Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:27:53 GMT

ترویج میکروموبیلیتی آلمان به سایر شهرهای اروپا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۶۱۵۶

ترویج میکروموبیلیتی آلمان به سایر شهرهای اروپا

شرکت اشتراک دوچرخه الکتریکی مستقر در برلین، خدمات خود را به شهرهای اروپایی هامبورگ، مونیخ، وین و پاریس، همچنین بازار داخلی خود گسترش می‌دهد تا مردم سراسر پایتخت آلمان را قادر سازد تا بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میکروموبیلیتی عبارت است از حمل‌ونقل فردی با سرعت‌های کمتر از ۲۵ کیلومتر در ساعت و مسافت‌های زیر هشت کیلومتر با استفاده از وسایل نقلیه سبک‌وزن هم‌چون دوچرخه، اسکوتر، سگ‌وی، اسکیت‌برد و هاوربرد (به‌ویژه انواع برقی آن‌ها) که روی جابجایی شهری با وزن کمتر از ۵۰۰ کیلوگرم تمرکز دارد و هدایت آن‌ها برعهده شخص کاربر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمل‌ونقل میکروموبیلیتی علاوه بر اینکه وسیله‌ای مناسب برای جابجایی در شهرهای هوشمند است شامل ویژگی‌های کاربردی دیگری از جمله فضای کمتر برای پارکینگ و صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود. این شیوه حمل‌‎ونقل بسیار مورد توجه شهرنشین‌هایی قرار دارد که مایل به استفاده از وسایل‌نقلیه زیست‌محیطی و اقتصادی بیشتری هستند و هر روز بیش از پیش مورد توجه کاربران و فروشندگان بیشتر قرار می‌گیرد. امروزه، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، آمازون، گوگل و اپل با ایجاد ابزارهای نرم‌افزاری و خدمات ابری مورد نیاز برای حمایت از استارت‌آپ‌های شخصی و اشتراکی میکروموبیلیتی، در حال جهش به بخش جدیدی از برنامه‌های حمل‌ونقلی محبوب هستند.

سرویس اشتراک دوچرخه الکترونیکی Dance که با هدف تأثیر مثبت بر سلامت، پایداری و ایجاد شهرهای زیست‌پذیر در برلین تأسیس شده است، قصد دارد ارائه خدمات خود را به دیگر شهرهای اروپایی هم‌چون هامبورگ، مونیخ، وین و پاریس گسترش دهد.

مدیران Dance هدف همیشگی خود را راه‌اندازی یک جنبش جهانی به سمت ایجاد شهرهای امن‌تر و زیست‌پذیرتر با ارائه روش‌هایی منعطف و راحت برای سفر عنوان کرده‌اند و شرایط فعلی را فرصتی مناسب دانسته‌اند تا با افزایش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری، گفتمان عمومی و اراده سیاسی در سراسر اروپا برای ایجاد شهرهای پایدارتر، افراد بیشتری را به انتخاب شیوه‌های جابجایی پایدار ترغیب کنند.

وسایل نقلیه جدید Dance شامل نسخه‌ای از دوچرخه‌های الکترونیکی سفارشی طراحی‌شده و یک موتور الکتریکی است که هر دو از اپلیکیشن Dance پشتیبانی می‌کنند. این اپلیکیشن اطلاعاتی مانند مسافت، سرعت و زمان‌سواری را ارائه می‌کند و در عین حال مقدار CO2 تولید شده را در صورت انتخاب خودرو به جای وسایل‌نقلیه پاک توسط کاربر تخمین می‌زند. علاوه بر وسایل‌نقلیه، با وجود فعال شدن تیم اطلاعات Dance در اپلیکیشن این شرکت، کاربران می‌توانند به خدمات تعمیر و نگهداری نیز دسترسی داشته باشند.

همه دوچرخه‌های الکتریکی Dance با لوازم جانبی انتخابی مانند صندلی کودک سازگار هستند و تمام انواع عضویت‌های آن شامل تعمیراتی خواهد بود که می‌تواند در ۲۴ ساعت از شبانه‌روز برنامه‌ریزی شود.

Dance همچنین در حال راه‌اندازی یک محصول سازمانی جدید با عنوان Dance for Business است که کارفرمایان را قادر سازد به‌عنوان مزیتی برای کارمندان خود، به آن‌ها اشتراک e-ride ارائه دهند. کارفرمایان می‌توانند انتخاب کنند که عضویت ماهانه این اشتراک را به‌طور کامل یا جزئی با هزینه کم، با حداقل مدیریت و بدون حداقل تعهدات پوشش دهند. در این برنامه، کارفرمایان و کارمندان هر دو واجد شرایط مالیات و مزایای هزینه‌ای خواهند بود. بر اساس نظرسنجی‌های Dance از مردم سراسر اروپا، در صورت ارائه اشتراک دوچرخه الکتریکی به‌عنوان یک مزیت توسط کارفرمایان، بیش از نیمی از شهروندان (۵۳ درصد) با احتمال بیشتری این کارفرما را انتخاب می‌کنند.

کد خبر 567238

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کلانشهرهای جهان اقدامات شهرهای جهان دوچرخه سواری دوچرخه الکتریکی حمل و نقل پاک اروپا شهرهای اروپایی حمل و نقل حمل و نقل شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ

رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های استان تهران تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران، از برگزاری یازده نشست با حضور مقامات ذیربط و دستگاه‌های متولی برای تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران خبر داد و گفت: در راستای تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران در رابطه با بیش از ۶۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌های قضایی مربوط به این وسایل نقلیه، به دادگاه انقلاب ارجاع شده‌اند.

وی افزود: تاکنون در رابطه با بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران رای صادر شده و روند رسیدگی به پرونده‌های ۳۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: تا امروز تعداد دو هزار و ۴۸۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت بر اساس احکام قضایی صادره از سطح پارکینگ‌های استان تهران خارج شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، مقرر است که تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، تمام وسایل نقلیه از سطح این پارکینگ‌ها خارج شوند.

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • هلند میزبان آینده‌نگرترین محله جهان
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه