Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شهریار قاسمی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: طی سال‌های اخیر نگاه ویژه ای به تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری شده و باتوجه به اهمیت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، اعتبارات لازم بصورت سالیانه در قالب یارانه محاسبه شده و از محل سامانه های نوین آبیاری برای مدیریت مصرف آب و تجهیز اراضی زراعی به سیستم های نوین آبیاری به کشاورزان کرمانشاه به صورت مستمر پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تجهیز اراضی کرمانشاه به سامانه های نوین آبیاری یک ضرورت به حساب می آید و در این راستا استقبال مناسبی را از کشاورزان استان جهت تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری تحت فشار شاهد بوده ایم که این موضوع ریشه در باورهای فرهنگی کشاورزان استان برای حفظ منابع آب دارد.

قاسمی در ادامه به مزایای تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار پرداخت و خاطرنشان کرد: راندمان آبیاری در سیستم های آبیاری سقلی و سنتی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است، در حالی که در سامانه های نوین آبیاری راندمان آبیاری به ۶۰ تا ۷۰ درصد می رسد و با توجه به اهمیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، یکی از برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تجهیز اراضی آبی استان به سیستم های نوین آبیاری است.

وی در پایان با اشاره به تجهیز بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی سامانه گرمسیری به سیستم های آبیاری تحت فشار طی سال‌های اخیر گفت: تجهیز اراضی گرمسیری به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار سهم بسزایی در افزایش تولید، درآمدزایی و اشتغالزایی کشاورزان غرب استان داشته است.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی کرمانشاه سیستم های نوین آبیاری سامانه های نوین آبیاری آبیاری تحت فشار استان کرمانشاه بخش کشاورزی تجهیز اراضی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین