Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:07:40 GMT

سرای نوآوری دانشگاه کاشان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۶۶۵۹

سرای نوآوری دانشگاه کاشان راه‌اندازی شد

عباس کتابی با قدردانی از تلاش‌های معاون نوآوری و اقتصادی و رئیس دانشکده علوم انسانی در راه اندازی سرای نوآوری دانشکده گفت: دانشکده علوم انسانی نیرو‌های مستعد و توانمندی در تمامی زمینه‌ها دارد به طوری که با ارتباط حلقه‌ها و فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان، امید و انگیزه برای جوانان ایجاد می‌شود.

او می‌گوید: تکمیل چرخه از دانشکده علوم انسانی تا مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه امری مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، سرا‌های نوآوری نقطه شروعی برای تکمیل مسیر چرخه فناوری و نوآوری در راستای تأثیرگذاری دانشگاه در جامعه است.
رئیس دانشگاه کاشان گفت: ایجاد سرای نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان یکی از نیاز‌های اصلی دانشگاه است.

کتابی گفت: بیکاری دانش آموختگان دانشگاه، از متوسط کشور بالاتر است به طوریکه با وجود جوانان دانش اندوخته (تحصیل کرده) فراوان که از ایده‌های آنان در دوران تحصیل به درستی استفاده نشده با مشکل اشتغال روبرو است.

او می‌گوید: تشکیل سرا‌های نوآوری در راستای خلق ایده‌های دانشجویان ضروری و وظیفه ما در دانشگاه ایجاد امکان آموزش‌ها مهارتی و مبتنی بر کارآفرینی برای آنان است تا دانشجو پس از دانش آموختگی از دانشگاه بتواند در حوزه اجتماع برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کند.

لزوم ایجاد اقتصاد دانش بنیان در زمینه علوم انسانی

معاون نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان نیز گفت: اهمیت موضوع اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر ارزش افزوده با استفاده از دانش و فناوری در زمینه علوم انسانی بسیار مهم است.

 ایرانی گفت: ایجاد سرا‌های نوآوری در راستای تحقق شعار سال با موضوع دانش بنیان و در راستای پرورش و زایش ایده‌های دانشجویان دانشکده و برای کمک به توسعه آن است تا با پرورش ایده‌های دانشجویان در آینده از آن‌ها در شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

او می‌گوید: رشد ایده‌های دانشجویی، نیازمند حمایت‌های مالی، مشاوره‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی با مساعدت معاونت فناوری و نوآوری و اقتصادی است.

افتتاح سرای نوآوری نخستین دستاورد هم اندیشی استادان

همچنین رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان گفت: افتتاح سرای نوآوری در دانشکده نخستین دستاورد هم اندیشی استادان آن پس از برگزاری سه دوره هم اندیشی دانشکده، تشکیل کارگروه و تدوین منشور توسعه دانشکده علوم انسانی است که در دستور کار معاونت نوآوری و اقتصادی دانشگاه قرار گرفت و افتتاح شد.

 نیازی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌های نسل چهارم، جامعه محور هستند و نیازسنجی مسایل اجتماعی و تعاملات با صنعت از اولویت‌های اصلی آن‌ها است؛ ایجاد سرای نوآوری نیز به عنوان یک راه ارتباطی و حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت و جامعه است.

او می‌گوید: سرای نوآوری نهاد اجتماعی است که از طریق شبکه‌های نوآوری، موضوعات مهارتی، خلاقیت، نوآوری و کسب و کار و فعالیت‌های گروهی (تیمی) ارتقاء جامعه و توسعه دانشگاه را دنبال می‌کند.

به گفته او، نیاز به تشکیل سرای نوآوری در حوزه علوم انسانی بیش از دیگر حوزه‌ها است؛ چرا که علوم انسانی ایران همچنان در دانشگاه‌های نسل اول نگهداشته شده و تا حدی به نسل دوم آمده و به سطح امکانات و زیرساخت‌های ورود به نسل سوم و نسل چهارم دانشگاه‌های معتبر دنیا نرسیده است.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان گفت: جامعه توسعه یافته نیازمند دانشگاه رشد یافته و لازمه دانشگاه رشد یافته، توجه به جایگاه علوم انسانی است.

آیین افتتاح سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه و جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه اجرا شد.

نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه کاشان سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان سرای نوآوری دانش بنیان او می گوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رییس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رییس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رییس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیات علمی و عضو هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رییس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رییس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری های میان رشته ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

کد خبر 6094351

دیگر خبرها

  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد