Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی با مشارکت و همکاری دادگستری شهرستان آبیک، سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک و فرمانداری شهرستان آبیک با حضور خیرین این شهرستان ظهر امروز در نمازخانه دادگستری برگزار شد.

قاضی داود قلعه‌قوند رئیس دادگستری شهرستان آبیک در این مراسم با اشاره به آیات ۲۶۰ تا ۲۷۲ سوره مبارکه بقره در خصوص انفاق اظهار کرد: ارزش و ثواب یک ریال انفاق حداقل ۲ برابر و حداکثر ۷۰۰ برابر می‌شود اما اگر در بانک  سرمایه‌گذاری شود سودش حداکثر ۲۰ درصد است که باید گفت ارزش انفاق بالاتر از سود بانکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پولشویی در انفاق ممنوع است، افزود: کسانی که انفاق می‌کنند مالشان باید پاک و پاکیزه باشد که در مراسم امروز از کسانی که رباخواری آنها ثابت شده است و سابقه کیفری یا مالی دارند، دعوت به عمل نیامده است.

این مسئول قضایی ادامه داد: خدا برای کسانی که به دلیل تنگنای مالی زندانی شده‌اند حقی در اموال خیران در نظر گرفته که امروز با کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و انفاق، احقاق حق می‌کنند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک با اشاره به آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته اضافه کرد: در دادگستری یک نفر محکوم مالی اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف وجود ندارد.

قلعه‌قوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۴ محکوم مالی در اجرای احکام مدنی دادگستری داریم اما زندانی جرائم غیرعمد نداریم و در اجرای احکام شورای حل اختلاف هم محکوم مالی نداریم.

سرهنگ مهدی صادق‌پور فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در ابتدای این مراسم با اشاره به انجام خدمات اجتماعی از سوی سپاه پاسداران پس از جنگ تحمیلی از جمله آزادی زندانیان اظهار کرد: گرچه میدان‌دار آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ستاد دیه استان قزوین است اما سپاه و بسیج در کنار و همراه دستگاه قضایی  بوده تا خدمات شایانی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ارائه دهد.

وی با اشاره به نیاز زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد به مساعدت مالی خیران افزود: مقام معظم رهبری ماه مبارک رمضان امسال یک میلیارد تومان برای کمک به آزادی زندانیان هدیه دادند که این سنت حسنه را به تأسی از مقام معظم رهبری، با اقدام عملی برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نقش کوچکی ایفا خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به استفاده ستاد دیه استان قزوین از تمام ظرفیت هنرمندان برای اشاعه معروف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ادامه داد: خانواده زندانیان جرائم غیرعمد بعضا افرادی هستند که در تامین مایحتاج دچار مشکل هستند که با کمک خیران از قشرهای مختلف برای آزادی آنان اقدام می‌شود.

سپاه و بسیج در کنار دستگاه قضایی به آزادی زندانیان کمک می‌کند

سرهنگ مهدی صادق‌پور فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در ابتدای این مراسم با اشاره به انجام خدمات اجتماعی از سوی سپاه پاسداران پس از جنگ تحمیلی از جمله آزادی زندانیان اظهار کرد: گرچه میدان‌دار آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ستاد دیه استان قزوین است اما سپاه و بسیج در کنار و همراه دستگاه قضایی بوده تا خدمات شایانی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ارائه دهد.

وی با اشاره به نیاز زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد به مساعدت مالی خیران افزود: مقام معظم رهبری ماه مبارک رمضان امسال یک میلیارد تومان برای کمک به آزادی زندانیان هدیه دادند که این سنت حسنه را با اقدام عملی امروز به تأسی از مقام معظم رهبری اجرا و نقش کوچکی ایفا خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به استفاده ستاد دیه استان قزوین از تمام ظرفیت هنرمندان برای اشاعه معروف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ادامه داد: خانواده زندانیان جرائم غیرعمد بعضا افرادی هستند که در تامین مایحتاج دچار مشکل هستند که با کمک خیران از قشرهای مختلف برای آزادی آنان اقدام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک اضافه کرد: سال گذشته با کمک خیرین و سپاه ناحیه امام صادق علیه‌السلام شهرستان آبیک ۶ زندانی آزاد شد که باید گفت مسئولان قضایی و ستاد دیه بعد از آزادی زندانیان  پیگیر اشتغال آنان هم بودند.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: در هر زمان و هر جایی که کار خیری باشد سپاه به عنوان خط شکن حضور یافته و نقش‌آفرینی می‌کند.

وی بیان کرد: مشارکت و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، امری خداپسندانه و خیری است که به عنوان ذخیره معنوی در آخرت به عنوان کارنامه موفق در زندگی دنیا ثبت می‌شود.

این مسئول افزود: هزینه بیست و چهارمین مرحله رزمایش کمک مومنانه به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص یافته است.

مهدی عبدیان رئیس ستاد دیه استان قزوین نیز در این مراسم کمترین جرم، بدهی و زندانی در استان را مربوط به شهرستان آبیک دانست و گفت:  تعداد زندانیان موجود طی دو سال پیش ۳۲۰ نفر بوده که به ۱۱۰ نفر رسیده است.

وی افزود: اولین جشن گلریزان در شهرستان آبیک برگزار شده که در شهرستان های دیگر هم اجرایی خواهد شد.

گفتنی‌ است؛ پس از پایان مراسم خیران کمک‌های خود را هدیه کردند و با مشارکت بیش از ۷۰۰ میلیون تومانی خود، نور امید را برای تعدادی از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد روشن کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین ماه رمضان گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سپاه ناحیه امام صادق ع کمک به آزادی زندانیان ستاد دیه استان قزوین مقام معظم رهبری شهرستان آبیک برای آزادی محکوم مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی