Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت: در شرایطی که بیماری کوید ۱۹ چالش‌های عدیده اقتصادی را برای کشورهای جهان ایجاد کرده، تحریم‌های یکجانبه به صورت جدی رشد و توسعه اقتصادی کشورها را هدف قرار داده است.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در پنجاه و پنجمین نشست کمیسیون جمعیت و توسعه افزود: این تحریم های ظالمانه دسترسی اقشار آسیب‌پذیر جامعه در کشورهای تحت تحریم از جمله  جمهوری اسلامی ایران را به اقلام و ملزومات اولیه پزشکی بسیار دشوار کرده که در نتیجه آن جان و سلامت شهروندان در معرض خطر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همچنین تامین دارو، تجهیزات و کالاهای بهداشتی بواسطه محدودیت های شدید اعمال شده بر منابع ارزی، با موانع جدی مواجه شده و موجب نقض حق سلامت و حق زندگی مردم در کشورهای تحت تحریم شده است.

ارشادی اظهار داشت: به عنوان نماینده کشوری که مردم آن در معرض ظالمانه ترین اقدامات قهری یکجانبه غیرقانونی قرار دارند، خواستار لغو کامل و فوری تمامی اقدامات قهری یکجانبه از جمله تحریم ها به منظور تضمین دستیابی کامل به توسعه اقتصادی و اجتماعی هستم.

وی تاکید کرد: این تحول، کشورهای تحت تحریم را قادر می سازد تا اقتصاد خود را ترمیم و رفاه مردم خود را در شرایط پسا کرونا تضمین کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تحریم ، سازمان ملل متحد ، زهرا ارشادی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحریم سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟

با هماهنگی صورت گرفته از سوی مجموعه وزارت امور خارجه سفیران کشورهای مختلف از جمله برزیل، کوبا، قرقیزستان، تاجیکستان و پاکستان آمادگی خود را برای حضور در نخستین رویداد بین المللی اقتصاد دریامحور ایران در جزیره قشم اعلام کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش روز شنبه خبرگزاری تسنیم از قشم، هماهنگی و مذاکرات مختلفی با کشورهای دیگری نظیر روسیه، چین، هند، عمان، عراق، امارات متحده عربی، اندونزی و چندین کشور دیگر برای حضور سفرا و شرکت های فعال آنها در این رویداد صورت گرفته است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی دبیرخانه نخستین رویداد بین المللی اقتصاد دریامحور ایران و با هماهنگی وزارت امور خارجه، بخش ویژه ای به عنوان پاویون بین‌الملل پیش‌بینی شده است که سفیران کشورهای مختلف و هیات همراه در آن مستقر خواهند شد.

با توجه به استقبال کشورهای مختلف برای حضور در این رویداد، پیش‌بینی می‌شود بخش بین‌الملل نقشی اثربخش در توسعه همکاری‌های تجاری در سطح بین‌الملل ایفا کند و شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌توانند با هماهنگی دبیرخانه جلسات مذاکره با نمایندگان کشورهای مختلف را حول محورهای درخواستی خود برگزار نمایند.

بنا بر این گزارش، نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با هدف بررسی فرصتها، چالش‌ها و راهکارها و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال، با تمرکز بر سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با حضور دستگاه های عمومی، دولتی و غیردولتی، شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان و سفرای کشورهای مختلف جهان 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جزیره قشم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها