Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید حامد عاملی در حاشیه نشست با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران افزود: با توجه به مذاکراتی که در اجلاس گذشته داشتیم و تاکیداتی که در اجلاس پانزدهم اقتصادی دو کشور انجام شده ، مقدمات کار فراهم است و امید می رود سریع تر کار شروع شود.

وی بیان کرد: بعد از این اجلاس هم قرار شد با هماهنگی سفیر جمهوری آذربایجان در ایران ، جلساتی در تهران و آذربایجان برگزار و اتصال این خط ریلی را عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با اشاره به اشتراکات ویژه بین ایران و آذربایجان ، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را در سطح کلان  روابطی راهبردی دانست و اظهار کرد:  رهبران و دولت‌های دو کشور به شدت معتقد به توسعه این روابط هستند.

عاملی تصریح کرد: هر چند گاهی اوقات دشمنان دو ملت تلاش می‌کنند چالش‌هایی را در ارتباطات بین دو کشور ایجاد کنند، اما اراده رهبران و دو ملت بر استمرار و تقویت روابط بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل نقش بسیار مهمی در توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان ایفا می کند، افزود: عمده‌ترین مرز جمهوری آذربایجان با استان اردبیل است، به طوری که این استان ۳۸۶ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد.

استاندار اردبیل گفت: اشتراکات فرهنگی، زبانی و دینی، دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان را بسیار به هم نزدیک کرده  و ما باید تلاش کنیم نقش استان اردبیل را بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم که توسعه روابط با کشورهای همسایه هست، در دستور کار قرار دهیم.

عاملی با اشاره به مذاکرات امروز خود با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران افزود: در خصوص مرز بیله سوار ما درخواست بازگشایی کرده ایم و در اولین فرصت مرز مسافری بیله‌سوار باز می شود.

وی با اشاره به روابط تجاری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان و مذاکرات امروز دو طرف در این زمینه گفت:هم اراده سفیر آذربایجان و هم استان این است که بتوانیم روابط تجاری را به رقمی بیش از آنچه که در گذشته بوده، برسانیم.

استاندار اردبیل یادآور شد: البته در طول چند ماه اخیرعلی رغم وجود کرونا و محدودیت‌های آن، تجارت بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان افزایش قابل توجهی داشته ،  ولی حتماً با رفع محدودیت‌ها، حجم مراودات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان افزایش پیدا خواهد کرد.

عاملی بحث‌های فرهنگی را از دیگر محورهای رایزنیهای خود با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران عنوان کرد و گفت: برنامه‌های مشترک بین تیم‌های ورزشی و حضور دانشجویان در دو کشور هم از دیگر مباحثی بود که امیدواریم در توسعه مناسبات استان اردبیل با جمهوری آذربایجان عملیاتی کنیم.

علی علیزاده ، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران ، امروز با سفر به استان اردبیل از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بازدید کرد.وی همچنین در جریان این سفر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار و گفت و گو کرد.

برچسب‌ها استان اردبیل جمهوری آذربایجان اردبیل باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل جمهوری آذربایجان اردبیل استان اردبیل جمهوری آذربایجان اردبیل باکو سفیر جمهوری آذربایجان در ایران ایران و جمهوری آذربایجان استاندار اردبیل استان اردبیل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد

استاندار اردبیل با اشاره به مصوبات سفرهای شهرستانی به خلخال گفت: دستگاه‌های مربوطه بر اساس زمانبندی نسبت به پیگیری و اجرای پروژه‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان خلخال اظهار کرد: مدیران باید تا سفر بعدی به شهرستان خلخال پروژه‌های مصوب دورهای گذشته سفر شهرستانی را بر اساس زمان‌بندی اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.

وی با اشاره به برخی نیازهای ضروری خلخال از جمله احداث مدرسه، افزود: کارشناسی دقیق مکان و نیازسنجی تعداد کلاس و شروع عملیات اجرایی ضروری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: اجرای اردوگاه دانش‌آموزی در خلخال نیز از جمله موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان بوده و لازم است جزو مصوبات سفر بعدی به این شهرستان باشد.

عاملی با اشاره به نیازمندی‌های خلخال از جمله جاده کلور - درام، آب هشتجین و کلور، شبکه فاضلاب کلور، سدهای معیشتی شهرستان و اردوگاه ازناو - خلخال تصریح کرد: مدیران برای آغاز اجرای این پروژه‌ها و یا جلوگیری از غیرفعال شدن اجرا، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

گفتنی است، در این نشست موضوعات دیگری همچون مشکلات مربوط به معدن و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های کشاورزی، راهداری و آموزش‌وپرورش نیز مطرح و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

کد خبر 747902

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد