Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@19:15:01 GMT

تصاویر/پتروشیمی میانکاله

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۶۵۱۸

تصاویر/پتروشیمی میانکاله

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ کلنگ احداث مجتمع پتروشیمی در هفت کیلومتری تالاب میانکاله به زمین خورد؛ زمین این پروژه ۹۰ هکتار وسعت دارد و در منطقه نزدیک به میانکاله در مراتع روستای حسین آباد بهشهر واقع شده است؛ مرتعی که به ۷۰ دامدار ساکن در این ناحیه تعلق دارد و اسناد نشان می‌دهند که واگذاری این زمین بدون کسب اجازه از آنها رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ کلنگ احداث مجتمع پتروشیمی در هفت کیلومتری تالاب میانکاله به زمین خورد؛ زمین این پروژه ۹۰ هکتار وسعت دارد و در منطقه نزدیک به میانکاله در مراتع روستای حسین آباد بهشهر واقع شده است؛ مرتعی که به ۷۰ دامدار ساکن در این ناحیه تعلق دارد و اسناد نشان می‌دهند که  واگذاری این زمین بدون کسب اجازه از آنها رخ داده است. از سوی دیگر عملیات اجرایی این طرح بدون کسب مجوز از سازمان محیط‌زیست آغاز شده که با واکنش سازمان محیط‌زیست روبرو شد. مردم محلی و فعالان محیط‌زیست از همان ابتدا اعتراض خود را به این طرح اعلام کردند؛ اعتراضات تا جایی ادامه پیدا کرد که رئیس‌جمهوری دستور توقف طرح را صادر کرد. بر اساس دستور رئیس‌جمهوری، تا بررسی مجدد ابهامات محیط زیستی، احداث پتروشیمی میانکاله متوقف خواهد شد. تاکنون کارشناسان زیادی تاکید کرده‌اند که ساخت مجتمع پتروشیمی در این منطقه آسیب‌های محیط‌زیستی فراوانی به همراه دارد و می‌تواند معیشت و سلامت مردم منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، چنگیز نیازی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، یک متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز به همراه ١٨ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

وی اظهارداشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک