Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:38:31 GMT

وضعیت کمی و کیفی حوزه درمان در خراسان‌شمالی مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۹۸۹۲

وضعیت کمی و کیفی حوزه درمان در خراسان‌شمالی مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز سیدجواد پورنقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه در محل شبکه بهداشت شیروان، اظهارکرد: شاخص‌های کمی و کیفی حوزه بهداشت و درمان استان در مقایسه با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

وی بر توجه ویژه به دغدغه‌ها و رفع مسائل حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: باید احصاء و رصد دقیق شاخص‌های کمی و کیفی حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های خراسان شمالی مدنظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: شاخص های کمی و کیفی حوزه بهداشت و درمان داخل استان در مقایسه با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد که باید با همت جهادی و رویکردی ویژه، بتوانیم به نقطه مطلوبی در نظام سلامت برسیم.

پورنقی گفت: حوزه سلامت خراسان شمالی در موضوعاتی از قبیل مسائل زیرساختی، فضای فیزیکی، تجهیزات پزشکی و های تک، حوزه آموزشی و اعضای هیئت علمی و نیروی انسانی فاصله زیادی با سایر استان‌ها دارد که همت جهادی و رویکرد خاصی را می‌طلبد تا بتوان فاصله را با تلاش جمعی کمتر و به جایگاه واقعی در نظام سلامت رسید.

وی با بیان اینکه نظام سلامت استان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، عنوان کرد: جلسات مختلفی با نمایندگان مردم، استانداری، نهادهای دولتی و غیردولتی و بخش‌های مختلف برگزار و مسائل حوزه سلامت استان با آنان در میان گذاشته شده است و نیز در هر فرصتی پیگیر رفع این مسائل در سطح کلان و ملی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به لزوم تقویت هم‌افزایی و هم‌اندیشی‌های بین دستگاهی برای ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت استان، تصریح کرد: در اسفندماه گذشته با استفاده از این هم‌افزایی و کمک قوه قضائیه توانستیم بخشی از مطالبات خود از بیمه‌ها را وصول و احقاق حق کنیم.

پورنقی با تأکید بر اینکه برای دستیابی به شاخص‌های مطلوب در حوزه سلامت باید این مطالبه‌گری را در بخش‌های بالادستی خود و ازجمله در وزارتخانه نیز فعال کنیم، افزود: شاخص‌های کمی و کیفی سلامت در حوزه‌های بیمارستانی، بهداشت، درمان و... در شهرستان‌ها باید احصاء و به دقت رصد و آسیب‌شناسی شود تا بتوانیم با ارتقای شاخص‌ها و رفع مشکلات با برنامه‌ریزی و تلاش جمعی به اهداف مورد نظر و رضایتمندی مردم از حوزه سلامت دست پیدا کنیم.

 انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان حوزه بهداشت و درمان شاخص های کمی و کیفی کمی و کیفی حوزه خراسان شمالی حوزه سلامت شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فتاحی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان طی سال ۱۴۰۲ و برنامه ریزی بر اساس شاخص‌های سند تحول قضائی در سال جدید که با حضور رئیس کل دادگستری کرمانشاه و قضات محاکم عمومی و انقلاب این استان برگزار شد، اظهار کرد: دعوت به سازش طرفین دعوی در دستور کار قرار دارد.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد شعب این استان، افزود: طی سال گذشته با وجود همه کاستی‌ها، مشکلات، حجم بالای ورودی پرونده‌ها و سختی رسیدگی به آنها در مجموع عملکرد مطلوب و رو به رشدی داشتیم.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: قضات بایستی در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش و تکریم ارباب رجوع و همکاران اداری حداکثر تلاش خود را بکار گیرند.

فتاحی خطاب به قضات تاکید کرد: در اجرای شاخص‌های سند تحول قضائی و عملیاتی کردن آنها اهتمام جدی داشته باشید.

وی اظهار امیدواری کرد: محاکم عمومی و انقلاب این استان در سال جدید بر اساس شاخص‌های ابلاغی سند تحول قضائی عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

کد خبر 6094751

دیگر خبرها

  • مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد
  • پاکی هوا ارمغان وزش باد‌های بهاری
  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • هوای سه شهر درمدار نارنجی
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری