Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@17:11:19 GMT

در این خیریه به جای ماهی دادن، ماهی‌گیری یاد می‌دهند!

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۸۷۱۷

در این خیریه به جای ماهی دادن، ماهی‌گیری یاد می‌دهند!

گروه چهارمحال و بختیاری، محمد حیدری| در سال‌های قبل هر وقت صحبت از کار خیر می‌شد، کمک‌های معیشتی به ذهن می‌رسید؛ اقداماتی مانند تأمین جهیزیه، کمک‌هزینه درمان بیماری‌ها یا کمک‌های خاص به ایتام، اما این روزها دامنه کار خیر از این‌ها فراتر رفته و خدمات آموزشی، اجتماعی، اشتغالزایی و مشاوره ازجمله اقداماتی هستند که در این دایره قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش می‌خواهم شما را با بانوی خیری آشنا کنم که به جای ماهی دادن، ماهی گرفتن یاد می‌دهد و برای بسیاری از زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست چهارمحال و بختیاری اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

خانم ژاله آزادگان سالهاست با تمام توان جهت بهبود زندگی زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و کم بضاعت چهارمحال و بختیاری تلاش می‌کند و در این راستا خیریه‌ای با نام "کیمیای محبت" را پایه‌گذاری کرده است.

فارس: از چه سالی مشغول حمایت از زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست استان شدید؟

من سال‌ها پیش از زمانی که وارد آموزش و پرورش شدم و افتخار معلم شدن را پیدا کردم حواسم به دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها بود و تا الان که در شرف بازنشستگی هستم تلاش کردم با کمک همکاران فرهنگی باری از دوش زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان برداریم.

فارس:خیریه‌ کیمیای محبت چند سال است که تاسیس شده و تاکنون چند بانو در این مرکز مورد حمایت قرار گرفته‌اند؟

ما قبلا در کنار مجموعه "صفا" که مربوط به حمایت از کودکان سرطانی است مشغول ایجاد بسترهای حمایتی برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست بودیم اما به دلیل شلوغی این مجموعه و حجم بالای کار در سال ۱۳۹۶ موسسه کیمیای محبت را صرفا برای حمایت از این قشر آسیب‌پذیر تاسیس کردیم و در حال حاضر برای بیش از ۱۵۰ بانو اشتغال پایدار ایجاد کرده و بیش از ۲۰۰ بانوی دیگر را نیز تحت حمایت‌ قرار دادیم.

فارس: می‌شود کمی بیشتر در مورد این مجموعه و اقدامات آن صحبت کنید؟

من به همراه ۱۰ نفر از معلمان بازنشسته آموزش و پرورش و تعدادی از خیرین شهرکرد، همه تلاش خود را بر ایجاد اشتغال پایدار برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست به کار بستیم تا مشکل آن‌ها به طور کامل و دائمی حل شود و دیگر محتاج حمایت‌های گذرا نباشند و به قولی دستشان در جیب خودشان برود.

در همین راستا با دادن تجهیزات بافت فرش در خانه و ایجاد کارگاه‌های خیاطی، گلدوزی و پاک کردن و خُردکردن سبزی برای بیش از ۱۵۰ نفر از این زنان اشتغال پایدار ایجاد کرده و همه تلاش خود را برای فروش محصولات آن‌ها به کار بسته‌ایم به طوری که از قبل یک فروشگاهی را برای فروش محصولات آن‌ها ایجاد کرده و با هماهنگی با مجموعه‌های فروش سعی در ارائه محصولات ساخت دست این عزیزان داریم.

در حال حاضر نیز با حضور در نمایشگاه واقع در فرهنگسرای شهرکرد، صنایع دستی را به معرض دید و فروش قرار دادیم و در تلاشیم تا غرفه‌هایی در تمامی نمایشگاه‌های استان داشته باشیم.

در کنار ایجاد اشتغال پایدار با توجه به اینکه برخی از این زنان امکان کار کردن ندارند و بیمار بوده و یا بیمار در منزل دارند با حمایت خیرین استان کمک‌هایی از جمله پرداخت اجاره‌بهای معوق، تامین بخشی از هزینه‌های درمانی، تامین مایحتاج منزل، کمک در تامین جهیزیه و حتی آزادی زندانی نیز داشته‌ایم و سالیانه تمامی هزینه‌های صورت گرفته را به صورت گزارشی در اختیار خیرین و مردمی که قصد حمایت دارند قرار می‌دهیم.

از دیگر مواردی که در دست اقدام داریم و نیاز به همکاری بیشتر خیرین است تهیه دستگاه‌های سبزی خوردکن صنعتی بوده که بتوان برای تعداد بیشتری از این زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

فارس:همسر و اعضای خانواده با این میزان زمانی که صرف این مرکز و حل مشکلات مردم می‌کنید، مشکلی ندارند؟ 

تمامی این اقدامات با حمایت‌های همسر و سه فرزندم محقق شده و اگر خانواده همراهی نمی‌کردند قطعا هیچ کدام از این اتفاقات خوب را شاهد نبودیم.

فارس:همه این اقداماتی که گفتید قطعا زمان زیادی از شما می‌برد چرا اینهمه سختی را متحمل می‌شوید؟

من در زندگی خود و خانواده‌ام برکات بسیاری دیده‌ام که همه اینها را مدیون دعای خیر این بانوان عزیز می‌دانم و بر این باورم گشودن گِره‌ای از زندگی دیگران باعث باز شدن گِره‌های بیشتری در زندگی خودمان می‌شود و با تقسیم مسؤولیتی که بین اعضای این موسسه خیریه داشته‌ایم همگی از برکات این اقدامات در حال بهره‌مند شدن هستیم.

همچنین همکاران من در این موسسه که بدون هیچ‌گونه مزد و منتی مشغول فعالیت برای حمایت از زنان‌بی‌سرپرست هستند نیز وجود همین برکات بی‌شمار پایبند کرده است.

فارس: در خصوص محافل ختم قرآن هم توضیحاتی را به مخاطبان ارائه دهید لطفا.

ما با برگزاری محافل ختم قرآن و دعوت از دوستان، آشنایان و خیرین شهر، تلاش کردیم در عین حالی که از برکات خود قرآن استفاده می‌کنیم بتوانیم مجموعه کیمیای محبت را نیز معرفی کرده و از همه حاضرین دعوت به همکاری و مشارکت در اقدامات این موسسه داشته باشیم و بسیاری از خیرین ما از دل همین محافل بیرون آمده و کمک‌های قابل توجهی به زنان آسیب‌پذیر شهر داشته‌اند.

یکی از اهداف کارآفرینی، رفع همیشگی نیازمندی نیازمندان و محرومیت‌زدایی از این قشر است و بنابر گفته مولای متقیان، سستی و بیکاری عامل محرومیت است و مهم‌ترین راه اکرام محرومان و اقشار کم برخوردار، بی‌نیاز‌سازی همیشگی آنها از کمک‌های دیگران است.

زنان بی‌سرپرست، زنان بدسرپرست، معلولان، از کارافتادگان، ایتام نیازمند و قشر کم برخوردار از زمره کسانی هستند که در جامعه باید تحت حمایت کارآفرینی قرارگرفته تا به بی‌نیازی و عزتمندی برسند و خانم آزادگان به خوبی این امر را درک کرده و برای تحقق آن‌ سال‌هاست در شهرکرد تلاش می‌کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳

منبع: فارس

کلیدواژه: خیریه کیمیای محبت بانوی خیر اشتغال پایدار ایجاد زنان بی سرپرست کیمیای محبت ایجاد کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود

  فرمانده کل انتظامی تاکید کرد که دشمن می‌داند نظام جمهوری اسلامی ایران متکی بر ملت است و برای همین مردم را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در اجتماع حمایت از طرح نور فراجا در گلستان شهدای شهراصفهان ، افزود: دشمن دریافته است که اصل کلیدی فتح خاکریزهای ایران درنوردیدن اصل مترقی دین است که بنیان این اصل عفاف خواهران و مادران ما است.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: هدف دشمن زدودن حیا و غیرت با برنامه‌ریزی هدفمند است به نحوی که امروز با نشان دادن جلوه های اسلامی و قرائت قرآن از زبان زنان مکشوفه حجاب وانمود می‌کنند که می‌توان در عین بی‌حجابی قاری قرآن بود.

وی ادامه داد: این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود که همان استحاله دشمن است؛ این دشمنی مربوط به امروز و دیروز نبوده بلکه به همان سال‌های اولیه آغاز پس از انقلاب بر می‌گردد.

وی ضمن ابراز گلایه از برخی سریال‌های تلویزیونی گفت: در برخی فیلم‌ها شخصیت زنان محجبه و چادری را به نحو شایسته ای نشان نمی‌دهند و بر عکس زنان دیگر را با خصوصیات اخلاقی خیلی خوبی جلوه می‌دهند.

رادان در ادامه سخنانش به تجمعات اعتراضی دانشجویان آمریکا پرداخت و گفت: باید از بی‌بی سی ها و اینترنشنال‌ها که نوکر جیره بگیر هستند سوال کنیم از دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه و انگلیس چه خبر؟ از دختری که ستم وار به او حمله می‌شود چه خبر؟ و در نهایت از شعار زن زندگی آزادی چه خبر؟ آن‌ها دموکراسی را برای خودشان تعریف می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی گفت: امروز ما آزادی را به سبک دین و انقلابمان تعریف می‌کنیم و پلیس ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است، دشمن در برنامه‌ریزی خود به یک نکته توجه نداشت و آن مردم ما بودند.

وی ادامه داد: دشمن خیلی تلاش کرد که شبهه های فراوانی ایجاد کند؛ پلیس ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز و انقلابی است که در حقیقت با جوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خودشان هستند.

در این مراسم همسر سردار شهید زاهدی نیز طی سخنانی از نیروی انتظامی و عملکرد فرماندهی آن تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • (عکس) حمایت بازیکن استقلال از زنان پرسپولیسی
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • حمایت بازیکن استقلال از زنان پرسپولیسی؛ احترام واجب است! + عکس
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی