Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@05:46:27 GMT

سومین شب شعر و موسیقی بین‌المللی قدس برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۶۵۹۱

سومین شب شعر و موسیقی بین‌المللی قدس برگزار می‌شود

سومین شب شعر و موسیقی بین‌المللی قدس در آستانه چهل ‌و ‌سومین سالروز برگزاری روز قدس با حضور شاعران و اجرای سرودهای مقاومت به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه چهل ‌و ‌سومین سالروز برگزاری روز قدس، معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سومین شب شعر و موسیقی بین‌المللی قدس را با حضور شاعران و اجرای سرودهای مقاومت چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آئین و با اجرای سید کمال هاشم‌زاده شاعرانی همچون مرتضی امیری اسفندقه، مصطفی محدثی خراسانی، علیرضا قزوه، یوسفعلی میرشکاک، علی محمد مودب، علی داوودی، مصطفی محدثی خراسانی، عباس احمدی، میلاد عرفان‌پور، مرتضی حیدری آل کثیر، محمدرضا طهماسبی، نغمه مستشار نظامی و فرشته حسینی از ایران و سید سکندر حسینی از افغانستان، سید حسن رضا نقوی از پاکستان، احمد الحجیری از بحرین حضور یافته و به شعرخوانی درباره موضوع قدس و مقاومت می‌پردازند. علی کمال قزلباش و احمد شهریار از کشور پاکستان نیز از طریق ارسال ویدئو مهمانان تصویری این آئین خواهند بود.

رونمایی از قطعه سه زبانه «قدس ای یقین» از تولیدات معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری بخش دیگر این آئین خواهد بود. آهنگسازی این قطعه به همت محمدرضا عقیلی انجام شده است و شاعر فارسی آن علی‌محمد مودب است و عارف علیزاده آن را خوانده است. شعر عربی نیز توسط مرتضی حیدری آل کثیر سروده و خوانده شده و بخش انگلیسی این قطعه نیز توسط وهاب ابراهیمی سروده و اجرا شده است. همچنین اجرای سه قطعه موسیقی توسط بهرام پاییز، امیر حقیقت و سید مسافر خواننده افغانستانی با موضوع فلسطین بخش دیگری از این مراسم خواهد بود.

پیوستن به پویش جهانی «مقلوبه» بخش دیگری از این آئین است که در آستانه افطار اجرا خواهد شد. «مقلوبه» غذای سنتی در منطقه شامات و به ویژه فلسطین به شمار می‌رود که در فلسطین و قدس اشغالی به نماد پیروزی قدس و واژگون شدن سلطه دشمنان قدس تبدیل شده است. این پویش با همکاری موسسه نورقدس جوان برگزار می‌شود.

ورود علاقه‌مندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این آئین آزاد است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد