Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@04:06:53 GMT

نگاهی نه «بنیادی» و نه «استراتژیک» به ورزش کشور

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۹۱۳۷

نگاهی نه «بنیادی» و نه «استراتژیک» به ورزش کشور

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در هر جامعه با ورزش کردن تمامی اقشار از کوچک و بزرگ و زن و مرد البته به فراخور توانایی‌های جسمانی‌شان، آن جامعه به سلامتی و تندرستی عمومی رسیده، قدرتمندتر شده، به درستی و با کیفیت تحصیل کرده و کار و فعالیت می‌نماید و از رخوت و سستی و تنبلی دور می‌شود. در این بخش از بحث و به عنوان پرده دوم، قصد داریم نظریه ای را مطرح کنیم که با ذکر توضیحاتی پی به درست و صحیح بودنش هم خواهیم برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تحول بنیادین نیاز اول و آخر ورزش/ پرده اول

با بررسی عملکرد کلیت ورزش کشور طی سال‌های گذشته و مواجه با رویدادهای گوناگون و پر تعداد در دوره‌های مختلف، با صراحت و جسارت این نظریه را می توان مطرح کرد که در کشور ما مسئولان محترم و تصمیم گیرنده نگاهشان به مقوله ورزش و تربیت بدنی نه نگاهی بنیادی و نه نگاهی استراتژیک و نه نگاهی توسعه‌ای است. به زبان ساده ورزش در کشور ما در میان پدیده‌ها و حوزه‌های مختلف در هیچ جایگاهی قرار نداشته و ندارد و نگاه و توجه به آن نگاهی صرفا ابزاری و مشخصاً چرخ پنجمی است. در بیان و اثبات این نظریه نیاز به آوردن هیچ دلیل و مدرک و مستنداتی هم نیست و این موضوع برای آنها که دستی بر گلستان ورزش دارند مثل روز روشن است.

ورزش در کشور ما از هیچ برنامه و استراتژی و راهبردی پیروی نمی‌کند. همه امور ورزش و تربیت بدنی در کشور ما بر پایه سلیقه و نظرات شخصی افراد صاحب مسئولیت در دوره‌های مختلف اداره شده و هر عزیز بزرگواری علیرغم پاک سیرتی و پاک دستی و حسن ظن بر پایه نقطه نظرات شخصی خود و یا مشاوران نزدیک خود عمل کرده و هیچگاه برگرفته از یک تفکر و برنامه کلان کشوری و حکومتی نبوده است.

این نظریه بسیار قوی می‌گوید که ورزش کشور ما از یک قاعده و قانون که چشم انداز را تعریف کرده هدف را تعیین نموده و نقشه راه را پیش روی مسئولان بگذارد پیروی نکرده است و همیشه و همیشه سلیقه ای دنبال شده و از مسئولی به مسئولی دیگر سپرده شده است. بدون بررسی عملکردها، بدون بررسی نقاط قوت و ضعف و بدون در نظر گرفتن راهی که مسئول پیشین رفته و بدون بدون بدون ...!!!

صد البته حتی معتقدین به این نظریه کتمان هم نمی‌کنند که در مقاطعی از تاریخ ورزش کشور و در رشته‌های گوناگون و فدراسیون‌های مختلف ورزشی، حاکمیت تفکر برنامه ای، حاکمیت حفظ سرمایه‌های ارزشمند انسانی و  هدایت صحیح برنامه‌ها توانسته افتخارات چشمگیری را هم به همراه داشته و شاهد باشد اما همان بزرگواران نیز این توفیقات را مرهون حضور معدود مخلصانی می‌دانند که همچون تک ستاره در آسمان بی‌ستاره ورزش کشور درخشیده‌اند و نتایج شگفت آورشان، نه برگرفته از یک استراتژی ملی که مبتنی بر لیاقت‌های شخصی آن افراد و همکارانشان بوده است.

فرامرز سنگینی

هومن جعفری کد خبر: 1138287 برچسب‌ها ورزش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ورزش کشور ما ورزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهمترین محور بیانات ایشان در این دیدار به شرح زیر است:

تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است

تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است

جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند

 

  دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور
  • تأملاتی درباب بومی نبودن نظریه‌ها در میدان جامعه‌شناسی کشور
  • حق پخش فقط متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست
  • بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد
  • رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند