Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@03:27:21 GMT

۹۵درصد بازار سیمان در خراسان رضوی شفاف شده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۷۹۳۶

۹۵درصد بازار سیمان در خراسان رضوی شفاف شده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با کمک سامانه جامع تجارت بیش از ۹۵درصد بازار سیمان و مقاطع فولادی در استان شفاف شده است.

به گزارش قدس آنلاین، امیر رضا رجبی روز سه‌شنبه در جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور افزود: هدف از شفاف‌سازی واحدهای صنعتی در قالب این سامانه ایجاد بستری امن برای فعالیت اقتصادی سالم است و برخی از مخالفان این طرح از شفافیت هراس دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با اشاره به این که سامانه جامع تجارت ارتباطی با اداره مالیات ندارد ادامه داد: اداره صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از تولید در ستاد مبارزه با قاچاق کالا حضور پررنگی دارد و ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان در سطح شهرستان‌های استان هستیم و در این چارچوب ۳۶ سرفصل قابل سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: جهادگران عرصه جنگ اقتصادی تلاشگران عرصه تولید و صنعت هستند و امروز شرایط جنگ اقتصادی موقعیت ویژه ای را به وجود آورده و در این راستا استان خراسان رضوی برای اجرای آزمایشی طرح قرارگاه صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده است و این طرح در سطح شهرستان‌ها توسعه می یابد. رجبی افزود: نفوذ دانش در صنایع کشور پایین است و شرکت‌های بزرگ باید به طور جدی در حوزه دانش‌بنیان سرمایه گذاری و زمینه اتصال به بخش علم‌ و فناوری را ایجاد کنند. نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دوران آغاز به کار دولت جدید دوره سختی بود که به خوبی مدیریت شد و انتخاب مدیری بومی و توانمند از خود مجموعه اداره صنعت، معدن و تجارت برای شهرستان نیشابور مطلوب است. احسان ارکانی افزود:  هدف همه ما توفیق هر چه بیشتر دولت مردمی و جبهه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی در حوزه صنعت، معدن و تجارت است و امید است با همدلی و همگرایی همه مجموعه‌ها شاهد تحقق شعار امسال باشیم. وی اضافه کرد: با توجه به این که فرمانداری نیشابور فرمانداری ویژه و معاونت استانداری است تقاضا داریم اداره صنعت، معدن و تجارت  نیشابور هم به معاونت ارتقا پیدا کند. معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور هم گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و لازمه مدیریت امور در این شرایط، تشکیل قرارگاه است. ابوطالب جوان افزود: آفت مدیریت در ادارات و دستگاه‌ها بخشی نگاه کردن به امور است و این نگاه در بخش‌های اداری ما وجود دارد و برای رفع این‌ معضل باید به فهم‌ مشترکی برای حل مشکلات مردم رسید. وی با بیان این که مشکلات و مسایل حوزه معادن نیشابور شناسایی و احصا شده است ادامه داد: همین معضل نگاه بخشی به امور سبب شده از ۶۰ معدن نیشابور تنها ۲۰معدن فعال باشد و به خاطر یک سری مسایل و مشکلات بین چند اداره، نهاد و دستگاه ۴۰ معدن چند سال غیرفعال مانده است و بیشتر مشکلات این بخش تسهیلات است. در این نشست محمدرضا پورکاویان رییس سابق اداره صنعتف معدن و تجارت نیشابور تودیع و حسین سراج به عنوان رییس جدید این اداره معارفه شد. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیمان فولاد احسان ارکانی سازمان صمت خراسان رضوی معدن و تجارت خراسان رضوی اداره صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی

آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پارسال یک‌ میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۷ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است و سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید

 سرمایه گذاری جدید ۱۵ هزار میلیاردی/ طلا، زغال سنگ، آهن، تایر و منیزیت روی ریل توسعه قرار گرفتند

آریافر بیان کرد: پارسال ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.

در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد