Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، جعفر طاهری معاون فرماندار شیراز در نشست برنامه ریزی کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز عشایر سراسر کشور تاکید کرد: در سال‌های اخیر اهتمام به مسائل شهدا به واسطه کم توجهی دولت قبل آنگونه که شایسته بوده است انجام نشده است و فعالیت‌ها عمدتاً به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفته است، اما دولت فعلی، دولتی انقلابی و باورمند است که شعائر و ارزش‌های انقلاب اسلامی را احیا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه با اشاره به بیانات حضرت امام، عشایر را ذخایر انقلاب نامید و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ظرفیت عشایر را به درستی شناخته و حقوق تضییع شده عشایر در رژیم منحوس پهلوی را به آنان بازگردانده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در ادامه افزود: نگاه دولت، نگاهی فرهنگی است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه داریم در شرایط فعلی و با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای، در مباحث برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا، تمام قد حمایت کرده و در زمینه پاسداشت شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

او با تاکید بر اینکه اینگونه یادواره‌ها باید محفلی برای تبیین راه و سیره شهدا قرار گیرد تا نسل حاضر بتوانند با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند، تصریح کرد: دلاوری، حق‌طلبی، شجاعت مثال زدنی، ظلم ستیزی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز عشایر به عنوان ذخایر انقلاب به شمار می‌رود.

طاهری در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهیده زن انقلاب بانو باختر بیگلری، از عشایر شهرستان لار، تاکید کرد: همه ما در آگاهی بخشی و معرفی درخور شأن شهدا قصور داشته‌ایم و از صدا و سیمای مرکز فارس، شهرداری شیراز و تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان انتظار می‌رود در زمینه آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و تبلیغ این کنگره بزرگ ملی، از تمام ظرفیت‌های موجود بهره گیرند چرا که بنا بر تأکیدات استاندار فارس، عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری این رویداد ملی ارزیابی خواهند شد.

سرهنگ شکوهی، فرمانده سپاه عشایر فارس نیز در این نشست با بیان اینکه افتخار داریم در جلسه‌ای که متعلق و متصل به شهداست حضور پیدا کنیم، گفت: درخت تنومند انقلاب اسلامی، با خون شهدا آبیاری شده است و بی شک برگزاری یادواره‌های شهدا، خون تازه‌ای در کالبد جامعه خواهد دمید.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی و شهید صیاد شیرازی عنوان و افتخارات شهدای عشایر، خاطرنشان کرد: جامعه بزرگ عشایر کشور ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این میان ۲۰۰۰ شهید متعلق به استان فارس است که ۳۴۰ شهید دانش‌آموز و ۷۰ شهید فرهنگی در این میان جلوه گری می‌کنند.

فرمانده سپاه عشایر فارس با یادآوری فرموده حضرت آقا که عشایر، حافظان هویت ملی این کشور هستند، افزود: دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز که چهره‌های برجسته‌ای چون دکتر ملک حسینی، از دانش آموختگان آن هستند، افتخاری برای استان و کشور به شمار می‌روند که ۸۵۰ رزمنده، ۹۲ شهید، ۷۵ جانباز و ۲۲ آزاده نخبه دانش آموز را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و جای تأسف دارد که همچنان حتی در خود شهر شیراز هم ناشناخته مانده است.

در ادامه روح‌الله رشیدی کوچی، دبیر مردمی یادواره شهدای عشایر نیز به تشریح وظایف دستگاه‌های اجرایی شهرستان پرداخت.

 کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر سراسر کشور، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با محوریت سپاه عشایر فارس، در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنگره شهدا شیراز دستگاه های اجرایی انقلاب اسلامی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا


به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در پانزدهمین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی شهدا با بیان اینکه ماموریت ها، اجزا و شئون کنگره ملی شهدای کاشان باید بین اقشار مختلف تقسیم شود گفت: هنرمان باید این باشد که اینگونه یادواره‌ها و کنگره‌ها مردمی برگزار شود.


حمید رضا محمدی فشارکی پاسداشت شهدای گرانقدر کنگره ملی دارالمومنین کاشان را برای همگان افتخار دانست و افزود: بازخوانی یاد و خاطره شهدا برای نسل کنونی ضروری است.


وی با بیان اینکه به برکت وجود مقدس شهدا مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه برطرف خواهد شد، گفت: با وجود این مشکلات بعضی جا‌ها مانند یادواره شهدا نیاز داریم که مردم تخلیه و آرام شوند.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا