Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:افزایش قیمت اینترنت منوط به افزایش کیفیت است و ما با هرگونه افزایش قیمتی که منجر به افزایش کیفیت نباشد مخالفیم.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور در برنامه «صف اول» که شب گذشته از شبکه خبر پخش شد، با اشاره به نقش مهم ارتباطات ثابت اظهار کرد: در همه جای دنیا بار اصلی شبکه و اینترنت بر دوش ارتباطات ثابت است، اما در کشور ما در این حوزه به دلایل گوناگون سرمایه گذاری درستی انجام نشده است، بنابراین بار بر دوش اینترنت همراه است و به همین دلیل کیفیت لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بستر فیبرنوری را در کشور توسعه دهیم. توسعه اینترنت ثابت مبتنی بر فیبرنوری تکنولوژی دهه‌های آینده است.

زارع پور گفت: اعتقاد داریم نسخه شفا بخش حل مشکلات شبکه‌ای و اینترنت کشور توسعه ارتباطات ثابت است.

وی با بیان اینکه به سه میلیون کیلومتر فیبر نوری احتیاج داریم تصریح کرد: بسته حمایتی برای اپراتور‌هایی که در این حوزه کار کنند آماده کرده‌ایم و اجازه داده‌ایم که اپراتور‌های تلفن همراه برای ارایه خدمات ورود پیدا کنند.

زارع پور افزود: دولت از محل سهم خود از درآمد اپراتور‌های مخابراتی تمهیداتی را پیش بینی کرده است، حدود ۵ درصد از درآمد اپراتور قرار است با نظارت وزارت ارتباطات صرف توسعه ارتباطات ثابت شود.

وی با اشاره به دریافت سه درصد از درآمد اپراتور‌ها توسط دولت ادامه داد: سه درصد از درآمد اپراتور‌های ثابت را به عنوان حق السهم دولت دریافت می‌کنیم، اما اپراتوری که پورت فیبر نوری روشن در منازل مردم ببرد این سه درصد را به مدت پنج سال از او دریافت نمی‌کنیم.

وزیر ارتباطات افزود: اولین قدم را در اسفند ماه برداشتیم که بیش از ۵۰۰ هزار پورت فیبر نوری آماده شد. تاکنون یک و چهار دهم میلیون پورت فیبر نوری مبتنی بر فیبر نوری راه اندازی شده که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار اف تی تی اچ و ۲۰۰، ۳۰۰ هزار وی دی اس ال است و تمام این فعالیت‌ها در سامانه‌ای قابل مشاهده است.

تشکیل جلسات هفتگی شبکه ملی اطلاعات

زارع پور تاکید کرد: اعتقاد داریم که اگر بخواهیم از فناوری اطلاعات که یک فناوری راهبردی و تمدن ساز است، حداکثر استفاده را انجام دهیم، بستر آن یک شبکه پرسرعت است.

وی درباره شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای پرسرعت با کیفیت و امن است که همه خدمات لازم در آن به مردم ارایه می‌شود و بنده مسئول اجرایی شبکه ملی اطلاعات هستم.

وی افزود: برای شبکه ملی اطلاعات شورایی با حضور همه معاونان در وزارتخانه تشکیل شده است و هر هفته جلسات پیگیری آن برگزار می‌شود. همه امکانات بسیج شده تا یک شبکه پرسرعت و امن برای مردم داشته باشیم.
دولت را تبدیل به یک آیکون در گوشی‌ها می‌کنیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات هم زیرساخت‌های خوبی برداشته شده و دولت قصد دارد دولت را تبدیل به یک آیکون در گوشی‌ها کند و در تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند پنجره واحد خدمات خود را راه‌اندازی کنند و ما در وزارت ارتباطات نیز مکلف شدیم پنجره واحد ملی خدمات را راه‌اندازی کنیم. همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند که تا شهریور ماه پنجره واحد و خدمات خود را راه‌اندازی کنند و ما هم مکلف شدیم تا دی ماه پنجره ملی خدمات را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته پنجره واحد مجوز‌ها انجام شد، همه دستگاه‌ها مکلف شدند که به جای اینکه ده‌ها سامانه داشته باشند برای هر کاری یک آدرس داشته باشند.

افزایش قیمت منوط به افزایش کیفیت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حوزه ارتباطات دولت بخشی از ارتباطات را به بخش خصوصی واگذار کرده است، لایه اول در اختیار بخش خصوصی است ما به عنوان حاکمیت تنظیم گر این حوزه هستیم و باید منابع لازم را برای آن‌ها فراهم کنیم که بتوانند ارائه خدمات کنند.

وی بیان کرد: منابع در حوزه ارتباطات همراه فرکانس است، وزارت ارتباطات باید فرکانس‌های لازم را در اختیار قرار دهد، در گذشته فرکانس‌هایی که واگذار شده بود که هم اکنون اشباع شده است.

وی افزود: سال گذشته فرکانس ۲۳۰۰ را واگذار کردیم برای فعال کردن فرکانس جدید نیاز به تجهیزات است و اپراتور‌ها برای استفاده از آن نیاز به منابع مالی دارند.

مخالف افزایش هزینه بدون افزایش کیفیت هستیم

وی درباره بسته‌های اینترنتی تصریح کرد: اپراتور‌ها معتقدند که با توجه به افزایش تورم، زیاد شدن دستمزد‌ها و افزایش هزینه نگهداری تجهیزات، تعرفه‌ها همچنان ثابت باقی مانده است بنابراین برای توسعه نیاز به افزایش سرمایه داریم.

وی درباره بسته‌های جدیدی که از سوی اپراتور‌ها پیشنهاد شده است افزود: افزایش قیمت‌ها باید منوط به افزایش کیفت شبکه باشد و وزارت ارتباطات با هر گونه افزایش قیمتی که منجر به افزایش کیفیت نباشد مخالف است. ما به دنبال سود اپراتور‌ها نیستیم خط قرمز ما کیفیت شبکه است.

بومی سازی ساخت و تعمیر فیبر‌های دریایی

وزیر ارتباطات درباره توانمندی ساخت و تعمیر فیبر‌ها در زیر دریا نیز توضیح داد: بومی سازی تجهیزات شبکه و خدمات آغاز شده است و به توانمندی ساخت و تعمیر فیبر‌های زیردریایی دست یافته‌ایم و در این زمینه قرارداد‌های بین المللی با کشور‌های منطقه منعقد کردیم.

وی درباره هوش مصنوعی نیز تصریح کرد: در هوش مصنوعی قدم‌های خوبی برداشته شده است و باید به سمت حکمرانی داده‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی حرکت کنیم.

تبدیل شدن به هاب منطقه

زارع پورتاکید کرد: یکی از دستاورد‌های ما تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به هاب ترانزیت ترافیک است که در این زمینه قدم‌های بسیار بزرگی برداشتیم.

وی تصریح کرد: در این مدت ۵۰ درصد به ترانزیت ترافیکی کشور اضافه کردیم و کار بسیار سنگین بین المللی اتفاق افتاد.

وزیر ارتباطات درباره فناوری فضایی نیز تصریح کرد: در این حوزه ظرفیت‌های خوبی داریم و راهبرد ما استفاده حداکثری از فناوری فضایی برای حل مشکلات است. در شورای‌عالی فضایی که در آذر ماه با حضور رئیس جمهور تشکیل شد تثبیت لایه لئو مصوب شد.

وی ادامه داد: ایران جز ۱۰ کشوری است که دارای ماهواره و پرتابگر بومی است و اولین ماهواره با پرتابگر بومی در اسفندماه با موفقیت پرتاب شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هدفمان در بحث فضا این است که اولا در این حوزه مستقل شویم و بتوانیم در لایه‌های مختلف جو با موفقیت ماهواره هایمان را در مدار قرار دهیم.

وی افزود: در حوزه کابردی سازی صنعت فضایی تلاش می‌کنیم بتوانیم از اطلاعات و داده‌های فضایی برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات درباره نظارت مردم به عملکرد دستگاه‌ها نیز گفت: فضای مجازی فرصتی برای نظارت مردم برعملکرد دستگاه‌هاست، پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر ضرورت نظارت مردمی بر دستگاه‌ها سازمان فناوری اطلاعات را مکلف کردیم تا در هفته دولت سامانه نظارت مردمی راه اندازی شود و مردم به صورت انلاین درباره کیفیت ارایه خدمات دستگاه‌ها نظر دهند.

زارع پور درباره عملکرد شرکت ملی پست نیز توضیح داد: به دنبال هوشمندسازی کل چرخه پستی کشور هستیم تا سرعت کار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: سامانه نظارت مردمی بر کارکنان دولت سه‌ماهه راه‌اندازی می‌شود

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ارتباطات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات درآمد اپراتور شبکه ملی اطلاعات افزایش کیفیت وزارت ارتباطات منوط به افزایش وزیر ارتباطات ارتباطات ثابت راه اندازی افزایش قیمت پنجره واحد اپراتور ها نظارت مردم دستگاه ها فیبر نوری زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در نخستین نشست خبری با خبرنگاران در سال ۱۴۰۳ افزود: «توسعه فناوری در کشور وظیفه اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است و در این راستا برنامه ستاد توسعه هوش مصنوعی این معاونت کمک به دانشگاه ها، محققان و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه فناوری‌ها و کاربست هوش مصنوعی در ایران با استفاده از ابزار اپراتور است.»

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال جریان اکوسیستمی هوش مصنوعی در کشور راه می‌افتد و به صد‌ها جی پی یو (GPU واحد‌های پردازش گرافیک) دست پیدا می‌کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان به رایزنی با رییس جمهور و بسیاری دستگاه‌ها از جمله سازمان برنامه و بودجه برای راه اندازی مرکز توسعه هوش مصنوعی در کشور و در کنار آن شورای راهبری هوش مصنوعی اشاره کرد و و یادآور شد: برای این کار مدل‌های مختلف در بسیاری کشور‌ها بررسی شد.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داد که بعضا برخی کشور‌ها وزارتخانه و برخی هم شورای راهبری برای هوش مصنوعی ذیل ریاست جمهوری ایجاد کرده اند.

وی افزود: با ساعت‌ها رایزنی و مشورت با متخصصان و صاحب‌نظران هوش مصنوعی و شبکه‌ها به این جمع بندی رسیدیم که در کشور باید یک مرکز تحت عنوان مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم تا وظیفه کلانی را در این حوزه از جمله نظارت و تنظیم گری و همچنین توسعه زیرساخت‌های کلان عهده دار شود و شورایی هم به عنوان راهبر و هیات امنا بالا سر این مجموعه شکل بگیرد.

معاون علمی رییس جمهور یادآور شد: اسفندماه ۱۴۰۲ مرکز ملی هوش مصنوعی تاسیس شد و حکم ریاست آن نیز توسط رییس جمهور صادر شد و اعضای شورای راهبری این مرکز نیز معرفی شدند، اساسنامه مرکز ملی هوش مصنوعی د رحال حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تنظیم آست.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: این مرکز در حوزه هوش مصنوعی فراتر از معاونت علمی ریاست جمهوری است و همه دستگاه‌ها در قبال این مرکز از یک ماموریت اختصاصی برخوردار هستند.

وی از برگزاری جلسات مختلف با طرف‌های تاثیرگذار در حوزه هوش مصنوعی همچون سرمایه گذاران مختلف، بخش‌های دولتی و صندوق‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این راستا صندوق پژوهش و فناوری توسعه هوش مصنوعی نیز تصویب و دایر شد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این صندوق با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای فعالیت برنامه ریزی شده است، افزود: بخش خوبی از این سرمایه را نهاد‌هایی مثل صندوق توسعه ملی و چندین مودی مالیاتی بزرگ در حوزه اپراتور‌ها تقبل کرده اند که پرداخت کنند بنابراین اقدامات عملیاتی بسیار خوب پیش رفته است و برنامه ریزی‌ها این است که مرکز ملی هوش مصنوعی در اولین گام یک کاربر هوش مصنوعی یا اصطلاحا یک اپراتور هوش مصنوعی در کشور راه اندازی کند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده این اپراتور هوش مصنوعی سه خدمت اصلی را عرضه می‌کند، یعنی یک مزرعه پردازشی بزرگ که چگونگی ابعاد و اندازه آن در حال بحث است. یک مرکز داده یا دیتا سنتر بزرگ برای تولید داده‌ها و همچنین کتابخانه بزرگ زبانی و تصویری که این‌ها مجموعه‌هایی هستند که قرار است در اپراتور اصلی مدیریت شوند.

رییس جمهور آذرماه ۱۴۰۲ ماموریت تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» را به معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور محول کرد.

بر اساس حکم آیت الله رئیسی، هدف از تشکیل این شورا، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های ذی ربط و کنشگران پیشران در حوزه هوش مصنوعی است.

۱۰۰۰ مجموعه نوپا مستقر در پارک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان نوپا ارتقا می‌یابند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به این سوال که تدوین و اجرای نظام ارزیابی دانش بنیان‌ها چه تغییری در اکوسیستم و زیست بوم حوزه دانش بنیان‌های کشور ایجاد کرده است، گفت: در نظام جدید ارزیابی دانش بنیان ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد و شرکت‌های فناور بر این اساس به شرکت‌های نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

دهقانی فیروزآبادی در مورد اینکه گفته می‌شود این همان سیستم دسته بندی نوع یک، دو و سه سابق است، تاکید کرد: مطلقا این صحبت اشتباهی است، چراکه قبل از این مجموعه‌های فناور تنها براساس فناوری دسته بندی می‌شدند.

وی اظهار داشت: نظام ارزیابی جدید مجموعه‌های فناور در حال حاضر به یک ابزار جدی برنامه ریزی و مدیریت تسهیلات برای ساز و کار‌های حمایتی برای معاونت علمی تبدیل شده است و اینکه می‌گوییم هفت هزار از مجموعه‌های فناور ما شرکت نوپا و قریب به ۸۰۰ تا هزار فناور هستند و ۲ هزار نوآور هستند، یک دید واقعی به ما می‌گوید که حجم اقتصاد و حجم صادراتی کشور در چه مرحله و شرایطی است برای یک برنامه ریزی جدی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری است.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در سه ماه آینده بحث ارزیابی مجموعه‌های فناور به شکل اساسی به روز رسانی می‌شود و ارزیابی‌ها توسط پارک‌ها انجام و آسان گیرانه‌تر و بعضا غیرحضوری خواهد بود، افزود: هم اکنون ۱۰ پارک علم و فناوری در کشور کارگزار معاونت علمی ریاست جمهوری در شرکت‌های نوپا فعالیت می‌کنند.

دهقانی فیروزآبادی در عین حال تاکید کرد: تمرکز ارزیابی‌های جدی و حضوری بر روی شرکت‌های نوآور و فناوری خواهد بود که بازی اصلی دست آن‌ها است.

وی پیش بینی کرد امسال علاوه بر متوازن شدن نظام حمایت از مجموعه‌های فناور و واقعی شدن ارزیابی ها، حداقل یک هزار شرکت جدیدی از شرکت‌هایی که قبلا در پارک‌ها بوده اند به شرکت‌های دانش بنیان نوپا تبدیل می‌شوند.

مشارکت با روس‌ها در قالب یک کنسرسیوم برای ساخت یک هواپیمای جدید

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ساخت هواپیمای مسافربری ٧٢ نفره که به عنوان یک پروژه دانشگاهی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیگیری می‌شود، تاکید کرد: هواپیمای مسافربری ۷۲ نفره در حوزه فنی فاقد زیرساخت است.

دهقانی فیروزآبادی به بازدید خود از این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه در جلسات متعددی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد با اینکه پروژخ هواپیمای مسافربری ۷۲ نفره پروژه مناسبی است، اما جوابگوی صنعت هواپیمایی نیست.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد که شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و فعال در این حوزه فعالیت خود را به سمت ساخت و طراحی بخش‌های دیگری از جمله سیم‌های کنترل، ناوبری هدایت و تجهیزات موتوری سوق دهند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما تشکیل کنسرسیوم در صنعت هوایی با کشور‌های دوست است، از مشارکت با روس‌ها در قالب یک کنسرسیوم برای ساخت یک هواپیمای جدید خبر داد.

۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کند

دهقانی فیروزآبادی در ادامه نشست خبری از حضور ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس خبر داد و گفت: امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند.

وی افزود: یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن‌ها در بازار سرمایه و مشارکت آن‌ها توسط سرمایه مردم است. لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی ریاست جمهوری مراجعه کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ادامه داد: وقتی بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان با هدف دسترسی به آمار مهاجرت نخبگان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان، گفت: ایجاد دفتر فراجا در این بنیاد برای رصد نخبگان است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه رصد ورود و خروج نخبگان مقیم خارج از ایران به کشور در تمام دنیا مرسوم است افزود: همه مجموعه‌هایی که آمار مهاجرت‌ها را ارائه می‌کنند، بدون دسترسی صحیح به آمار و ارقام است، این درحالی است که بهترین مرجع ارائه آمار مهاجرت در کشور پلیس گذرنامه است.

وی اظهار داشت: فراجا اطلاعات لازم از مهاجرت را که اطلاعاتی محرمانه محسوب می‌شود را در اختیار دارد و کمک می‌کند تا بنیاد ملی نخبگان به صورت دقیق به آمار مهاجرت نخبگان دسترسی داشته باشد.

رییس بنیاد ملی نخبگان درادامه وطن‌پرستی را شاخص اصلی شهروندان هر کشوری دانست و گفت: بخش بسیاری از توفیقات کشور‌هایی همچون هند و چین به لطف محققانی است که در سایر کشور‌ها به تحقیق و پژوهش اشتغال دارند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد:بازگشت محققان ایرانی در قالب عضو هیات علمی و ... به کشور ۲ برابر شده است.

عملیات وعده صادق برخوردار از دو بال «علم و فناوری» و «شجاعت»

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری همچنین در ادامه عملیات وعده صادق توسط نیرو‌های مسلح کشور را مزین به دو بال علم و فناوری و همچنین شجاعت توصیف کرد.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: هر انسان آزاده با مشاهده عملیات صادق دریافت که ایران در ساخت تجهیزات دفاعی، پدافندی و آفندی بسیار توانمند است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان