Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، خطیب حرم مطهر حضرت معصومه (س) با برشمردن مصادیقی از فعالیت های غیرمشروع در جامعه گفت: بازار بی ثبات است و دولت باید فکر جدی کند چرا که گرانی و بی ثباتی بازار، مردم را خسته کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: وقتی گفته می شود رزق هر انسانی معلوم و مشخص است منظور از آن، رزق حلال است و مال حرام را نمی توان گفت رزق است به همین خاطر منظور واقعی از رزق، رزق حلال و پاک است و از نظر قرآن نیز چند صفات برای رزق وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نباید لقمه حرام از طریق احتکار، گرانفروشی، کم فروشی، خدعه، نیرنگ و… وارد زندگی انسان شود چرا که آثار بسیار منفی در زندگی دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از آثار منفی لقمه حرام، بی برکتی مال در زندگی و محروم شدن انسان از لقمه و روزی مقدر حلال است.

رفیعی تاکید کرد: بعضی از انسان ها روزی حلال را با عجله و حرص و طمع بر خود حرام می کنند و دست به اقداماتی می زنند که مال حلالشان تبدیل به مال حرام می شود؛ طبق روایت در روزی حرام برکت وجود ندارد، یعنی اگر چه مال حرام زیاد باشد اما برکتی نخواهد داشت.

او یادآور شد: مال حرام باعث بی توفیقی انسان از عبادت می شود و زمینه ترک عبادات را فراهم می سازد چرا که برکت، عاقبت به خیری، نسل صالح و… تماما در لقمه حلال است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: عده ای از مغازه داران با استخدام دختران جوان در مغازه های خود به عنوان فروشندگان کالا و پرداخت حقوق ناچیز دست به استثمار این افراد می زنند در حالیکه این اقدام کار حرام است و باعث می شود درآمد مغازه دار حرام شود.

او در ادامه با گلایه از گرانفروشی و بی ثباتی قیمت ها گفت: بازار بی ثبات است و دولت باید فکر جدی کند چرا که گرانی و بی ثباتی بازار، مردم را خسته کرده است.

رفیعی با اشاره به مشکلات مستاجرین تاکید کرد: دولت باید برای جبران اجاره ها وام بدون بهره را در اختیار مستاجرین قرار بدهد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عده ای ابربدهکار بانکی هستند و عده ای نیز گرانفروشی خود را توجیه می کنند و با گرانفروشی دارو … مال حرام کسب می کنند.

او افزود: شبکه توزیع دارو مشکل دارد و دارویی که با ارز دولتی وارد شده است در بازار ناصر خسرو یافت می شود اما در داروخانه ها کمیاب است.

رفیعی یادآور شد: اولین راهکاری که رسول گرامی اسلام که برای اجابت دعا فرموده اند، پاکیزه نمودن لقمه و کسب لقمه حلال است.

او در ادامه اظهار داشت: طبق روایت مالی که از راه فریب و خدعه، خیانت، سرقت و ربا کسب شود، جزو مال‌های حرام است و آثار بسیار منفی در زندگی دنیوی و اخروی انسان دارد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: مخلوط نمودن کالای ایرانی با خارجی(برنج)، کلاهبرداری از طریق هک حساب های بانکی، شرکت های جعلی، فروش منازل مشکل دار به چندین نفر همزمان، افزایش قیمت کالا روی فاکتورهای خرید توسط مسئولان خرید ادارات و… همگی جزو کسب مال حرام است.

او در پایان گفت: طبق روایات، دائم الوضو بودن ، تقوا، استغفار، صله رحم، خوش اخلاقی، قناعت، ترک حرص و طمع، انفاق و تدبیر در معیشت از اموری است که مایه افزایش رزق حلال است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا گرانی مسکن گرانفروشی ناصر رفیعی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا استاد حوزه علمیه مال حرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون پرورش فکری در راستای سیاست‌های تعیین شده در سال جاری و توجه ویژه به «نوجوان محوری» و حضور حلقه‌های میانی مؤثر در فعالیت‌های کانون، همچنین در راستای فعالیت‌های علم و فن آوری و تقویم مناسبت‌های علمی، برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی خلبان با حضور اعضای نوجوان با معرفی دو خلبان نیروی هوایی در ناو مسافربری در محیط فرودگاه بین المللی بوشهر برگزار شد.

وی افزود: از آنجایی که پرواز آرزوی دیرینه بشر بوده و بیم آن می‌رود که این هدف در گذر زمان به دلیل عدم شناخت و نیافتن مسیر مناسب گم شود، لیکن هدف این برنامه آشنا کردن نوجوانان برای دستیابی به رؤیای پرواز به صورت علمی و تخصصی است به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از خلبانان بومی و جوان این استان، دعوت کرد تا در قالب یک نشست و بازدید از فرودگاه، خاطره زیبایی را به مسیر روشن آینده اتصال دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر درباره گفت: زندگی و حیات آدمی از دیرباز تا کنون و از هم اکنون تا فرداهای نیامده با آرزوها و آمال رنگارنگ عجین بوده است و خواهد بود، یکی از این آرزوها پرواز بوده است.

وی ادامه داد: اینکه انسان بتواند همانند پرندگان پرواز را تجربه کند برادران رایت را بر آن داشت تا اولین هواپیما را بسازند و از آن زمان تا کنون میلیون‌ها انسان با این بال‌های آهنین پرواز کرده‌اند اما همچنان و هنوز پرواز برای انسان تازگی و جذابیت دارد و این جذابیت پرواز باعث شده است خلبانی یکی از شغل‌های دوست داشتنی برای کودکان و نوجوانان باشد.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری استان بوشهر طی یک اردوی نیمروزی نشست معرفی شغل خلبانی راب رأی اعضای نوجوان خود برگزار کرد که همزمان نوجوانان سراسر استان‌ها در این برنامه به صورت آنلاین و برخط حضور داشتند.

رسولی در بیان اهداف برگزاری این برنامه گفت: نوجوان محوری و توجه به امید آفرینی برای قشر نوجوان که به دنبال هویت شناسی و شناخت خویش برای انتخاب راه زندگی برای آینده هستند در این برنامه لحاظ شده بود.

وی گفت: نوجوانان حاضر در این برنامه از بخش‌هایی نظیر ترمینال مسافربری، سالن ترانزیت، باند پرواز، هواپیمای مسافری و کادر پرواز و برج مراقبت بازدید کردند و در نشستی رو در رو با دو خلبان سوالات خود را در خوزه خلبانی در میان گذاشتند و پاسخ گرفتند.

.

کد خبر 6091463

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید