Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقیهه سلطانی که سال گذشته با سریال «یاور» یکی از نقش های منفی جذاب زنانه را در سریال های تلویزیونی تجربه کرد در گفت و گو با خبرگزاری برنا از فعالیت های جدیدش می گوید و در سال جدید با نمایش یه گاز کوچولو روی صحنه تئاتر خواهد رفت.

فقیهه سلطانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که فارغ‌التحصیل «رشته ادبیات نمایشی» از دانشگاه آزاد اسلامی است یک دورهٔ بازیگری را در سال 1371 زیر نظر گلاب آدینه گذرانده‌ و همچنین بازیگری سینما را از سال 1373با بازی در فیلم «روسری آبی» ساختهٔ رخشان بنی‌اعتماد آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر با 3 فیلم پرکارترین بازیگر بود.

او که در کارنامه هنری اش آثار ارزشمندی چون «فرشتگان بی بال»، «یاور»، «تبریز در مه»، «امام علی» و.... دیده می شود در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص فعالیت های اخیرش گفت: در سال گذشته در سه سریال به ایفای نقش پرداختم که یکی از آن ها مختص رسانه ملی بود اما به خاطر اینکه قرارداد عقب افتاد  مجبور شدم آن را نیمه های راه رها کنم و علاوه بر آن نیز یک اثر دیگر که مختص به شبکه نمایش خانگی بود در اواسط کار بی دلیل کنسل شد درواقع من به طور کامل توانستم فقط در یک سریال بازی کنم به این خاطر که مشکلات دو سریالی که بالاتر هم اشاره کردم وقت و زمان من را هدر داد و به همین منظور نتوانستم در پروژه های دیگری کار کنم.

او در پاسخ به این سوال که برنامه حرفه ای اش برای سال 1401چیست و قرار است چه کار هایی انجام دهد بیان کرد: به امید خدا قرار است نمایش «یه گاز کوچولو» را که در زمان کرونا اجرا کردیم اما آنطور که باید نتوانستیم آن را روی صحنه نگه داریم و روی آن مانور دهیم را دوباره با یک گروه متفاوت روی صحنه اجرا کنیم که کارگردانی آن نیز بر عهده خودم می باشد.

سلطانی در پاسخ به این سوال که وضعیت تولیدات نمایشی را به عنوان بازیگر چطور ارزیابی می کند خاطرنشان کرد: من فکر می کنم که شبکه نمایش خانگی در حال پیشرفت است و اگر دچار یک سری اتفاقات پشت پرده نشود بهتر هم خواهد شد اما از نظر من کیفیت شبکه خانگی به نسبت تلویزیون بسیار بالاتر است.

این بازیگر در خصوص این که شبکه نمایش خانگی توانسته است به تلویزیون از لحاظ بالا رفتن کیفیت آثار و پر کار شدن بازیگران کمک کند یا خیر اظهار کرد: طبیعتا شبکه نمایش خانگی به دلیل کیفیت بالایی که دارد باعث می شود تا تماشاگر کم کم از تلویزیون فاصله بگیرد ولی تلویزیون برای جذب مخاطب باید تلاش بیشتری کند چراکه با وجود سخت گیری های جدیدی که اخیرا در تلویزیون به کار گرفته شده بازیگران را تا حدی از رسانه ملی دور کرده است و همین مسئله کیفیت آثار را به مراتب پایین می آورد. البته مطمئن نیستم ولی فکر می کنم که اکثر بازیگران در تلویزیون دچار ماجرا هستند و اکثر آن ها آزادی حضور در این رسانه را ندارند.

بازیگر «یاور» در خصوص تلخ ترین و شیرین ترین اتفاق سال 1400 گفت: در سال 1400 اتفاق های تلخ زیادی رخ داد و به نظرم بهتر است تا راجع به آن صحبتی نشود اما بهترین و شیرین ترین اتفاق سال گذشته دستیابی به واکسن کرونا بود که باعث شد این ویروس کماکان روبه نابودی رود و روند کمتر شدن به خود بگیرد من امیدوارم تا این بیماری هرچه زودتر از جهان ریشه کن شود و آرزوی صلح و سلامتی جهانی دارم.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر جهان دانشگاه آزاد اسلامی سینما و تلویزیون ویروس بازیگر فقیهه سلطانی شبکه نمایش خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر

تلویزیون در ایام تعطیلات آخر هفته و سالروز شهادت امام صادق(ع) نزدیک به ۵۰ فیلم پخش می‌کند که در این بین اولین اثر حاتمی‌کیا و یکی از آخرین آثار بروس ویلیس دیده می شود.

به گزارش ایسنا، فهرست فیلم‌های آخر هفته سیما که برای پخش از ۱۱ شبکه اعلام شده، شامل ۴۶ فیلم است که از جمله آثار شاخص آن می‌توان به «بادیگارد»، «ریو»، «ویل هانتینگ نابغه» و «محاکمه ۷ شیکاگویی» و از جمله فیلمسازان شاخص آن می‌توان به مسعود جعفری جوزانی، کیومرث پوراحمد، ابراهیم حاتمی‌کیا، داوود میرباقری، همایون اسعدیان و آرون سورکین اشاره کرد.

۳۲ فیلم معادل حدود ۷۰ درصد این محصولات، خارجی‌اند و حدود ۳۰ درصد فیلم‌ها نیز در سینما و تلویزیون ایران ساخته شده‌اند.

به علت نزدیکی این آخر هفته به ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم، بخش قابل توجهی از این فیلم‌ها سوژه‌ای در ارتباط با تعلیم و تربیت دارند؛ آثاری مثل «قصه‌های مجید»، «جاده‌های سرد»، «پل سفید»، «لونانا در انتظار معلم» و «شش قهرمان».

در بین آثار انتخابی، دو فیلمساز با دو فیلم در این آخر هفته حاضرند. «بادیگارد» و «هویت» از ابراهیم حاتمی‌کیا و «هدیه» و «ریکا» از مسعود فرخنده پخش خواهد شد. در اتفاقی جالب، فیلم سینمایی «۳۰ نابغه» نیز روی آنتن دو شبکه خواهد رفت: پنجشنبه از شبکه نمایش و جمعه از شبکه امید.

همانند هفته گذشته، چهار فیلم در فهرست اعلامی از سوی روابط عمومی معاونت سیما به عنوان فیلم‌های جدید معرفی شده‌اند که پیش از این در ایام نوروز روی آنتن تلویزیون رفته اند. «رادیکال»، «مصلحت»، «زاده شده برای پرواز» و «محموله نهایی»، فهرست این چهار اثر را تشکیل می‌دهند.

ضمن اینکه در فهرست منتشرشده، فیلمی که برای پخش در باکس جمعه ساعت ۱۴ شبکه کودک برنامه‌ریزی شده، معرفی نشده است.

در این زمینه بخوانید:

تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

در میان این ۴۶ فیلم، دو فیلم «نامیرا» و «گریز از مرگ» جدید به شمار می‌روند. یکی از این دو اثر، تله‌فیلم «نامیرا» به کارگردانی محمد کرمانشاهی است که جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم در سال ۹۵ ساخته شده ولی تاکنون در تلویزیون نمایش داده نشده و پس از حدود هشت سال به پخش می‌رسد. علت پخش نشدن این فیلم که سال ۹۶ حتی از جشنواره فیلم‌ها و سریال‌های پلیسی مسکو نیز جایزه گرفت، روشن نیست. علاوه بر امین زندگانی، شهرزاد کمال‌زاده، رامین راستاد و آیدین ختایی، پرستو صالحی هنرپیشه سابق تلویزیون در این اثر نقش دارد.

دومین فیلم جدید این آخر هفته، «گریز از مرگ» به کارگردانی مایک برنز است که جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن شبکه تهران خواهد رفت. این فیلم از آن جهت اهمیت دارد که یکی از آخرین پروژه‌های سینمایی بروس ویلیس به شمار می‌آید. این هنرپیشه ۶۹ ساله هالیوود که بازیگری را به ناچار کنار گذاشته، در همان ایام که عوامل فیلم‌ها مجبور بودند دیالوگ‌ها را از طریق گوشی برایش بخوانند و توانایی حفظ کردن نداشت، به تدریج متوجه شد به بیماری زوال عقل مبتلا شده است.

جالب آن که فیلم «گریز از مرگ» به علت محدودیت‌های کرونایی، تنها در ۹ روز فیلمبرداری شده و تمام سکانس‌های این بازیگر نیز تنها در یک روز ضبط شده است! در سال ۲۰۲۱ جوایز تمشک طلایی نیز که به بدترین‌های هالیوود اهدا می‌شود، یک رشته ویژه با عنوان «بدترین بازی بروس ویلیس» اضافه کرد که ۷ فیلم این بازیگر در آن سال، ۷ نامزد آن را تشکیل می‌داد و فیلم «گریز از مرگ» هم یکی از آن آثار بود. بعدها وقتی خانواده بروس ویلیس رسما خبر بیماری او را به اطلاع عموم رساندند، این جایزه لغو شد.

از میان آثار تکراری این ایام نیز فیلم «هویت» اثر جالب توجهی محسوب می‌شود. این فیلم که برای پخش در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۲۱ از شبکه نمایش برنامه‌ریزی شده است، نخستین فیلم بلند ابراهیم حاتمی‌کیا به شمار می‌آید که بسیاری مهجورترین فیلم این کارگردان می‌دانند. «هویت» در سال ۱۳۶۵ با سرمایه شبکه دو سیما و به عنوان فیلمی سینمایی ساخته شد، ولی هیچ‌گاه روی پرده سینما نمایش داده نشد و مستقیما در تلویزیون به پخش رسید.

گفته می‌شود به خلاف خاستگاه فکری ابراهیم حاتمی‌کیا که پیش از فیلمسازی، پاسدار و هنرمندی از جریان انقلاب بود، خسرو دهقان منتقد جریان عرفی نقد سینما، اولین منتقدی است که این فیلمساز را اصطلاحا کشف کرد و با نقدی که بر فیلم «هویت» نوشت، از فیلمساز خوش‌قریحه‌ای خبر داد که وارد سینما می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!
  • فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی
  • سریال جدید آیدا پناهنده چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • عکس| فرزاد حسنی و امید حاجیلی در مافیای شبکه نمایش خانگی
  • سرو شراب با بطری در سریال پرحاشیه تلویزیون!
  • نمایش زجر به قیمت لایک!