Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:20:40 GMT

بهبودی کامل ۲۵ درصد بیماران کرونایی بعد از یک سال

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۰۵۷۲

بهبودی کامل ۲۵ درصد بیماران کرونایی بعد از یک سال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، بررسی‌ها نشان داد خطر ابتلاء به کووید طولانی‌مدت در میان زنان، افراد چاق و کسانی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کرده بودند، بالاتر بود.

هیچ درمان خاصی برای کووید طولانی مدت وجود ندارد و محققان می‌گویند این یافته‌ها نیاز فوری به یافتن درمان‌های مؤثر برای این بیماری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«راشل اوانز»، از مؤسسه ملی تحقیقات سلامت لستر در انگلستان، گفت: «بهبودی محدود از ۵ ماه تا یکسال بعد از بستری شدن در بیمارستان از لحاظ کاهش علائم، سلامت روان، قدرت ورزش کردن، نقص عضو و کیفیت زندگی متغیر بود.»

مطالعه جدید شامل بیش از ۲۳۰۰ بیمار بریتانیایی مبتلا به کووید بود که پنج ماه پس از ترخیص از بیمارستان مورد ارزیابی قرار گرفتند. از این تعداد، ۸۰۷ نفر تا یک سال پس از ترخیص، تحت ارزیابی بودند.

بعد از گذشت ۵ ماه، ۲۶٪ بهبودی کامل را گزارش کردند، و ۲۹٪ از بیماران در یک سال بعد کاملاً بهبود یافته بودند. شایع‌ترین علائم طولانی مدت کووید، خستگی، درد عضلانی، کاهش توانایی فیزیکی، بدخوابی و تنگی نفس بود.

احتمال احساس بهبودی کامل در طول مدت یک سال در بین زنان (۳۲ درصد کمتر)، بیماران چاق (به احتمال نصف)، و کسانی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کرده بودند (۵۸ درصد کمتر) کمتر بود.

اوانز گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که احتمال بهبودی کامل زنان و بیماران چاق پس از یک سال کمتر است، نشان می‌دهد که ممکن است به کمک بیشتری مانند توانبخشی نیاز داشته باشند.»

این یافته‌ها نیاز فوری به خدمات مراقبت‌های بهداشتی برای حمایت از این جمعیت بزرگ و رو به افزایش بیماران را نشان می‌دهد.

بدون درمان‌های مؤثر، کووید طولانی‌مدت می‌تواند به یک بیماری درازمدت جدید و بسیار شایع تبدیل شود.

کد خبر 5476183

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 خستگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا تعرفه های پزشکی نسخه الکترونیک مالاریا سازمان غذا و دارو داروخانه بهرام عین اللهی شیوع کرونا آلودگی هوا واکسیناسیون محمد مهدی گویا بهبودی کامل نشان می دهد طولانی مدت یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: در فروردین ماه سال جاری بیش از ۴۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تردد بین استانی در ورودی و خروجی استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه خود ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بود، اظهار کرد: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته خود ۲۳ درصد کاهش یافته است و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان نیز در روز جمعه ۳۱ فروردین و به میزان بیش از ۱۲۷ هزار تردد ثبت شد.

دست نشان با اشاره به اینکه محور ارومیه - سلماس با متوسط تردد روزانه ی ۲۲ هزار و ۶۰۹ تردد پر تردد ترین محور استان در فروردین ماه اعلام شد، خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای فروردین ماه، تقریباً ۸۷۴ هزار و ۳۰۰ پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری استان آذربایجان غربی رویت شد از این پلاک ها حدود ۸۱۸ هزار و ۲۷۴ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

وی یادآور شد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک‌خوان در بازه فروردین ماه، در روزشنبه ۴ فروردین معادل ۲۴ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است که آمار ها از کاهش یک درصدی سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان نسبت به مدت مشابه خبرمی دهند.

دست نشان با تاکید به اینکه ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در ماه فروردین سال جاری تقریباً ۳۹ هزار وسیله نقلیه (معادل ۱۲ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین یک تا ۳ روز در استان اقامت داشتند، افزود: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در فروردین ماه، ۸۷۴ هزار و ۴۱۷ وسیله نقلیه از آذربایجان غربی در سایر استان ها مشاهده شده و استان های آذربایجان شرقی، زنجان و تهران بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان ها داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ادامه داد: براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در ماه قبل از مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تردد ثبت شده در استان، ۴۹ هزار و ۱۰۵ مورد انواع تخلفات ثبت شد که تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر برساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه ۴۸ هزار و ۳۷۰ مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد ها و مسئولین ذیربط است.

کد خبر 6092606

دیگر خبرها

  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند