Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@18:14:29 GMT

نحوه سفارش غذا از طریق اینترنت و مزایای آن

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۷۷۵۵

نحوه سفارش غذا از طریق اینترنت و مزایای آن

بسیاری از افراد به دلیل مشغله زیاد فرصت این را ندارند که آشپزی کنند، به همین جهت مجبور هستند که غذای خود را در رستوران‌ها میل کنند.

هرچند که با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن پلتفرم‌های سفارش غذای انلاین بسیاری از مشکلات رفتن به رستوران مثل صرف زمان زیاد، سفارش غذای با کیفیت یا نزدیک نبودن به رستوران‌های مناسب حل شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید تا در این مقاله درباره نحوه سفارش غذای اینترنتی و مزایای آن با شما صحبت کنیم.

نحوه ثبت سفارش غذا به شکل انلاین

برای سفارش غذا به شکل انلاین کار چندان سختی پیش رو ندارید. همین که به یک گوشی اندروید یا سیستم متصل به اینترنت مجهز باشید، کفایت می‌کند. کافی است به یکی از پلتفرم‌های ثبت سفارش غذا دسترسی داشته باشید و از طریق آن غذای مورد علاقه خود را از رستورانی که دوست دارید سفارش دهید. اگرچه
اکثر پلتفرم‌ها کار مشابهی انجام می‌دهند، اما برخی از آن‌ها از نظر خدمات‌دهی مطلوب‌تر هستند.
به همین منظور بهتر است از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که هم سرعت عمل بهتری دارند و هم کیفیت خدمات‌رسانی آن‌ها بالاتر است.

برای مثال یکی از پیشنهادات خوب می‌تواند سفارش انلاین غذا اسنپ باشد. کار کردن با این سری از برنامه‌ها چندان سخت نیست و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید تا بتوانید به لیست زیادی از رستوران‌های کوچک و بزرگ شهر خود و حجم عظیمی از منوهای متنوع دسترسی داشته باشید:

اپلیکیشن مورد نظر را روی گوشی یا سیستم کامپیوتر خود نصب کنید. بعد از نصب پلتفرم باید در آن ثبت ‌نام و اطلاعات مربوط به خود را در آن وارد کنید. بعد از ثبت ‌نام با لیست طویلی از انواع رستوران و فست فود مواجه خواهید بود که می‌توانید روی آن کلیک کنید. در مرحله بعد وارد منوی رستوران مورد نظر شده و غذای خود را انتخاب کنید.‌ سپس با کلیک روی دکمه ثبت غذا، سفارش خود را تکمیل کنید. در انتها باید مبلغ مورد نظر را به صورت اینترنتی یا با کیف پول خود پرداخت کنید و منتظر دریافت سفارش خود باشید.

نکته: البته لازم به ذکر است که برخی از رستوران‌ها خود دارای سایت و خدمات ثبت سفارش غذا به شکل انلاین هستند و می‌توانید از این طریق هم برای سفارش غذای خود اقدام کنید. هر چند که تعداد این رستوران‌ها بسیار انگشت‌شمار است.

مزایای ثبت انلاین غذا از رستوران

خرید غذا به شکل اینترنتی مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. این مزایا شاید در ابتدا چندان مشخص نبود اما هر چه جلوتر می‌رویم، ارزش آن‌ها آشکارتر از قبل می‌شود. نه تنها رستوران‌های امروزی ترجیح می‌دهند از فناوری آنلاین برای رونق تجارت خود استفاده کنند، بلکه مشتریان هم این شیوه سفارش غذا را به دلیل مزایای بیشماری که برای آن‌ها دارد، به هر روش دیگری ترجیح می‌دهند. اگرچه ثبت سفارش غذا به شکل اینترنتی هم برای رستوران‌ها و هم برای مشتریان زیاد است، اما در ادامه به معرفی مزایای این شیوه برای مردم اشاره می‌کنیم.

۱.سفارش در کوتاه‌ترین زمان

با استفاده از روند آنلاین سفارش غذا، افراد می‌توانند در زمان خود تا حد زیادی صرفه‌جویی کنند. همین که مجبور نیستند مسیر خانه یا محل کار را تا رستوران طی کنند یا دقایق زیادی را در ترافیک هدر دهند، می‌توانند زمان خود را به شکل بهتری مدیریت کرده و از آن استفاده مطلوب‌تری کنند.

۲. تنوع دسترسی به رستوران ها

از دیگر مزایای ثبت سفارش غذا به صورت انلاین حق انتخاب بیشتر بین طیف گسترده‌ای از رستوران‌های نامدار و حتی کمتر شناخته شده است. این یعنی شما دیگر مجبور نیستید به دلیل نزدیکی به یک رستوران خاص، حتماً غذای خود را از آن مکان سفارش دهید. تعدد انتخاب باعث می شود آزادی عمل بیشتری در سفارش غذا داشته باشید.

۳. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

با چک کردن غذاهای متنوع از رستوران‌های مختلف می‌توانید قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کرده و ارزان‌ترین غذا را انتخاب کنید. برای مثال ممکن است قیمت زرشک ‌پلو با مرغ یک رستوران با رستوران دیگر متفاوت باشد. در این صورت می‌توانید رستورانی را انتخاب کنید که غذای به صرفه‌تری را به مشتریان ارائه می‌دهد. از طرف دیگر مجبور به مصرف سوخت برای رفتن به رستوران نیستید. در برخی از مواقع هم می‌توانید با شرکت در طرح‌های تخفیفی از سفارش آنلاین غذای خود سود ببرید. این روند در طولانی مدت می‌تواند برای شما صرفه بسیار زیادتر از مواقعی داشته باشد که برای صرف غذا به رستوران می‌روید.

۴. تنوع غذاها

یکی دیگر فواید ثبت سفارش غذا به صورت آنلاین، تنوع غذاهاست. وقتی وارد منوی رستوران‌های مختلف می شوید بسته به انتخاب خود می‌توانید غذا سفارش دهید، اقدام به ثبت سفارش انلاین فست فود کنید یا حتی سفارش انلاین سالاد داشته باشید. در چنین شرایطی تنوع غذایی به قدری زیاد است که هر سری بتوانید یک نوع غذای جدید را از یک رستوران خاص امتحان کنید.

۵. امکان ثبت نظر

اپلیکیشن‌هایی که به عنوان واسطه بین شما و رستوران مورد نظر عمل می‌کنند، برای رضایت مشتریان خود هر شرایطی را فراهم می‌کنند. برای مثال امکان ثبت نظرات مثبت و منفی در این برنامه‌ها از جمله این خدمات است. با این ویژگی شما به راحتی می‌توانید رضایت یا نارضایتی خود را از یک رستوران در معرض دید عموم قرار دهید و حتی از نظرات دیگران برای انتخاب رستوران بهتر استفاده کنید.

جمع‌بندی

استفاده از یک سیستم ثبت سفارش غذا به شکل اینترنتی، مثلاً سفارش غذا اسنپ فود فرایندهای سفارش غذا را بیش از گذشته بهبود داده است. این فرایند کاملاً به صورت خودکار است و طیف گسترده‌ای از مزایا را هم برای رستوران‌داران و هم برای مشتریان به دنبال دارد. روی کار آمدن پلتفرم‌های مختلف ثبت غذا و سفارش آن به شکل غیر حضوری همچنین باعث شده است که صاحبان رستوران‌ها بتوانند در میدان رقابت باقی بمانند.

کد خبر 669562 برچسب‌ها مواد غذایی اینترنت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مواد غذایی اینترنت رستوران ها داشته باشید یک رستوران سفارش غذای پلتفرم ها غذای خود مورد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد

شهردار زنجان گفت: پارکینگ طبقاتی توفیق در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جریان افتتاح پارکینگ طبقاتی توفیق با بیان اینکه پس از افتتاح، این مکان به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد داشت، اظهار کرد: پروسه واگذاری این مکان به بخش خصوصی هم طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طبقه آخر مجتمع تجاری توفیق رستوران روباز و بسته طراحی و واگذاری هم خواهد شد، افزود: این پروژه در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه قسمت تجاری آن ۲۲۰۰ و متر مربع و زیر بنای رستوران ۴۱۶ متر مربع است، بیان داشت: این پروژه در هشت طبقه است که ۲ طبقه آن به زیر زمین، یک طبقه همکف، پنج طبقه روی همکف را شامل می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ به زمین زده شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم، افزود: امیدواریم با این کار گشایش‌هایی به لحاظ تأمین پارکینگ شهری رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز یک روز خوب در تقویم به نام شوراها نامگذاری شده است، گفت: این پروژه در حوزه مولد سازی و سرمایه گذاری شهری به ویژه گشایش‌ها در حوزه ترافیکی است که در سیستم و هسته مرکز شهر با این معضل مواجه هستیم.

شهردار زنجان یکی از راه حل‌های گره ترافیکی شهر زنجان را احداث پارکینگ‌های متعدد طبقاتی به ویژه در هسته‌های مرکزی شهر ذکر کرد و گفت: در حوزه مولدسازی، شهرداری تلاش دارد این مهم را به نحو مطلوبی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه امید است پروژه‌های مهم شهری به مراحل خوبی برسد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهیدان کریمی است که در واقع ۵ پروژه را در خود جای داده که قرار داد اولیه آن هزار میلیارد تومان است.

فیروزفر با بیان اینکه با پایان این پروژه مبلغ قرارداد بیشتر خواهد شد، افزود: همچنین حذف فاضلاب از زنجانرود که از دارایی‌های مهم زنجان است، رقم خواهد خورد و بلافاصله تفرج سازی این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سال قبل همچون اصلاح معابر نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مردم زنجان در خواست داریم همانند سال گذشته همراهی داشته باشند.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: آبیاری مکانیزه در حوزه فضای سبز شهری پس از سال‌ها، اصلاح و نوسازی حمل و نقل عمومی پس از یک و نیم دهه از جمله اقدامات مهم شهرداری زنجان بوده است.

کد خبر 748889

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • رستوران های هتل چمران شیراز
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • ببینید | منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد