Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@02:31:28 GMT

وزیر ارشاد:‌ «زیست عفیفانه» انتخاب آحاد مردم است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۹۲۷۷

وزیر ارشاد:‌ «زیست عفیفانه» انتخاب آحاد مردم است

وزیر ارشاد در تازه‌ترین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: پیمایش‌های معتبر نشان می‌دهد زیست عفیفانه انتخاب آحاد مردم ایران است و اکثریت قریب به اتفاق نسبت به حفظ ارزش‌های دینی اهتمام دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه دولت مردمی و مکتبی اهتمام جدی بر رعایت و اجرای قوانین حجاب و عفاف دارد، گفت: تاکید رئیس جمهور محترم همواره بر این است که توجه به این موضوع باید از اولویت‌های کاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب افزود: حجاب و عفاف از جمله اولویت‌های مهم جامعه اسلامی است و خطوط قرمز جامعه اسلامی باید رعایت شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: با توجه به تغییر ریل گذاری در دولت مردمی، بنای ما این است که در شورای فرهنگ عمومی کشور به سمت اجرای مصوبات و پیش بینی راه کارهای اصلاحی برای ادامه مسیر باشیم و مصوبات این شورا به صورت جدی باید اجرایی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شورای فرهنگ عمومی کشور کارگروهی در حوزه عفاف و حجاب راه اندازی شده و وزارت کشور نیز از نظر عملیاتی باید در این مسیر همراه باشد تا در چارچوبی هم افزا به دور از هرگونه اخلال در این زمینه حرکت کنیم. پیمایش‌های معتبر نشان می‌دهد زیست عفیفانه انتخاب آحاد مردم ایران است و اکثریت قریب به اتفاق نسبت به حفظ ارزش‌های دینی اهتمام دارند.

وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ادامه داد: حضور مردم در این دوره از نمایشگاه و در زمان افطار نشان داد که قرآن و عترت، چه جایگاه رفیعی در جامعه ما دارد. همچنین در ساماندهی مد و لباس نیز اتفاقات خوبی افتاده و حضور و همراهی اصناف در این زمینه ضروری است.

در پایان این جلسه که با دستورهای گزارش پیشرفت و تصمیمات درباره مصوبه زیست عفیفانه، مناسبت‌های تایید شده در کارگروه تقویم و اصلاحیه مصوبه شورای نظارت بر اسباب بازی در راستای برنامه تحولی شورا و دبیرخانه برگزار شد، از مدیرعامل مجموعه نبات به دلیل تولیدات اثرگذار پویانمایی تقدیر شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزیر ارشاد اسماعیلی شورای فرهنگ عمومی کشور زیست عفیفانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه این هفته در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان برگزار می‌شود، باید از سوی مردم این ۲ حوزه انتخابیه جدی گرفته شود و انتخابات باید همانند مرحله اول با مشارکت پرشور مردم همراه باشد.

وی افزود: مردم باید همانگونه که در مرحله اول با شور و نشاط شرکت کنند و انتخاباتی از روی آگاهی و بررسی داشتند در این دوره با همان اهمیت مشارکت کنند و افراد اصلح را راهی خانه ملت کنند.

حجت الاسلام اخوان صباغ تاکید کرد: اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به مرحله دوم دارد چرا که ۵۰ درصد افراد راه یافته به این مرحله با رأی مردم به مجلس می‌روند و نماینده مردم آن حوزه انتخابیه می‌شوند به همین دلیل هر چه مشارکت آگاهانه و پرشورتر باشد، افراد اصلح‌تری راهی خانه ملت می‌شوند و می‌توانند تأثیر مثبت‌تری بر شرایط قانونگذاری در کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6099422

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • ارسال بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»