Web Analytics Made Easy - Statcounter

تتر به عنوان یک استیبل‌کوین، یکی از بزرگترین رمزارزهای باثبات در بازار کریپتوست که اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده است. ماه‌هاست که سؤالاتی در مورد تتر، در محافل مالی مطرح می‌شود که آیا آن‌طور که باید پایدار هستند؟


تتر در 9 آگوست 2021 گواهی مربوط به منابع خود را منتشر کرد تا به مشتریان اطمینان دهد که محبوب‌ترین استیبل کوین پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقاله در مورد تتر، کاربرد تتر و نحوه خرید و فروش آن برای ایرانیان به شما کمک می‌کند تا تمام جنبه‌های مهم این استیبل‌کوین محبوب را کشف کنید.
تتر چیست؟
 
به احتمال زیاد شما در مورد بیت‌کوین شنیده باشید. تتر نیز مانند بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که به عنوان سومین کوین در جهان از نظر ارزش شهرت دارد. البته با بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال تفاوت‌هایی دارد. 


تتر به عنوان یک استیبل‌کوین نیز شناخته می‌شود. استیبل‌کوین‌ها، ارزهای دیجیتالی هستند که بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال که نوسان دارند، به دارایی‌های دنیای واقعی به عنوان مثال دلار، برای حفظ ارزش پایدار، متصل می‌شوند. به عنوان مثال، ارزش بیت‌کوین در 2021 به نزدیک 65000 دلار رسید که بالاترین سطحی بود که تجربه می‌کرد و سپس ارزش آن تقریبا به نصف رسید، نوسانی که تمامی معامله‌گران نگرانش هستند. 


تتر به گونه‌ای طراحی شده است که به دلار متصل شود. در حالی که ارزش سایر ارزهای دیجیتال اغلب در نوسان است، قیمت تتر معمولاً معادل 1 دلار باقی مانده است. با این حال، همیشه اینطور نیست و نوسانات گذشته ارزش تتر، کمی سرمایه‌گذاران را ترسانده است.


معامله‌گران کریپتو، اغلب از تتر به عنوان راهی جایگزین دلار برای خرید رمز از استفاده می‌کنند. اساسا تتر راهی ایمن و با ثبات برای حفظ سرمایه در زمان نوسانات شدید در بازار کریپتوست. 


اما بازهم به دلیل ماهیت کریپتو بودنش ریسک دارد بنابراین برخی بانک‌ها از تجارت با مبادلات ارزدیجیتال اجتناب می‌کنند. اینجاست که استیبل‌کوین‌ها تمایل دارند به این حوزه وارد شوند.
آیا تتر یک استیبل‌کوین است؟


پروژه‌های تحت عنوان استیبل‌کوین در تلاش هیتند تا نوسانات را از بین ببرند و به بیت‌کوین اجازه می‌دهد تا به عنوان یک پناهگاه امن به جای یک سرمایه‌گذاری پرخطر عمل کند.


در یک بازار بی‌ثبات کریپتویی که در آن تبدیل بین پول نقد و ارزدیجیتال مانند بیت‌کوین دشوار است، استیبل‌کوین‌ها امکان نقدینگی را فراهم می‌کنند. تتر در واقع اولین و شناخته‌شده‌ترین استیبل‌کوین جهان است.
کاربرد تتر برای رمز ارزهای مختلف چگونه است؟

 
تتر لیمیتد (Tether Limited) ذخایر رمز تتر را مدیریت می‌کند و سپرده‌ها و برداشت‌های فیات را می‌پذیرد. همچنین برای ثابت نگه‌داشتن ارزش کوین، توکن‌ها را ضرب و از بین می‌برد.


تتر در بیت‌کوین 


تتر بر روی لایه Omni که یک سیستم مبتنی بر بلاک چین بیت‌کوین است، ایجاد شد. دفتر کل در بلاک چین بیت‌کوین و همچنین Liquid که یک زنجیره جانبی بیت‌کوین است، نگهداری می‌شود و تراکنش‌ها می‌تواند با استفاده از Omni Explorer مشاهده شوند.


تتر در دیگر پلتفرم‌های بلاک چین 


از سایر بلاک‌چین‌ها، تتر در اتریوم، ترون و EOSIO نیز موجود است. در نتیجه، دارایی‌های جدید را می‌توان مستقیماً در این پلتفرم‌ها توسعه داد. اتریوم بزرگترین بازار USDT می‎باشد.
چگونه ارزش تتر بر 1 دلار ثابت می‌ماند؟ 


از آنجایی که تتر به یک صندوق ارز فیات منطبق وابسته است و 100 درصد توسط ذخایر تتر تضمین شده، می‌تواند ارزش خود را حتی زمانی که به زیر 1 دلار رسیده نیز حفظ کند. برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای تتر و خرید آن به این لینک مراجعه کنید.


کاربردهای تتر برای معامله‌گران و تجار 


در حال حاضر، جفت‌های معاملاتی کریپتو با قیمت USDT و سایر استیبل‌کوین‌هایی که بیشتر از جفت‌های معاملاتی دلار آمریکا هستند، قیمت‌گذاری می‌شود. به طور دقیق‌تر، سه مورد از رایج‌ترین کاربرد تتر برای استفاده وجود دارد:
تجارت یا تریدینگ: کاربران می‌توانند ارز مورد نیاز خود را برای معامله به USDT تبدیل کنند و سپس از آن برای خرید ارزهای دیجیتال دیگر برای کاهش هزینه‌ها و زمان انتظار استفاده کنند.


وام دادن یا لندینگ: از آنجایی که وام دهندگان مجبور نیستند نگران ضررهای ناشی از نوسان باشند، USDT به طور گسترده به عنوان واحد سرمایه نهایی استفاده می‌شود.


پرداخت های برون مرزی: انتقال پول بین المللی به هر منطقه از جهان را می‌توان در عرض چند دقیقه انجام داد.
چه کسانی از تتر استفاده می‌کنند؟

 


استیبل‌کوین‌ها به معامله گران و سرمایه گذاران در کاهش خطرات ناشی از نوسان شدیدی که در بازارهای ارزهای دیجیتال معمول است کمک می‌کند.
یک معامله گر ممکن است خطر کاهش سریع قیمت ارزهای دیجیتال را با تبدیل ارزش به USDT کم کند.
آن‌ها تعداد جفت‌های معاملاتی را که می‌توانند ارائه دهند، با تسهیل نقل و انتقالات کریپتو به کریپتو افزایش می‌دهند.
همچنین به بازرگانان اجازه می‌دهد تا در مکان‌هایی که ارز فیات ممنوع است، با ارزهای دیجیتال معامله کنند.
آیا امریکا استفاده از تتر را برای ایرانیان مسدود کرده است؟ 


به دلیل آنکه استفاده از رمزارز در ایران رواج پیدا کرد و وزارت‌خانه دارایی امریکا با احتمال اینکه با این روش ایرانیان بخواهند تحریم‌ها را دور بزنند، تصمیم گرفت که فعالیت ایرانیان را متوقف کند. اما ساختار رمز ارز غیرمتمرکز است و به گونه‌ای نیست که بتواند این کار را انجام دهد. تنها راه این است که صرافی‌ها ایرانیان را تحریم کنند. بنابراین صرافی‌های بین‌المللی دیگر به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند. آنها از طریق آی پی و همچنین فرایند احراز هویت به ایرانی بودن شما پی می برند. 


بنابراین تنها راهکار ایمن، باز کردن حساب در صرافی‌های معتبر ایرانی است. چراکه در واقع ماهیت رمز ارز غیرمتمرکز بودن آن است پس کسی نمی تواند فعالیت در آن را برای منطقه‌ای خاص را پیگیری و مسدود کند. تنها راه آن فقط از طریق صرافی‌هاست که این مشکل هم با باز کردن حساب در صرافی ایرانی قابل حل است. در این صورت می‌توان از مزیت های کاربرد تتر بهره‌مند شد.


خرید و فروش تتر در صرافی والکس برای ایرانیان 


تتر بر روی دو شبکه اتریوم و بیت‌کوین ارائه می‌شود که به ترتیب به تتر ERC 20  و تتر Omni layer معروف هستند. در صرافی والکس شما امکان خرید و فروش تتر Omni layer را دارید. شما با شارژ حساب خود می‌توانید مبادلاتی بین ارز تتر و سایر ارزهای دیجیتال را در سامانه والکس انجام دهید. به عبارت دیگر، تبدیل تتر و سایر ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است. 


دلیل انتخاب اتتر ERC 20  هم مزیت‌های ویژه ای است که در زیر آمده است: 
سرعت انتقال زیاد 
کارمزد کم 
قابلیت ذخیره شدن با کیف پول سخت افزاری 
به دنیای هیجان‌انگیز کریپتو قدم بگذارید


در این مقاله آموزش دیدید که تتر چیست، مفاهیم آن، نحوه عملکرد و کاربرد تتر و اینکه آیا می توانیم در ایران آن را بخریم. ما همچنین با اهمیت تتر و نحوه عملکرد آن به عنوان بخش بسیار مهمی از بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدیم. شما برای ورود به این بازر ابتدا باید در صرافی معتبر ایرانی حساب باز کنید. 


صرافی والکس یکی از محبوب‌ترین و ایمن‌ترین صرافی‌هاست که با دریافت کارمزد منطقی به ارائه خدمات وسیع و راحت به کاربران خود می پردازد. اگر سوالی در مورد تتر و نحوه باز کردن حساب در والکس دارید، می تواند با شماره‌های موجود در سایت والکس https://wallex.ir/ تماس بگیرید و یا اینکه از طریق چت آنلاین موجود در سایت با کارشناسان ما در حوزه رمز ارز در ارتباط باشید. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سایر ارزهای دیجیتال استیبل کوین ها برای ایرانی معامله گران بیت کوین صرافی ها بلاک چین رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ شاطری با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر شاهد کلاهبرداری از طریق کپی کارت بانکی از حساب افراد بودیم، از شهروندان خواست هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد که معمولا در ورودی و خروجی شهر‌ها هستند مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و رمز کارت را خودشان وارد کنند.
او افزود: اگر شهروندان با چنین مواردی برخورد کردند و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان نموده و حساب بانکی آنها را خالی کرده و یا به فروشنده‌ای شک کردند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه atm کارت بانکی خود رمز کارت خود را تغییر دهندو در صورت برداشت از حساب شان در اسرع وقت از طریق تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مجرم را شناسایی و پرونده آنها رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح