Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در ماه رمضان طرح « 14 افطاری در 14 محله» با اعزام کتابخانه سیار در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ فاطمه محمد بیگی در خصوص راه اندازی کتابخانه سایر در ماه رمضان اظهارداشت: کتابخانه سیار این اداره با عنوان «سفیر دانایی» برای گسترش فرهنگ مطالعه به مناطق مختلف اعزام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ماه مبارک رمضان طرح 14 افطاری در 14 محله به نیت 14 معصوم یکی از کارهای فرهنگی ارزشمندی است که از سوی کتابخانه های عمومی استان تدارک دیده شده و اجرا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین یادآورشد: در اجرای این طرح که با همکاری معاونت اجتماعی سپاه استان اجرا شد کتابخانه سیار با عنوان « سفیر دانایی» به 14 روستا و منطقه آوج، الوند، بویین زهرا ، تاکستان و آبیک اعزام شدند که مورد استقبال کودکان قرار گرفتند.

محمد بیگی تصریح کرد: این کتابخانه های سیار به صورت مینی بوس طراحی شده و ضمن توزیع کتب مربوط به کودک و نوجوان برنامه های متنوع فرهنگی هم پیش بینی کرده ایم تا اوقات خوشی برای کودکان رقم بخورد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین بیان کرد: غرفه های کودک و نوجوان، خیاطی با دوخت و اهدای چادر، نقاشی ، خوشنویسی، پاسخ به سوالات شرعی، افطاری ساده در این طرح پیش بینی شده که با این کار ترویج فرهنگ افطار ساده و روزه داری نیز صورت می گیرد.

وی گفت: در این طرح ضمن قصه گویی برای کودکان برای آموزش خوشنویسی هم پیش بینی لازم صورت می گیرد.

محمدبیگی اظهارداشت: خوشبختانه این طرح با استقبال بسیار خوب کودکان و نوجوانان مناطق مختلف روبرو شده و تا پایان سال اعزام کتابخانه سیار به دیگر مناطق کم برخوردار نیز صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در صورت همکاری فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی و تامین خودرو آمادگی داریم کتابخانه سیار را به هر روستایی که مسئولان اعلام کنند اعزام کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهارامیدواری کرد با راه اندازی کتابخانه سیار زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در همه مناطق استان مهیا شود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کتابخانه های قزوین مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین کتابخانه سیار اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران، تعداد ۲۰۰۰ نسخه کتاب را برای استفاده اعضا و مخاطبان با پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

«حبیب خدا؛ روایت تصویری از ۲۳ سال حضور آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم در ایران»، «روابط اجتماعی در اسلام؛ ابعاد و اصول (جلد اول)» از مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم؛ «حکومت اسلامی در اندیشه و عمل» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، «شرح عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر؛ آئین حکومت‌داری در اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، «شرح رساله حقوق (جلد اول)» از مجموعه درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم و «حوزه علمیه بنیانی برخاسته از اسلام و تمدن» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم عناوین کتب اهدایی به کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 6090159 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند