Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه‌ای، مقاوم سازی مسکن روستایی را از اولویت‌های مهم این نهاد دانست و گفت: این بنیاد با ابلاغ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تا کنون، از تعداد ۹۲۶۹ واحد مسکونی روستایی تعداد ۴۸۹۸ واحد مقاوم سازی نموده است که ۵۳ درصد کل واحدها است.

وی به برخی خدمات این نهاد در راستای توسعه روستاها و خدمت به محرومین اشاره کرد و گفت: شهرستان ایجرود دارای ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است و نقشه طرح هادی برای ۹۰ درصد این روستاها، تهیه گردیده است و در حال حاظر نیز ۲۵ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: از تعداد ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار تعداد ۴۵ روستا از ابتدا تاکنون طرح هادی اجرا شده است که ۶۰ در صد شهرستان است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه، با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در روستاها شاهد تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها هستیم، ادامه داد: جلوگیری از ساخت وسازهای غیر اصولی وغیر فنی در روستاها با اجرای طرح‌های هادی می‌تواند باعث رشد و توسعه همه جانبه روستاها شود.

مدیرکل بنیاد مسکن تاکید کرد: فراهم کردن امکانات در سطح روستاها یکی از مهم‌ترین بسترهای توسعه و ارتقای امنیت راه‌های روستایی و فراهم کردن امکانات در روستاها می‌تواند تا حدود زیادی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر جلوگیری کرده و از آسیب‌های ناشی از این مهاجرت‌ها به طور چشمگیری بکاهد. که در این راستا، مسئولین باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط شهری و روستایی رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

وی به بحث صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی اشاره کرد و گفت: بنیادمسکن انقلاب اسلامی باهمکاری اداره ثبت اسناد واملاک شهرستان ایجرود در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن از تعداد ۹۲۶۹ واحد مسکونی روستایی در سطح شهرستان برای ۹۲۰۳ واحد مسکونی سند مالکیت صادر و تحویل مالکین نموده است که ۹۹ درصد واحدهای مسکونی را شامل می‌شود.

کد خبر 5475582

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا خواجه ای مسکن روستا ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ماه مبارك رمضان شب احیا راهپیمایی روز قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی مشهد مسکونی روستایی واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در استان خبر داد و گفت: تعداد ۷۴۰ واحد مسکونی خودساز و انبوه سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر سمنان با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال اجرا است.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازدید از روند اجرایی تکمیل پروژه های مسکن ملی در شهرک روزیه سمنان اظهار کرد: با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، جشن واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و بیش از یک هزار و ۱۵۷ قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان، بالغ بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. 

هاشمی اضافه کرد: پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان یکی از پروژه هایی است با کیفیت و سرعت، کار اجرایی به پیش می رود. 

وی بیان کرد: خدمات برق و آب به صورت کامل در اختیار متقاضیان قرار گرفته و گازرسانی توسط پیمانکار از ورودی در حال انجام است. 

استاندار سمنان تصریح کرد: در شهرهای دیگر استان سمنان نیز این شرایط در قالب طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، بزرگترین سایت ویلاسازی در دامغان و بزرگترین سایت احداث واحد مسکونی نیروهای مسلح در شاهرود نیز با ظرفیت بالغ بر ۷۰۰ واحد مسکونی در حال انجام است. 

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سایت ۲۰۵ هکتاری در کمربندی سمنان نیز با اولویت تخصیص زمین برای جوانی جمعیت و افراد واجد شرایط در دستور کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت. 

استاندار سمنان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده به تعداد پروژه ۲۰۰ واحدی در آینده آغاز می شود، گفت: در راستای حمایت از تولید و ظرفیت محصولات داخل استان، تاکید شده تا در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از مصالح داخل استان استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید