Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل تاکید کرد، برای حل بحران نفت‌کش صافر که در ساحل استان حدیده یمن متوقف شده، به حدود ۱۴۴ میلیون دلار نیاز دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سایت خبری العین، دفتر دیوید گریسلی، نماینده و هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد، برای حل بحران نفت‌کش صافر که مقابل بندر راس عیسی در استان حدیده واقع در غرب یمن پهلو گرفته، به شدت به مبلغ حدود ۱۴۴ میلیون دلار نیاز وجود دارد زیرا خطر نشت ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیون بشکه نفت خام را همراه دارد.

سازمان ملل اعلام کرد، ۸۰ میلیون دلار از این مبلغ باید فوراً برای اجرای عملیات فوق‌العاده دفع این خطر مستقیم و انتقال نفت از داخل نفتکش به یک کشتی موقت و ایمن در فصل تابستان هزینه شود.

برخی مسؤولان سازمان ملل هشدار دادند که نفت‌کش صافر که از بیش از شش سال قبل در بندر نفتی یمن پهلو گرفته، احتمال دارد ۴ برابر نفتی که در فاجعه سال ۱۹۸۹ از  نفت‌کش اکسون والدز در مقابل ساحل آلاسکا به دریا نشت کرد، وارد آب‌های منطقه شود.

همچنین در این بیانیه آمده است، عملیات نجات باید در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر انجام شده و به پایان برسد زیرا شدت باد و امواج در ابتدای اکتبر شدیدتر شده و اجرای عملیات را خطرناک‌تر و احتمال غرق شدن نفتکش را بیشتر خواهد کرد.

سازمان ملل اعلام کرد، در تاریخ یازدهم مه آتی یک کنفرانس بین‌المللی با حضور حامیان مالی این سازمان و با هماهنگی هلند جهت جمع آوری کمک‌ها برای اجرای عملیات ویژه نجات این نفت‌کش به مبلغ۸۰ میلیون دلار برگزار خواهد شد.

نفتکش صافر که ۴۵ سال پیش ساخته شده، در حال حاضر با حدود ۱.۱۴ میلیون بشکه نفت خام در بندر یمن پهلو گرفته است و طبق برخی گزارش‌ها، در صورت نشت نفت از آن حدود ۱۱۵ جزیره در دریای سرخ تنوع بیولوژیک خود را از دست خواهند داد و به منابع طبیعی آسیب زیادی وارد خواهد شد و همچنین نزدیک به ۱۳۰ هزار ماهیگیر تنها منبع درآمد خود را از دست خواهند داد و حدود ۹۰۰ هزار تن ذخایر شیلات در آب‌های دریای سرخ و خلیج عدن از بین خواهند رفت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان ملل ، نفتکش صافر ، یمن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل نفتکش صافر یمن میلیون دلار سازمان ملل کش صافر نفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم

ایسنا/هرمزگان سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور بیش از ۳۰ تن از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ مجید فرهادی سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی ایجاد آمادگی برای مدیران سازمان جهت کاهش آسیب‌های ناشی وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی و بروز خطرات و سوانح و بحران‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: مبانی و مفاهیم مدیریت بحران، لجستیک، ارزیابی سانحه، مدیریت و فرماندهی، آشنایی با مخاطرات مختلف، حمایت‌های روانی، مدیریت جست و جو و نجات، مدیریت عملیات امداد و آشنایی با قوانین حوزه امداد و نجات با رویکرد عملیاتی از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرهادی گفت: مدیریت بحران مفهومی است که سازمان‌ها بیش از هر زمانی به آن می پردازند و دولت‌ها نیز برای کاهش شدت و اثر مخاطرات خود، از مباحث مربوط به مدیریت بحران بهره می‌گیرند.

بنا بر این گزارش، بهزاد پورمحمد، معاون مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مدرس در نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارزخواری مونتاژکاران خودرو
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم