Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از بازگشایی خیابان ۳۵ متری افتخاری در منطقه یک پس از هشت سال خبر داد و از همکاری خوب ارتش جمهوری اسلامی ایران با شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری برای بازگشایی این خیابان قدردانی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، حسن محمد حسن‌زادهو در این باره گفت: طرح ۳۵ متری افتخاری در منطقه یک، در هر مسیر حدود سه کیلومتر است و اتصالات مناسبی به بلوار شهید مژدی دارد و خودروهایی که از مسیر بزرگراه شهید صیاد شیرازی به سمت شمال حرکت می کنند، می توانند از این شبکه معابر استفاده و خود را به نقاط مرکزی منطقه برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با حل و فصل اختلافات موجود تا نیمه سال ۱۴۰۰ ، خیابان ۳۵ متری شهید افتخاری در منطقه یک پس از هشت سال و با انعقاد تفاهم نامه بین ارتش جمهوری اسلامی و شهرداری ، به روی شهروندان باز و تردد در آن برقرار و دارآباد به به بزرگراه امام علی (ع) متصل شد.

حسن زاده با اشاره به جلسات خوب و رویکرد مثبت فرماندهی نیروی زمینی ارتش و شهرداری منطقه یک از تفاهم نامه و قرار داد فی مابین ارتش و شهرداری تهران در مورخ ۲۴ / ۱۲ / ۱۴۰۰ جهت بهره برداری از خیابان ۳۵ متری شهید افتخاری خبر داد و گفت : با همکاری بسیار خوب شهرداری منطقه یک و تعامل خوب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ، معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیر عامل نزاجا امروز شاهد خدمت رسانی بهتر به مردم و شهروندان تهران هستیم.

وی افزود: این قرار داد در راستای توافقنانه فی مابین در سال ۱۳۹۲ صورت گرفته و مدیریت شهری جدید با روش های تهاتر و کارسازی عوارض پروانه توانست بعد از هشت سال مسیر عبور و مرور مردم را بازگشایی کند.

ثبت ۳ اثر طبیعی و ناملموس منطقه ۵ در فهرست ملی

شهردار منطقه پنج از ثبت سه اثر طبیعی و ناملموس این منطقه در فهرست آثار ملی از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

احسان شریفی در این باره گفت: این منطقه دارای آثار متعدد تاریخی و طبیعی به خصوص در بخش کن است که همین عامل باعث شد تا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای ثبت برخی آثار این محله اقدام کند.

وی افزود: در اجرای تبصره ماده دو قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب سوم دی ماه ۱۳۸۲ و آئین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیئت وزیران در مرداد ۱۳۸۴، سه اثر طبیعی و ناملموس منطقه ۵ در سال ۱۴۰۰ در فهرست ملی به ثبت رسید.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: بر این اساس درخت چنار کهنسال تکیه سرآسیاب کن، درخت چنار کهنسال کنار امامزاده شعیب کن و مهارت پخت والک پلو در فهرست ملی به ثبت رسید.

شریفی در توضیح این سه اثر گفت: درخت تکیه سرآسیاب کن با شماره ثبت ۹۵۰ در تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۰ به عنوان میراث طبیعی به ثبت رسید. با توجه به جدول رشد قطری سالیانه درختان، پس از کسر مقدار پوست و با در نظر گرفتن رشد قطری درختان چنار این منطقه در سالهای جوانی‎، میانسالی و کهنسالی سن این درخت بین ۲۷۰ تا ۳۱۰ سال برآورد شد.این درخت در محله کن، سرآسیاب مقابل بانک صادرات واقع شده است.

وی ادامه داد: درخت امامزاده شعیب (ع) با شماره ثبت ۹۶۴ در چهارم بهمن ۱۴۰۰ به عنوان میراث طبیعی به ثبت رسید. با توجه به جدول رشد قطری درختان پس از کسر مقدار پوست و با در نظر گرفتن رشد قطری درختان چنار این منطقه در سالهای جوانی‎، میانسالی و کهنسالی سن این درخت بین ۳۲۰ تا ۳۷۰ سال برآورد شد. این درخت در کنار امام‎زاده شعیب(ع) قرار دارد و به پاس کهنسالی و عظمتی که دارد و واقع شدن در کنار این امام‎زاده مورد احترام اهالی محل است.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه مهارت پخت والک پلو به عنوان میراث طبیعی ناملموس به ثبت رسیده است تاکید کرد: این میراث طبیعی ناملموس با شماره ثبت ۲۶۶۹ و در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ به ثبت رسید. والک یک گیاه کوهی است که معروفترین غذایی که با آن درست می کنند والک پلو است و بسیار خوشمزه است.

والک در باغات کن بسیار یافت می شود و بخاطر همین اهالی نسبت به پخت این غذا اقدام می کنند.  این گیاه در فصل بهار بدست می آید و به سبب گرم بودن این سبزی در فصل زمستان طبخ این نوع غذا مرسوم تر است.

بهره مندی بیش از یکهزار نفر از شهروندان منطقه ۱۹ از آموزش های ترافیکی

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: بیش از یکهزار نفر از شهروندان، دانش آموزان، رانندگان تاکسی و اتوبوس طی یک ماه نخست سال از آموزش های ترافیکی بهره مند شدند.

مهدی هدایت با بیان اینکه ایمنی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حمل و نقل است، عامل انسانی را مهم ترین مقوله در فرهنگ ایمنی و حمل و نقل دانست و افزود: به منظور نهادینه سازی فرهنگ ایمنی در حمل و نقل، آموزش های متعددی به شهروندان این منطقه ارائه شده است.

وی در این باره افزود: عبور و مرور ایمن، تکالیف سرنشین خودرو، آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی، عواقب تخلفات رانندگی،امداد و سوانح، روانشناسی ترافیک، بازآموزی قوانین راهنمایی رانندگی، دوچرخه سواری شهری، حقوق شهروندی در حوزه ترافیک از جمله آموزش های ارائه شده در پارک آموزش ترافیک، سراهای محله، مدارس و پایانه های اتوبوسرانی در منطقه است.  
به گفته این مسئول، مسابقه ای با عنوان«حرکت» در منطقه برگزار می شود که شرکت کنندگان در بخش نقاشی، عکس، فیلم یک دقیقه ای و خاطره در محورهای سفر بی خطر درون شهری، حمل و نقل پاک در پارک ترافیک با یکدیگر رقابت می کنند.

بر اساس این گزارش همزمان با روز ایمنی و حمل و نقل مسابقه نقاشی ویژه گروه سنی ۱۲-۶ سال و عکاسی و طراحی اینفوگرافی در رده سنی بزرگسالان با محورهای سفردرون شهری ایمن، موتورسیکلت، دوچرخه، سرویس مدرسه، سرنشین خودرو، تاکسی، اتوبوس، پلیس و ایمنی و عابر پیاده کودکان و سالمندان در فضای شهری به عنوان شهروند آسیب پذیر برگزار و از نفرات برتر با اهدای جایزه تقدیر خواهد شد. علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را تا دهم اردیبهشت ماه به شماره واتساپ ۰۹۳۹۴۱۱۰۸۶۴ ارسال کنند.

 مناسب سازی بیش از ۹ هزار متر مربع معابر در منطقه ۱۴

مناسب سازی بوستان های منطقه ۱۴ در راستای بهسازی فضای شهری برای تردد معلولان انجام شده است.

در این خصوص تاکنون بیش از ۹ هزار مترمربع از بوستان شهید قمی واقع در بلوار ابوذر ویژه کم توانان جسمی و حرکتی مناسب سازی شده است.
 
با اجرای این طرح مناسب سازی، نوار بساوایی ، ایجاد مسیر رمپ ، سرویس های بهداشتی  و در کل بهسازی مسیر تردد  برای بهره مندی  معلولان اجرا شده است.  

همچنین با توجه به نیاز کم توانان جسمی و حرکتی برای استفاده از سرانه های عمومی و فرهنگی ، اقدامات مثبتی برای مناسب‌سازی معابر اصلی، ورودی ساختمان‌های اداری و فرهنگی و تجهیز آنهااز جمله تعدادی از سراهای محله انجام شده و در دستور کار است.

در خصوص وضعیت محیط پیرامونی بوستان بسیج که از بوستان های فرا منطقه ای بشمار می آید نیز تمامی موارد با در نظرگرفته شدن قوانین و مصلحت عموم شهروندان و به ویژه سالمندان برای تردد و دسترسی به این بوستان در نظر گرفته شده است.  

با این حال با توجه به مشارکتی بودن  پروژه بوستان بسیج ، مشکلات  و موارد مرتبط به محیط پیرامونی این بوستان برای  سهولت دسترسی گروه های خاص از سوی ناظران شهرداری منطقه به عوامل اجرایی ارجاع وبر اصلاح ساختار فیزیکی تاکید شده است.

خدمات رسانی به کم توانان جسمی و حرکتی و احترام به حقوق معلولین به عنوان شهروند در منطقه ۱۴ برای استفاده این قشر با تجهیز نمودن بوستان‌ها  به وسایل ورزشی و بهسازی معابر و سرویس بهداشتی انجام می شود.
 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهرداری منطقه نوزده تهران ، شهرداری منطقه پنج تهران ، شهرداری تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری تهران خیابان ۳۵ متری شهرداری منطقه شهرداری تهران شهردار منطقه میراث طبیعی ثبت رسید مناسب سازی حمل و نقل منطقه یک منطقه ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ گفت: در حوزه توسعه فضای سبز منطقه زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در علی‌آباد جنوبی تملک شده که برای احداث بوستان شهری در نظر گرفته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین سالاری‌پور؛ شهردار منطقه 16 امروز در حاشیه دویست‌وسی‌ودومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص رفع سد معبر وانتی‌ها در سطح این منطقه اظهار کرد: در جوابیه فرهنگ خاصی حاکم است و موضوعاتی مربوط به جگرکی‌ها، گوشت فروش‌ها و سد معبر وانتی‌ها وجود دارد که در همین راستا ساماندهی محدوده شوش با هماهنگی پلیس و راهور برای رفع سد معبر وانتی‌ها آغاز شده است.

وی افزود: در سطح منطقه 16 سد معبر صنفی زیادی نداریم. آنچه که بعضاً به صورت مقطعی دیده می‌شود تذکرات لازم را می‌دهیم و با این موضوع برخورد می‌کنیم اما برای سد معبر وانتی‌ها در محله خزانه و جوادیه کار آغاز شده ولی باید سرعت بیشتری بگیرد.

سالاری‌پور در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سطح منطقه 16 شهرداری تهران نیز اظهار کرد: در این دوره اتوبوس زیادی به ناوگان تزریق نشده اما دو پایانه اتوبوسرانی به همراه یک پایانه تاکسیرانی به همراه تمامی زیرساخت‌های لازم پایانه‌ای احداث شده است.

ساماندهی دستفروشان منطقه 16 در خیابان دشتبان‌زاده

شهردار منطقه 16 تاکید کرد: علاوه بر این در حوزه توسعه فضای سبز منطقه زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع در علی‌آباد جنوبی تملک شده که برای احداث بوستان شهری در نظر گرفته شده است. اعتبار ریالی احداث این بوستان در سال جاری لحاظ شده که پس از طراحی امیدواریم عملیات اجرایی احداث را از خردادماه آغاز کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان