Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:48:42 GMT

اصغر فرهادی سوار بر قطار هیات داوران «کن هفتادوپنجم»

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۹۴۷۳

اصغر فرهادی سوار بر قطار هیات داوران «کن هفتادوپنجم»

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا از ورایتی، پس از گمانه‌زنی‌های فراوان سرانجام ونسان لندُن بازیگر فرانسوی فیلم «تیتان» و برنده سال گذشته جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن، به عنوان رئیس هیات داوران نسخه هفتادوپنجم این رویداد سینمایی انتخاب شد.

لندن که در سال ۲۰۱۵ برای بازی در فیلم «اندازه یک مرد» (۲۰۱۵، استفان بریزه) جایزه بهترین بازیگری را دریافت کرد، از زمان ریاست ایزابل هوپر در سال ۲۰۰۹، اولین رئیس فرانسوی هیات داوران جشنواره کن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر فرهادی سینماگر مطرح ایرانی و برنده جایزه اسکار نیز که گمان می‌رفت به عنوان رئیس هیات داوران انتخاب شود، به جمع اعضای هیات داوران این هفتادوپنجمین دوره از جشنواره فیلم کن راه یافت.

جف نیکولز کارگردان آمریکایی، ربکا هال بازیگر و فیلمساز انگلیسی، دیپیکا پادوکون هنرپیشه هندی الاصل، نومی راپاس بازیگر سوئدی، جزمین ترینکا بازیگر و کارگردان ایتالیایی، لج لی کارگردان فرانسوی و یواخیم تریر کارگردان نروژی دیگر اعضای هیات داوران این رویداد سینمایی هستند.

هفتادوپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر کن فرانسه برگزار خواهد شد.

فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی به عنوان نماینده سینمای ایران یکی از ۱۸ فیلم بخش مسابقه اصلی کن خواهد بود. 

علی عباسی کارگردانی ایرانی - سوئدی نیز با فیلم فارسی‌ زبان «عنکبوت مقدس» به عنوان محصول مشترک فرانسه، آلمان، سوئد و دانمارک نیز در بخش مسابقه اصلی حضور خواهد داشت.

همچنین فیلم سینمایی «تصور»، ساخته علی بهراد با بازی لیلا حاتمی، به عنوان یکی از هفت فیلم بلند در بخش مسابقه هفته منتقدین جشنواره کن به نمایش در می آید. ​ ​

برچسب‌ها اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن سینمای ایران در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن سینمای ایران در جهان اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن سینمای ایران در جهان هیات داوران فیلم کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور لیگ برتری استعفا داد

به گزارش " ورزش سه "، یکی از داوران لیگ برتری که اکنون در فوتبال در یک پست و مقام دیگر هم فعالیت می‌کند، سید علی اصغر مومنی است؛ داوری که این فصل دیدارهای حساسی را سوت زد و این هفته نیز در کوبل داوری دیدار تراکتور و استقلال حضور دارد.

سید علی اصغر مومنی که دو سال از شروع فعالیت او به عنوان رئیس هیات فوتبال شهرستان چالوس می‌گذرد، روز گذشته تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد و پس از دو سال ریاست هیات را به شخص دیگری تحویل بدهد.

در دوران حضور او، کلاس‌های مختلف مربیگری فوتبال و فوتسال ایران و آسیا برگزار شد و همچنین در پایان نیم فصل شاهد این بودیم که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، یک شهرستان میزبان دوره دانش افزایی تمامی داوران لیگ برتر بود و این اتفاق به میزبانی هیات فوتبال شهرستان چالوس رقم خورد.

اسماعیل بابائی، دوست مدیر روابط عمومی هیات فوتبال شهرستان چالوس تایید کرد که سید علی اصغر مومنی رئیس هیئت فوتبال این شهرستان از سمت خود استعفا داده و تنها در امر قضاوت به فعالیت خود در فوتبال ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری