Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: هر از گاهی شهرداری موضوع جمع آوری دست فروشان از سطح معابر را مطرح می‌کند. دست فروشانی که در طول سال در پیاده رو‌ها و مقابل مراکز خرید اطراق می‌کنند و گاهی اوقات زیاد بودن آنها عبور و مرور را برای عابرین پیاده سخت می کند.

به همین دلیل شهرداری در طرحی با  عنوان ساماندهی دست فروشان پای کار آمده تا هم به وظیفه قانونی خود یعنی رفع سد معبر عمل کند و هم مانع کسب و کار آنها نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت الله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ساماندهی دست فروشان در در ۵ محور اصلی خبر داده که تجریش، هفت تیر، ۱۵ خرداد، خیابان شهرزاد و خیابان ولیعصر را در بر می‌گیرد.

به گفته محمدی با توجه به اینکه پیمانکار پروژه خلازیر سرمایه‌گذاری چند میلیاردی انجام داده است هزینه‌ای حدود یک میلون تا یک و خورده ای از دستفروشان گرفته می شود که از بعد عید فطر از روز دوشنبه تا جمعه می‌توانند اقدام به فعالیت کنند.

 از آنجایی که ساماندهی دست فروشان به جای جمع آوری آن‌ها بار‌ها از سوی مدیران شهری مطرح بوده این سوال مطرح می‌شود که آیا جابه جایی و انتقال آن‌ها از مراکز پر تردد و پر رفت و آمد به مکان‌های حاشیه‌ای و دور افتاده مثل خلازیر در منطقه ۱۹ می‌تواند بهانه‌ای برای خرید شهروندان از دست فروشان باشد؟

به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران چون پیاده راه محل تردد عابرین است، نه سد معبر! قرار است از ظرفیت بوستان‌ها برای استقرار دست‌فروشها استفاده شود.

همانطور که فروشندگی در معابر مصداق سد معبر و اشغال پیاده رو هست و تردد را سخت می کند، دست فروشی در پارک‌ها هم با فعالیت شهروندان در تعارض است و تردد آنها را سخت می کند. ضمن اینکه نظم  بصری و آرامش سمعی  پارک را هم بر هم می زند.

منبع: الف

کلیدواژه: دست فروشان سد معبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان افزود: طرح های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر