Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در آیین‌نامه جدید دفاتر الکترونیک قضایی خدمات به ایرانیان خارج از کشور و مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ارائه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی افزایش می‌یابد. خبرگزاری میزان - محمد کاظمی فرد، با هدف بررسی عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همچنین دیدار با مردم از یکی از این دفاتر در تهران بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه تمام تلاشمان را به کار گرفتیم که اصلاح آیین‌نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با سرعت انجام شود، تاکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که زمان زیادی را برای اصلاح این آیین‌نامه صرف کرده‌ایم، زیرا معتقدیم استفاده از ظرفیت‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یک فرصت است که با خدمات مطلوب به مراجعه‌کنندگان، رضایت مردم را به همراه خواهد داشت.

محمدکاظمی‌فرد با اشاره به اینکه ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یکی از خدمات نوینی است که در قوه قضاییه انجام شده است و این امکان را فراهم کرده است تا بخش خصوصی قسمتی از کار‌های قوه قضاییه را انجام دهد، افزود: باید با استفاده از ظرفیت ۶ هزار کارمند در این دفاتر در جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم گام برداریم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: ترتیبی اتخاذ شده است که همانطور که خدمات در پنجره واحد در حال افزایش است، ارایه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی نیز افزایش یابد و اگر فردی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می‌کند، بتواند از تمام خدمات قوه قضاییه بهره‌مند شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در پنجره واحد قوه قضاییه تمام خدماتی که در اختیار همه افراد قرار می‌گیرد از جمله ابلاغ الکترونیک قضایی، نوبت‌دهی قضایی، استعلام سوابق محکومیت‌های مالی، استعلام مدارک قضایی، گواهی عدم سوءپیشینه، استعلام وضعیت وکیل و ثبت شکواییه سرقت را می‌توان انجام داد، گفت:همچنین در این پنجره واحد فرد می‌تواند جلسات رسیدگی که به صورت الکترونیکی قرار است برگزار شود را ببیند. در عین حال می‌تواند به نظرسنجی که از سوی قوه قضاییه برای او ارسال می‌شود پاسخ دهد. دادخواست بدوی و تجدیدنظرخواهی دیوان عدالت اداری و «ثبت من» را نیز در این پنجره واحد قرار داده‌ایم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکیدکرد: همچنین در آیین نامه جدید دفاتر خدمات الکترونیک، خدمات به ایرانیان خارج از کشور، بیماران خاص و مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است، در این بازدید رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در فضایی صمیمی با مراجعان به گفت‌وگو نشست و برای تسریع در امورشان راهکار‌هایی ارائه داد.   انتهای پیام/ برچسب ها: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات خدمات الکترونیک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات خدمات الکترونیک رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دفاتر الکترونیک قضایی پنجره واحد آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)

در دیدار مردمی معاون قوه قضاییه و مسئولان قضایی و شهری شهرری، بیش از ۱۰۰ نفر مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت) با حضور در شبستان امام خمینی حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن شرکت در برنامه ملاقات مردمی، به درخواست‌های قضایی و حقوقی مراجعان پاسخ داد.

راهنمایی و ارشاد مراجعه‌کنندگان، صدور دستوراتی برای رفع مشکلات قضایی، ارتباط با مسئولان مرتبط در پرونده‌های قضایی، هماهنگی با مسئولان شهر برای رفع مشکلات بیان شده، از جمله اقدامات اصغر جهانگیر در این ملاقات مردمی بود.

در میز خدمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) علاوه بر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، معاون فرماندار شهرری، دادستان شهرری، رییس دادگستری شهرری، رئیس بهزیستی شهرری، شهردار شهرری و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک شهرری بدون واسطه شنوای درخواست‌ها و صحبت‌های مراجعه‌کنندگان بودند و دستورات لازم برای بررسی پرونده‌های آنها را صادر کردند.

بیش از 100 از مردم شهرری در این برنامه مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: امروز عمدتاً مردم به دلیل اینکه اطلاعات حقوقی بسیار پایینی دارند در هر معامله‌ای که وارد می‌شوند متضرر می‌شوند چون اطلاعات کافی را ندارند. افراد زیادی با توجه به عدم اطلاعات حقوقی و عدم توانایی اخذ وکیل وارد عرصه‌هایی می‌شوند و به نوعی کلاه سرشان رفته و نمی‌توانند حق و حقوق خود را اخذ کنند و متضرر می‌شوند. عمده کسانی که امروز ملاقات کردم کسانی بودند که در سرمایه‌گذاری‌ها از آن‌ها کلاهبرداری شده است.

جهانگیر گفت: این مژده را بدهم که استانداردسازی یک سری از قراردادها را انجام داده‌ایم و در حال انجام سایر قراردادها هستیم و امیدوارم امسال بتوانیم قراردادهای پرتکرار را ابلاغ کنیم مخصوصاً در حوزه مسکن را تمام کنیم تا ماه‌های آینده به تمام بنگاه‌های املاک و دفاتر مردم بی‌جهت گرفتار کلاهبرداری‌های این چنین نشوند.

جهانگیر ادامه داد: برای اینکه این دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی خارج شود و افراد بتوانند همه حقوق خود را پیگیری کنند تلاش می‌کنیم تا اگر جایی می‌رویم مجموعه‌های اجرایی مثل شهرداری و بخش‌های دیگر هم حضور داشته باشند تا موضوعات همین جا قابل پیگیری باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص