Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز،  سخنگوی کابینه سریلانکا، روز سه شنبه گفت، سریلانکا مذاکراتی را با چین درباره تامین مالی بدهی خود آغاز کرده است، زیرا کلمبو با بدترین بحران مالی خود در دهه های اخیر دست و پنجه نرم می کند.
نالاکا گوداهوا، وزیر رسانه سریلانکا گفت که چین به کلمبو پیشنهاد داده است که ترجیح می دهد بدهی خود به این کشور را مجدداً تامین مالی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوهاهوا گفت: «اکنون از آنجایی که صندوق بین المللی پول مایل است با سریلانکا تعامل داشته باشد، سایر کشورها می دانند که ما حمایت این نهاد را داریم. پیش از این بانک جهانی و سایر آژانس ها به ما قول حمایت داده اند.»
علی صبری، وزیر دارایی سریلانکا هفته گذشته در واشنگتن بود تا با صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، هند و دیگران درباره کمک مالی به این کشور، صحبت کند.
اقتصاد سریلانکا به شدت تحت تاثیر همه‌گیری و کاهش مالیات توسط دولت راجاپاکسا قرار گرفت که منجر به کاهش ذخایر ارز خارجی و کمبود سوخت، غذا و دارو شد و هزاران نفر را در اعتراضات خشونت‌آمیز پراکنده به خیابان‌ها آورد.
وام های ۳.۵ میلیارد دلاری چین به سریلانکا این کشور را به بزرگترین طلبکار تبدیل کرده است.
رئیس جمهور گوتابایا راجاپاکسا در دیدار با وانگ یی وزیر امور خارجه چین در ژانویه از چین خواست تا به بازسازی بازپرداخت بدهی کمک کند.
وزارت خارجه چین و سفارت این کشور در کلمبو، اعلام کرده اند که نمی توانند برای اظهار نظر عجله کنند.

برچسب‌ها سریلانکا پکن بدهی خارجی پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سریلانکا پکن بدهی خارجی سریلانکا پکن بدهی خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا گفت: سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا و افتتاح یک یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در این کشور که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های قبل درگیر یکسری مسائل سیاسی با برخی کشورهای غربی بودیم اما از بسیاری از همسایگان و کشورهایی که مقداری آنطرف‌تر از همسایگان ما هستند غافل شدیم؛ اینکه رئیس جمهور رئیسی بعد از ۱۶ سال به سریلانکا سفر کرد را به فال نیک می‌گیرم.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تاکید رئیس جمهور بر در  اولویت قرار داشتم ارتباط با کشورهای همسایه گفت: سیاست اعلامی از سوی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با همسایگان‌مان خویشاوند هستیم سیاستی کلیدی و خوب است و سفرهای اخیر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا در این راستا تعریف می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حال انجام کارهای بزرگی در حوزه‌های برق، نیروگاه و سد سازی در سریلانکا است و هم آنچه که هم مقامات سریلانکا و هم ما در ایران انتظار داریم این است دو کشور رابطه‌ای پایدار و مستحکم داشته باشد. سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

درخشان با بیان اینکه «امیدوارم سفر رئیس جمهور به سریلانکا فواید بسیاری برای دو کشور داشته باشد»، عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی میان مردم دو کشور می‌تواند به عنوان یک عامل استحکام بخش به روابط دو کشور باشد؛ همچنین توانایی ما در حوزه‌های مختلف فنی، عمرانی و دانشگاهی عامل دیگری برای نزدیکی ملت‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند