Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امروز با تعدادی از همسران شهدا دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی: دکتر اسدزاده ضمن تشکر و قدردانی از حضور پربرکت همسران شهدا گفت: با  شهدا افتخار نبرد با دشمن را داشتند و ما نیز در این سنگر باید در خدمت خانواده‌های معظم شهدا و مردم باشیم و باید در این راه تلاش مجدانه‌ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسدزاده با بیان اینکه یادو خاطره شهیدان انقلاب اسلامی زنده نگه داشتن یاد شهدا را باعث تداوم انقلاب عنوان کردو گفت؛ شهدا به وظیفه خود به خوبی عمل کرده اند و این درس را به ما آموختند که این انقلاب و نظام به سادگی به دست نیامده است و اینک وظیفه ذاتی ماست که ضمن زنده نگه داشتن آرمان های شهدا خدمت به مردم و نظام را در سرلوحه کاری خود قرار دهیم. و یقین دارم مسلما سختی ها  و مشقات همسران و فرزندان شهدا اجرش کمتر از اجر شهدا نیست.

دکتراسدزاده با اشاره به اینکه یکی از مسائل متناوب همسران شهدا نگاه عمومی به این بانوان است گفت: بانوی مجلله ای که در شرایط روحی و روانی بسیار سخت تکلیف اجتماعی سنگینی بعهده داشته و ناچار است در کنار تاب آوری بالا خدمت به خانواده شهید بعنوان پدر و مادر همسر و فرزندان شهید که امید و آینده جامعه به آنها وابسته است و مسئولیت سنگین اجتماعی خود را به نحو احسنت به اجرا برساند.

وی تاکید کرد: باب شهادت همواره باز است و  این مهم باید با عنایت به مقتضیات روز مدام واکاوی و آسیب شناسی گردد.تا بیشترین خدمات با عالیترین بازده را برای همسران بویژه کودکان خردسال شهدا داشته باشیم.

همچنین یادآور شد: امروز شما با ایفای نقش مادری و همسری فداکار، با عفاف و حجاب، اسوه و الگوی زنان ایران اسلامی هستید. همسران و فرزندان شما حماسه‌های بزرگی آفریدند، برخی اگر برای قهرمان‌سازی افسانه می‌سازند، اما ما پهلوانان و قهرمانان واقعی داریم که جهان را به حیرت وا داشتند.

فرشته اسدزاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امروز در قلوب امت اسلام جای دارند، تصریح کرد: معتقدم راه برای هدایت ، باز است و دنیا امروز به رهبریت نظام اسلامی غبطه می‌خورد و ما نیز مدیون هدایت‌های هوشمندانه و داهیانه رهبر معظم انقلاب در نظام اسلامی هستیم.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: گاهی اوقات به علت دور بودن جامعه از فرهنگ ایثار و شهادت عده‌ای نسبت‌های نامربوط به خانواده‌های شهدا می‌دهند و می‌گویند همه چیز این کشور مال خانواده‌های شهدا و ایثارگران است. در حالیکه هیچ چیزی مال اینان نیست. ایثارگران و خانواده‌هایشان از این بی‌مهری‌ها و دور شدن جامعه از فرهنگ ایثار و شهادت رنج می‌برند.

اسدزاده در این دیدار خطاب به همسران شهدا،  شهدا را سند افتخار و عزت ایران در عصر حاضر دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس شهدا عزتمندانه از کشور و نظام دفاع کردند و امروز مدافعان حرم راه شهدای دفاع مقدس را ادامه دادند.
وی  نیز با بیان اینکه مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حق بزرگی به گردن همه ما دارند، گفت: شهدای مدافع حرم با بصیرت و شجاعت در برابر دشمنان ایستادند و درس های زندگی دنیوی این عزیزان الگوی جوانان خواهد بود..
دکتر اسدزاده  با اشاره به اینکه رسیدگی به دغدغه‌های شما عزیزان رویکرد دفتر بانوان است گفت: شما از زمان پیروزی دوران انقلاب اسلامی تاکنون حماسه آفریدید و در پایداری و استمرار حرکت اسلامی در سایه منویات مقام معظم رهبری نقش مهمی را ایفا کردید و در ادامه راه شهیدان خویش همچنان وفادار باقی ماندید.

  یکی از همسران شهدا بیان کرد: جهاد شهید در میدان جنگ است و جهاد همسرش در میدان زندگی اما معمولا جهاد همسر شهید و تحمل های بی حد او پس از شهادت همسر، کمتر دیده می شود

. بعد از شهادت هر عزیزی، جریان زندگی برای همه ادامه پیدا می کند اما بیشترین دلتنگی، سختی و مصیبت برای همسران شهدا است.  واقعیت این است که نبودن مرد  بیشترین ضربه را به همسر و فرزندان وارد می کند.

وی در این جلسه به بیان دغدغه و مشکلات خانواده شهدا از جمله تربیت و رشد فرزند شهید، شرایط روحی و جسمی همسران شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خصوصا در بین نسل نوجوان و جوان و... پرداخت.

دکتر اسدزاده در پایان بیان کرد: شما همانطور که در ایثار و جهاد شهدا شریک بودید، در اجر شهدایتان نیز شریک هستید. به فرمایش مقام معظم رهبری اگر شهدا در خاکریز اول بودند، شما در خاکریز دوم قرار دارید. خانواده شهدا بعد از شهیدشان به این شهادت‌ها افتخار کردند و در این راه صبر کردند، آنان نزد خداوند اجر عظیم دارند.وی همچنین قول مساعد دارد در اولین فرصت مسائل و مشکلات و دغدغه همسران شهدا در سطح ملی و استانی به طور جد پیگیری کند .

در این دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن تمجید از فداکاری و از خودگذشتگی شهدا، از صبوری و استقامت و با قدردانی از همسران شهید نایبی، زنگویی، بصیری پور، لکزایی بر ضرورت ادامه راه شهدا تاکید کرد.

همچنین لازم به ذکر است در این جلسه خانم زارعی مشاور استاندار در امور ایثارگران  و خانم فولادی معاون دفتر امور بانوان هم حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همسران شهدا بانوان و خانواده استانداری همسران شهدا امور بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف

نخستین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: اتباع و مهاجرین دارای کارت آمایش می‌توانند با مراجعه به کمیته حقوقی به طرح شکایات خود بپردازند.

او افزود: این کمیته روند رسیدگی به شکایت‌های اتباع را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • تقویم نجومی امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • تقویم نجومی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳