Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی المشاط در یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه المیادین نوشت: فلسطین مسئله مرکزی امت اسلامی است و بعد از گذشت ۷۴ سال از اشغالگری اسرائیل هنوز دشمن اشغالگر از هر طریق و با هر وسیله‌ای می‌کوشد تا مسئله فلسطین را به موضوعی حاشیه‌ای تبدیل کند و آرمان فلسطین را از بین ببرد. در مقابل، آزادگان امت با حداکثر توان و ایمان و اعتماد به خداوند تعالی با تلاش‌های این رژیم مقابله کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو قضیه فلسطین امروز هم قضیه مرکزی برای همه آحاد امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان به شمار می‌رود که تمام مسائل دیگر حول محور آن شکل می‌گیرند هرچند حکومت‌هایی که از گذشته تاکنون کاملا از مواضع مردم خود دور بوده اند و خط خیانت کار به امت عربی و اسلامی ما به شمار می‌روند موجی از عادی سازی را شکل داده اند.

در طول همه این سال‌ها جهان شاهد شنیع‌ترین انواع جنایت‌ها در حق مردم فلسطین از سوی دشمن اسرائیلی و با حمایت کامل و خبیثانه آمریکا و دولت‌های غربی وابسته به آن بود. این اقدامات وحشیانه تاییدی بود بر این حقیقت که رژیم غاصب صهیونیستی دشمن واقعی امت عربی و اسلامی است و خطری آشکار برای امنیت و ثبات در کشور‌های عربی و کل جهان محسوب می‌شود.

در مقابل، همه این سال‌ها ثابت کرد که جهاد و مقاومت و همه اشکال مبارزه مسلحانه تنها راه برای آزادسازی فلسطین و مقدسات و در راس آن‌ها قدس شریف است و نیز اگر پای خیانت‌های آن حکومت‌های مزدور به دین و امت خودشان در میان نبود، به خوبی درک می‌شد که رژیم غاصب صهیونیستی به شدت شکننده و سست‌تر از خانه عنکبوت است.

جمهوری یمن امروز که کنفرانس «فلسطین، مسئله اصلی امت» را برگزار می‌کند یک بار دیگر بر موضع ثابت ملت یمن در برابر آرمان فلسطین و حمایت از مردم آن تاکید می‌کند و بر کسی پوشیده نیست که این موضع مردم یمن یکی از علل اصلی قرار گرفتنش در معرض تجاوز بیش از هفت ساله است که البته این امر جز بر ثبات و یقین این مردم به صحت مواضع خود که ناشی از پایبندی دینی، انسانی و اخلاقی در برابر یک ملت مسلمان و مقدسات امت است نیفزوده است.

مردم یمن با وجود همه مشکلاتی که در طول بیش از هفت سال تجاوز ظالمانه آمریکایی سعودی و محاصره و تحریم شدید داشتند همواره در تظاهرات میلیونی در عرصه‌های مختلف برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و آرمان به حق آن‌ها پیشتاز بوده اند و هر چقدر فشار بر آن‌ها افزایش یافت شوق و اصرار و علاقه آن‌ها به یاری برادران فلسطینی و آرمان فلسطین هم بیشتر شد و ما یقین داریم آنچه از تجاوزگری و محاصره بر ما می‌گذرد بهای موضع روشن و آشکار ما در برابر آرمان فلسطین است.

در پایان بر چند موضع تاکید می‌کنیم:

از رسانه‌های عربی و اسلامی و وزارت خانه‌های آموزش و پرورش عربی و اسلامی می‌خواهیم بغض و دشمنی با صهیونیست‌ها و آمریکای دشمن امت اسلامی را در رسانه‌ها و کتاب‌های درسی به عنوان یک واجب اسلامی و فریضه دینی تثبیت کنند. - از ملت عربی و اسلامی می‌خواهیم کالا‌های آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کنند و از مقاومت فلسطین حمایت و پشتیبانی به عمل آورند تا بتواند حقوق خود را بازپس گیرد و وجب به وجب فلسطین را از لوث وجود صهیونیست‌ها پاک کند. - عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی را به هر شکلی محکوم می‌کنیم و به همه کسانی که سازش کرده اند هشدار می‌دهیم که کشور و ملت فلسطین به اشتیاق و انعطاف آن‌ها سزاوارتر از اسرائیل هستند. به آن‌ها به عنوان نصیحت می‌گوییم راهی که در آن گام نهاده اند خطرناک است و هیچ نفعی برای خودشان یا مردمشان جز درد و پشیمانی و سرگردانی بیشتر ندارد. به این کشور‌ها که درگذشته و حال به ورطه خیانت و عادی سازی با دشمن اسرائیل افتاده اند توصیه می‌کنیم که در محاسبات خود بازنگری کنند و همه روابط را با دشمن اسرائیلی قطع کنند. - تاکید می‌کنیم اقدام ما در یاری ملت فلسطین و حمایت از همه آزادگان امت یک موضع اصولی، انسانی، سیاسی و دینی است و تغییر نمی‌کند. ما به رغم شرایط کنونی امیدواریم نقشی موثر و عملی در آزادسازی فلسطین داشته باشیم که این امر در کلام سید عبدالملک بدرالدین منعکس شد و میلیون‌ها یمنی سرافراز نیز در مواضع و عرصه‌های مختلف آن را به زبان آورده اند. باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انصارالله یمن ملت فلسطین عادی سازی روابط با اسرائیل رژیم صهیونیستی عربی و اسلامی آرمان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها

به گزارش قدس آنلاین اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی- حماس یکشنبه شب ۱۶ اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، وی را در جریان پاسخ حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف جنگ علیه غزه قرار داد.

هنیه در این تماس تلفنی بر موضع حماس در ایستادگی بر احقاق حقوق ملت فلسطین برای هر توافق سیاسی تاکید کرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی- حماس گفت: «ما پاسخ حماس به طرح پیشنهادی مصر و قطر را برای توقف حملات رژیم اسراییل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و سایر شروط خود ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است.»

هنیه تاکید کرد: ما در نیات خود صادق هستیم.

وزیر امور خارجه نیز ضمن تجلیل از ایستادگی قهرمانانه ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ و نسل کشی علیه غزه در هفت ماه گذشته، گزارشی از تحرکات دیپلماتیک اخیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت در مجامع بین‌المللی از جمله حضور فعال در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در گامبیا ارائه کرد.

امیرعبداللهیان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از طرح ارایه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، تبادل اسرا، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسراییلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی «هنیه» و «السودانی»
  • تماس تلفنی هنیه با السودانی/ تقدیر حماس از مواضع عراق
  • ادامه نبرد سنگین مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در رفح/ دور جدید مذاکرات آتش‌بس امروز برگزار می‌شود
  • ادامه تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های سراسر جهان
  • تظاهرات حمایت از فلسطین که در دانشگاه‌های سراسر جهان ادامه دارد
  • حمایت متفاوت دانشجویان «خاص» دانشگاه جورج واشنگتن از فلسطین+فیلم
  • تاکید المشاط بر آگاهی و وحدت یمنی‌ها در برابر توطئه دشمنان
  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد