Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی اعلایی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به سفر حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور به قزوین گفت: رئیس جمهور چهارشنبه بعدازظهر به استان قزوین سفر می‌کنند و در ابتدای سفر با اقشار مختلف مردم استان دیدار کرده و سپس از تعدادی از اماکن استان قزوین بازدید خواهند کرد.

وی افزود: رئیس جمهور سپس در شورای اداری استان قزوین برای پیگیری مسائل استان حضور خواهند یافت و در نهایت سفر رئیس جمهور با برگزاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: به نمایندگی از رئیس جمهور و دولت در هر ۶ شهرستان استان قزوین یکی از وزرا حضور خواهند داشت و به نیابت از رئیس جمهور اختیار تام دارند که به موضوعات آن شهرستان‌ها رسیدگی کنند.

وی افزود: تعدادی از وزرا هم به صورت استانی حضور خواهند داشت و حدود ۱۲ نفر از اعضای کابینه دولت سیزدهم، رئیس جمهور را در سفر به قزوین همراهی می‌کنند.

اعلایی تصریح کرد: سامانه ارتباط مردم و دولت «سامد» از ۷ صبح تا ۹ شب با شماره سه رقمی ۱۱۱ فعال است و ۱۶۰ ایستگاه پاسخگویی در این سامانه برای ثبت درخواست‌های تلفنی مردم مستقر هستند و مردم استان قزوین می‌توانند بدون نوشتن نامه و برای تسریع در کارهایشان، با این سامانه تماس بگیرند و موضوعات و مشکلات خود را با دولت درمیان بگذارند کنند.

استاندار قزوین تأکید کرد: جلسه‌های مختلفی برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین برگزار شده است و سیاست عمده دولت در سفر‌های استانی رسیدگی به پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت و راه اندازی آنهاست و بخش عمده‌ای از این پروژه‌های نیمه کاره استان در سفر ریاست جمهوری قرار گرفته است.

وی افزود: برای تعدادی از فرصت‌های سرمایه گذاری مجوز‌های لازم از سوی دولت اخذ شده و همچنین برای تهاتر و مجوز فروش برخی از دارایی‌های دولت که منافع آن تسهیل کننده طرح‌های اقتصادی استان است هم از سوی دولت اخذ شده است.

اعلایی گفت: مطالعه و اجرای طرح‌های کلان و اساسی استان قزوین که تحول بزرگی در استان ایجاد خواهد کرد از جمله ابر طرح‌های ریلی شامل متروی هشتگرد به قزوین و امتداد راه آهن قزوین به قم هم در سفر رئیس جمهور تصویب خواهد شد.

وی افزود: برخی از طرح‌های نیمه تمام استان قزوین پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصدی دارند و برخی هم حدود ۵ درصد پیشرفت کرده اند، اما بنای سفر رئیس جمهور به استان قزوین این است که با تخصیص اعتبار، پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله آب، راه، مدارس و ورزشگاه‌ها راه اندازی شوند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: رقمی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان مستقیماً از سوی دولت قرار است به استان قزوین اختصاص یابد که با مجوز‌های دولت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، رقم تخصیص یافته برای توسعه استان قزوین افزایش خواهد یافت.

وی افزود: تا الان برای برخی از پروژه‌های اساسی نیمه تمام استان قزوین که پیشرفت بسیار کمی دارند از جمله احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی موفق شدیم اعتبار‌های خوبی را دریافت کنیم، ولی در بخش دولتی طرح جدیدی برای احداث در استان کلنگ زنی نخواهد شد.

اعلایی تصریح کرد: علیرغم اینکه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه درمان و پزشکی در استان قزوین وجود دارد متأسفانه زیرساخت‌های درمان استان اصلاً مناسب نیست و با توجه به اینکه روزانه حدود ۸۰۰ هزار تردد در استان قزوین صورت می‌گیرد، برای احداث بیمارستان ۷۰۰ تختوابی و ساخت و تجهیز آن حدود هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و باید بخشی از سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی احداث کامل این بیمارستان را از طریق بخش خصوصی تأمین کنیم.

وی افزود: همچنین برای بازسازی بیمارستان‌های فرسوده استان هم اعتبار خوبی در سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

استاندار قزوین گفت: منابع مالی مصوبات سفر استانی دولت به استان قزوین تا پایان امسال یا سال ۱۴۰۲ یا در نهایت تا سال ۱۴۰۳ تأمین می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، جهش مسکن و ساخت مسکن مناسب و ارزان قیمت در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و برخی از اماکنی که در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها باید در طرح بازآفرینی شهری احیا شوند، شناسایی شده و اعتبار‌های خوبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

اعلایی تأکید کرد: با مجوز دولت، از محل فروش برخی از املاک و اموال دولتی در استان قزوین، بخشی از اعتبار طرح‌های بازآفرینی شهری در استان تأمین می‌شود.

وی افزود: دولت در تلاش است تا با تقویت تولید و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، تورم را در کشور کنترل کند و پیش بینی بانک جهانی این است که با اجرای طرح‌های اقتصادی دولت سیزدهم، تورم در کشور کاهش خواهد یافت.

استاندار قزوین با بیان اینکه برخی از شهر‌های استان قزوین قابلیت شهرستان شدن را در دارند، بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به موضوعات تقسیمات کشوری استان قزوین پرداخته نخواهد شد، اما برای سهولت در روند توسعه شهر‌ها و شهرستان‌های استان، طرح تقسیمات کشوری در دستور کار استان قرار خواهد گرفت.

اعلایی تأکید کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت گستری و محرومیت زدایی تصویب شده است و برای هر استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی اختصاص خواهد یافت و در برخی از نقاط استان قزوین محرومیت‌ها از جمله در بخش‌های بهداشت و درمان، آب و راه به چشم می‌خورد و نقاطی که بیشترین نیاز به رفع محرومیت را دارند، از اعتبار خوبی بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: شهرستان آوج جزو مسیر‌های شریانی و اصلی استان قزوین است و برای بهبود زیرساخت‌های این شهرستان از جمله راه، برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

استاندار قزوین گفت: احداث فاضلاب و بازگرداندن آب به چرخه تولید، از جمله طرح‌های استان قزوین است که هم در سفر رئیس جمهور و هم در ابعاد استانی و ملی برنامه ریزی‌های لازم برای احداث آن‌ها صورت خواهد گرفت.

اعلایی با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس در استان قزوین گفت: دو سال بود که مراسم روز قدس به خاطر همه گیری کرونا به صورت حضوری برگزار نشده بود و از سوی دیگر به دلیل شرایط بوجود آمده در مسجد الاقصی از سوی صهیونیست ها، قطعاً راهپیمایی روز قدس با حضور پرشکوه مردم استان قزوین برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار قزوین طرح نیمه تمام بخش خصوصی هزار میلیارد تومان سفر رئیس جمهور استاندار قزوین استان قزوین استان قزوین رئیس جمهور قزوین گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی عصر جمعه در بازدید از طرح کنار گذر ایلخچی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده‌ایم، افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه ای شده است.

کد خبر 6089311

دیگر خبرها

  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد