Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:36:27 GMT

برگزاری سیزدهمین دوره کشتی لوچو گنج‌افروز در بابل

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۵۵۶۴

برگزاری سیزدهمین دوره کشتی لوچو گنج‌افروز در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جان‌برار پورگنجی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران درباره برگزاری سیزدهمین دوره کشتی لوچو گنج‌افروز اظهار کرد: برگزاری این دوره از مسابقات دارای سابقه بسیار طولانی در استان مازندران است.

وی تصریح کرد: کشتی سنتی جایگاه ویژه در بین اقشار مختلف استان مازندران دارد و مردم در همه جای استان علاقه ویژه‌ای به این دوره از رقابت‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول برگزاری سیزدهمین دوره لوچو گنج‌افروز، خاطرنشان کرد: دو سال به دلیل شیوع کرونا در روند برگزاری مسابقات اخلال ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه این مسابقات در سه شب پایانی ماه مبارک رمضان و در شب برگزار می‌شود.

پورگنجی درباره نحوه حضور افراد و کشتی‌گیران، افزود: وزن کشی یک شب قبل انجام می‌شود و در این دوره از رقابت‌ها تلاش شده که حق هیچ یک از افراد ضایع نشود.

وی به دلیل برگزاری این مسابقات در سالن ورزشی اشاره کرد و گفت: این تصمیم با توجه به نامشخص بودن وضعیت آب و هوا گرفته شد و از طرفی برای ثبت بین‌الملل نیاز به تمهیدات ویژه‌ای داریم که مطابق با استانداردهای کشتی جهانی باشد.

وی با اعلام اینکه در پنج وزن حدود ۱۰۰ نفر شرکت می‌کنند، گفت: دلیل ایجاد محدودیت افزایش کیفیت کشتی است، در سنوات گذشته که تا حدودی حضور برای همه افراد بلامانع بوده با مشکلات زمانی و کمبود وقت مواجه می‌شدیم.

مسؤول برگزاری سیزدهمین دوره کشتی لوچو گنج‌افروز بابل درباره هزینه برگزاری این دوره از رقابت‌ها و اینکه چگونه تامین می‌شود، افزود: حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها اعتبار نیاز است که به صورت خودیاری هزینه می‌شود.

*حضور کشتی‌گیران از استان‌های مختلف

در ادامه رضا یحیی‌زاده گنجی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه، کشتی قرار است در پنج وزن برگزار شود و بر اساس استانداردهای جهانی با یاد شهدای گنج‌افروز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌ها کشتی‌گیران استان‌های مختلف دعوت شدند.

یحیی‌زاده درباره تامین امنیت محل برگزاری مسابقات، گفت: رایزنی‌های اداری در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی لوچو مازندران گنج افروز بابل برگزاری سیزدهمین دوره دوره از رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه با حضور کشتی‌گیرانی از کشورمان و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد. حسین بیژنی کشتی‌گیر وزن ۵۵ کیلوگرم هم‌استانی در این رقابت‌ها توانست با غلبه بر کشتی‌گیرانی از کرمان، تهران و خوزستان به فینال مسابقات برسد. وی در فینال علی‌رغم شایستگی فراوان در برابر کشتی‌گیر قدر خوزستان شکست خورد و در جایگاه دوم این مسابقات قرار گرفت. حسین بیژنی در سال ۱۴۰۲ برای اولین‌بار کشتی استان را در مسابقات قهرمانی بزرگسالان فرنگی کشور صاحب یک مدال برنز کرد و همچنین در این مسابقات برای اولین بار ورزش کشتی استان را صاحب یک مدال کرد و افتخار دیگری را برای ورزش استان رقم زد. حسین بیژنی قهرمانی ارتش‌های ایران، نایب قهرمان امید‌های کشور، قهرمان بسیج کشور و نفر سوم بزرگسالان فرنگی کشور را در کارنامه ورزشی خود دارد. وی در باشگاه دانشگاه آزاد دهدشت زیر نظر مربیان پرتلاش خود سجاد جوشن، آرش هادی پور و افتخاری تمرین می کند.

دیگر خبرها

  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • پایان مسابقات بدمینتون زیر ۱۳ سال سمنان