Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: ایران در دوران کووید ۱۹ اتباع افغانستانی را نیز تحت پوشش برنامه واکسیناسیون و درمان کووید ۱۹ قرار داد که جای تقدیر دارد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر احمد المنظری، در وبینار هم اندیشی با نمایندگان سازمان های بین المللی و سفرای خارجی، گفت: تغییرات اقلیمی در جهان، منجر به افزایش ۲۳ درصدی بیماری ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از بیماری هایی که در دوسال اخیر جهان را درگیر کرده است، کووید ۱۹ است که مشکلات زیادی را در ابعاد مختلف برای مردم ایجاد کرده است.

المنظری بیان کرد: برای مبارزه با بیماری ها، باید دلیل و ریشه‌های اصلی را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنیم. از سوی دیگر، ریشه بسیاری از این بیماری ها، خارج از حوزه سلامت است. بنابراین تقویت همکاری های بین بخشی بیش از هر زمانی می تواند راهگشا باشد. در این راستا، تمرکز بر فعالیت های بالادستی اهمیت ویژه ای دارد.

مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد: ایران تعهد دارد که فعالیت های بین بخشی را با جدیت دنبال کند و در این راستا تشکیل شورای سلامت و امنیت غذایی اقدامی بسیار عالی بود.

وی ادامه داد: دنیا در طی دو سال گذشته توانست در برابر کووید ۱۹ پاسخ موفقیت آمیزی دهد که تجربه بسیار مفیدی برای همه کشورها بود. اقدامات بین بخشی در این راستا بسیار کمک کننده بود.

المنظری در ادامه، ضمن تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در راستای واکسیناسیون و ارائه خدمات درمانی به اتباع افغانستانی در دوران کرونا، تصریح کرد: ایران در دوران کووید ۱۹ اتباع افغانستانی را نیز تحت پوشش برنامه واکسیناسیون و درمان کووید ۱۹ قرار داد که جای تقدیر دارد.

وی گفت: بحث تغییر اقلیم که اکنون و در آینده معضلات زیادی را برای سلامتی ایجاد کرده و همچنین افزایش تاب آوری جوامع، از جمله مباحثی است که باید روی آنها بیش از پیش کار کرد.

مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد: فروکش کردن کووید ۱۹، فرصت مناسبی برای بازسازی و داشتن جوامع سالم‌تر خواهد بود.

المنظری در پایان با بیان اینکه ایران توانست با موفقیت چالش کووید ۱۹ را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت امیدوار است که در ادامه اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در تمام کشورها، به ایجاد جامعه سالم تر به همه جوامع بشری، کمک کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید