Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:18:17 GMT

۵۱ پایگاه اورژانس هوایی در سطح کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۸۸۰۱

۵۱ پایگاه اورژانس هوایی در سطح کشور فعال است

دکتر محمد سرور روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه مراقبت های مرزی گذرگاه زمینی دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی خدمات پیش بیمارستانی، تجهیزات و منابع انسانی در این منطقه از مهمترین اهداف سفر به مرز زمینی دوغارون بود که می طلبد در این معبر در حوزه فضاهای موجود فعلی که با استانداردهای تعریف شده بهداشتی و درمانی فاصله زیادی هم دارد، تصمیماتی جدی اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باتوجه به تردد مسافران از طریق مرز دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان که سالانه هم افزایش دارد باید تجهیزات و خدمات بیشتری در این نقطه به لحاظ کنترل انواع بیماری واگیردار همچون کووید- ۱۹، سرخک، فلج اطفال و مالاریا در اختیار نیروهای درمانی مستقر قرار گیرد.

سرور، به پایگاههای فعال اورژانس ۱۱۵ سطح کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه هزار و ۴۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در سطح کشور فعال است که به چهار هزار و ۶۰۰ پایگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور به نوسازی ناوگان آمبولانس اورژانس ۱۱۵ کشور هم اشاره کرد و گفت: سازمان اورژانس کشور در طول چهار سال گذشته هیچ گونه آمبولانسی خریداری نکرده اما در سال جاری با تمهیدات دولت سیزدهم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور هزار دستگاه انواع آمبولانس خریداری خواهد شد و در اختیار پایگاههای اورژانس قرار می گیرد.

سرور به ماموریت فوریتهای پزشکی سازمان اورژانس کشور پرداخت و افزود: در سال گذشته سازمان اورژانس کشور چهار میلیون و ۷۰۰ هزار ماموریت در حوزه فوریتهای پزشکی در سطح کشور انجام داد که این مهم همه ساله باتوجه به بروز برخی از حوادث، بیماری های جدید و تغییر زندگی مردم افزایش می یابد.

در ادامه این بازدید فرماندار تایباد نیز گمرک مرزی دوغارون را یکی از پنج گمرک برتر اقتصادی کشور دانست و گفت که روزانه افزون بر ۵۰۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالاهای صادراتی و ترانزیتی از سراسر کشور در این کانون اقتصادی تردد دارند و می طلبد که به جهت به حداقل رساندن حوادث و خطرات احتمالی خدمات درمانی و پزشکی در این مرز زمینی ارتقاء یابد.

مهدی دونده افزود: هم اکنون روزانه افزون بر سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل، راننده، تجار، صاحبان شرکت های فعال اقتصادی و مسافران ایرانی و خارجی در مرز دوغارون تردد دارند و پایانه مرزی دوغارون رتبه نخست مسافری با ناوگان حمل و نقل عمومی در بین معبرهای زمینی کشور را از آن خود کرده است .

فرماندار تایباد، افزود: باتوجه به اینکه دروازه زمینی دوغارون اولین ورودی به کشور برای اتباع به شمار می رود، نیازمند نگاه جدی مسوولین کشوری و استانی به لحاظ افزایش سطح خدمات درمانی است.

وی به فرسوده بودن ناوگان آمبولانس اورژانس ۱۱۵ شهرستان تایباد اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در این شهرستان چهار پایگاه بین جاده ای و ۲ پایگاه شهری فعال است که پایگاههای شهری تایباد فاقد ساختمان مستقل بوده و ناوگان آمبولانس پایگاههای شهری و جاده ای این منطقه فرسوده بود که نیاز به نوسازی دارند.

وی به بروز برخی از حوادث در کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به وقوع برخی از حوادث در  افغانستان و انتقال برخی از مصدومین این حوادث به ایران از طریق مرز دوغارون، احداث و راه اندازی " پایگاه هوایی و اورژانس ۱۱۵ " مجهز و ثابت در گذرگاه زمینی دوغارون یکی از مهمترین مطالبات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان  است که بتوانیم در مواقع حوادث خدمات شایانی به مردم کشور دوست و همسایه افغانستان در مرز دوغارون داشته باشیم که در این زمینه ادارات متولی این شهرستان آماده هرگونه همکاری هستند.

بازدید از بیمارستان خاتم الانبیاء ( ص ) شهر تایباد، پایگاههای اورژانس جاده ای و شهری از دیگر برنامه های سفر  دکتر محمد سرور  معاون فنی و عملیات اورژانس کشور به شهرستان تایباد و مرز دوغارون بود.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تایباد اورژانس هوایی افغانستان سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد اورژانس هوایی افغانستان تایباد اورژانس هوایی افغانستان سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان اورژانس کشور زمینی دوغارون اورژانس ۱۱۵ مرز دوغارون سطح کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، جزئیات حوادث مهم هفته گذشته در کشور را اعلام کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۱۵۸ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۸۳۶ نفر و کشته شدن ۵۴ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۶۹۳ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۱۴۳ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان خراسان رضوی ۱۶ حادثه با ۹۲ مصدوم و یک فوتی، استان تهران ۱۴ حادثه با ۴۷ مصدوم هفت فوتی و کرمان ۱۴ حادثه با ۸۵ مصدوم و دو فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، پنج حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که سه کشته و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون ها نیز ۶۸ زخمی و ۱۴ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت بارها نیز در این هفته، ۹۸ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۰ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت ها به ثبت رسید که ۲۷ نفر زخمی داشت و شش نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: پنجم اردیبهشت ماه، یک اتوبوس در اصفهان واژگون شد که ۱۱ زخمی برجای گذاشت. همچنین در هفتم اردیهشت ماه نیز سه خودرو با یکدیگر تصادف کردند که ۱۱ مجروح داشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که باعث مصدومیت ۵۲۳ نفر وکشته شدن ۱۱۹ نفر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم) دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم)

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته