشیم.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از نظر دمایی برای صبح امروز افزایش نسبی دما برای اکثر نواحی داشتیم و چلگرد با کمینه دمای هفت درجه خنک‌ترین ایستگاه استان بود و در همان ساعت دمای شهرکرد 9 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.
وی از کاهش نسبی دما برای فردا در کمینه دماها خبر داد و خاطرنشان کرد: در بیشنیه دماها روند افزایشی خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: چراغ پور وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این سامانه از امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد. 
رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنین در روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد.
مرادی افزود: بر اساس خروجی فعلی الگوهای پیش بینی سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر روز‌های جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مرکزی صادر شد.

دیگر خبرها

  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود