Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ارجمند گفت: صبح امروز مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با همکاران خود برای ابراز تأسف از اقدام پیمانکار این شرکت برای عبور بیل مکانیکی از روی پل تاریخی سردار در اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان حضور یافتند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان  در این دیدار گفت: این شرکت ضمن قبول تخلف پیمانکار این پروژه، حاضر به پرداخت تمامی خسارت‌های واردشده به این پل تاریخی است و همچنین برای پیمانکار، مشاور و ناظر این پروژه توبیخ درج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او می گوید: من بعد در تمام پروژه‌های اجرایی گازرسانی و لوله‌گذاری باید ضوابط و مقررات میراث‌فرهنگی بیش از پیش مدنظر پیمانکاران قرار گیرد و نسبت به قبل بااحتیاط و دقت عمل بیشتری انجام شود.

سلیمانی نژاد گفت: مجموعه‌های تاریخی_فرهنگی و موزه‌ها همچون شناسنامه، نشانگر هویت تاریخی و ملی ماست که فقدان آن‌ها غیرقابل‌جبران است. حفاظت از آثار تاریخی و باستانی به این دلیل است که ما به داشتن فرهنگ و تمدن پیشینه تاریخی اذعان کنیم و به همه دنیا بگوییم که ما ریشه‌داریم و ریشه داشتن برای هر کشوری مسئله مهمی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان هم در  ادامه این دیدار گفت: شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث‌فرهنگی آن است. آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می‌کند؛ بنابراین حفاظت و حراست از آن‌ها امری ضروری است به‌ویژه آنکه نسل‌های آینده نیز باید این میراث گران‌بها را پاسداری کنند. باید تمهیداتی اندیشید تا از این آسیب‌ها جلوگیری شود تا این اثر تاریخی که در معرض دید عموم مردم است باید سالم نگهداری شود.

ارجمند گفت: پس از مطلع شدن نیرو‌های یگان حفاظت از تخلف پیمانکار پروژه بلافاصله در محل حاضر شدند و عملیات را متوقف کردند و واحد حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اقدامات لازم را انجام خواهد داد و دفتر فنی معاونت میراث‌فرهنگی در حال تخمین خسارت وارده است تا بلافاصله عملیات مرمتی آغاز شود.

او می گوید: حضور مدیرعامل و کارشناسان شرکت گاز نشان از اهمیت دادن دستگاه‌های اجرایی و مردم این استان به آثار تاریخی دارد که برای کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان بسیار باارزش و قابل‌تقدیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی شرکت گاز بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت: شب گذشته برای اولین بار گروه بین‌المللی ایسکارسا که یکی از تشکل‌های حرفه‌ای بین‌المللی مرمت بنا‌های تاریخی و سازه‌ای معماری محسوب می‌شود از مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد، بافت تاریخی اطراف مسجد جامع و آتشکده ساسانی نطنز بازدید کردند.
حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز با بیان اینکه در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قر ار است این گروه کار پژوهشی داشته باشند، گفت:: یکی از پیشنهاد‌های این گروه حفاظت از کتیبه منحصربه‌فرد به جای مانده در زیر گنبد بود، این کتیبه با قدمت بیش از هزار سال متعلق به اواخر قرن سوم دوره دیلمی و آل‌بویه (۳۸۹ ه. ق) است که خط کوفی تلفیق گچ و آجر آن در دهه‌های گذشته توسط مرحوم دکتر شیرازی معمار برجسته کشور نمایان شد و باید با بررسی بیشتر و اجرای عملیات ویژه از آن حفاظت شود که به‌زودی در دستور کار اداره کل استان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال هستند و مرت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کنند.
شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد