Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:59:53 GMT

مسئله فلسطین متعلق به همه آزادگان جهان است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۰۸۸۰

مسئله فلسطین متعلق به همه آزادگان جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ حمزه کردی سه شنبه شب در آئین معنوی افطاری وحدت و مقاومت جزیره شمالی بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد و این مسئله را در ذهن ما یادآوری کردند تا جهان اسلام متوجه قدس و مردم مظلوم فلسطین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی افزود: قدس بزرگترین آرمان مسلمانان و همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند پاره تن اسلام و مسئله اول جهان اسلام و قبله اول مسلمان است.

وی گفت: مسلمانان نماز خود را که بعد از توحید بزرگترین عبادت است به امامت پیامبر گرامی اسلام (ص) در ابتدای اسلام به سمت مسجدالاقصی به جا می‌آوردند.

وی گفت: علیرغم تبلیغاتی که در این سال‌ها شده است تا قدس را یک مسئله داخلی بین ملت فلسطین یا اختلاف بین ملت یهود و مسلمانان ساکن فلسطین جلوه دهند و به نوعی با معامله قرن بزرگترین خیانت تاریخ را انجام دادند امسال در همین ماه مبارک رمضان وقتی حمله وحشیانه سربازان رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیستی را به مردم مظلوم فلسطین شاهد بودیم ملت آزاده مسلمان جهان و به ویژه ملت ایران اسلامی این مسئله را به جهان یادآوری کرد که همانگونه که امام فرمود قدس مسئله اول جهان اسلام است.

وی گفت: زمانی می‌توان به عزت برسیم و دیگر احکام اسلامی را انجام دهیم و با افتخار از سرزمین‌های مقدس خود محافظت کنیم که بتوانیم مسجدالاقصی و فلسطین را آزاد کنیم و ملت ایران بارها این مسئله را به جهانیان اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: همه ملت ایران اسلامی، مقام معظم رهبری، جوانان و نوجوانان و زنان و مردان در اقصی نقاط ایران اسلامی با حضور خود بارها این مسئله را اعلام کرده‌اند که مسئله فلسطین فراموش شدنی نیست.

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی گفت: اگرچه برخی حکام کشورهای اسلامی درصدد خیانت در این زمینه باشند تا به طریقی چند صباحی بیشتر بر حکومت و صدارت خود بمانند و روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند هرگز باعث نخواهد شد که ملت ایران اسلامی و همه آزادگان جهان فلسطین را فراموش کنند.

شیخ کردی ادامه داد: مسجدالاقصی و فلسطین تنها مسئله عربی و فلسطینی و مربوط به یک ملت و کشور نیست بلکه متعلق به همه آزادگان جهان است و هر کس که دم از آزادگی و اسلام می‌زند نمی‌تواند فراموش کند که این سرزمین قبله اول مسلمانان بوده است.

وی تصریح کرد: آرزوی مسلمانان است که بار دیگر در آن مکان مقدس نماز را به جماعت ادا خواهند کرد و این مسئله با وحدت، اتحاد و اخوت و برادری محقق خواهد شد که در کشور ما این وحدت و همدلی حکمفرما است.

وی گفت: امروز این وحدت و همدلی و اخوت بین مسلمانان شیعه و سنی در سراسر ایران اسلامی وجود دارد و به ویژه در روستاهای جزیره شمالی و جنوبی این موضوع برقرار است و هرگاه مشکلی برای کسی پیش بیاید همه در کنار هم بدون توجه به مذهب و رنگ و نژاد در کنار هم هستند.

وی از مسئولان خواست تا به مشکلات مردم این روستا به خصوص مشکل اسکله که بزرگترین دغدغه مردم است رسیدگی کنند.

کد خبر 5476261

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گناوه بندر ریگ وحدت اسلامی ماه رمضان 1401 ماه رمضان 1401 بوشهر شب قدر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا راهپیمایی روز قدس ماه مبارك رمضان شب احیا بارش باران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی ایران اسلامی جزیره شمالی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی

   

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری شهید مطهری را مجاهد عرصه جهاد تبیین دانست و گفت: این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

آیت‌الله علی عباسی در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه استاد شهید مطهری گفت: انقلاب اسلامی هنوز هم مدیون اندیشه‌های این شخصیت است.

رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه افزود: شهید مطهری مجاهد عرصه جهاد تبیین و آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود.

آیت‌الله عباسی گفت: شهید مطهری با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد. این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

او پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنما‌های زمان را قوی‌ترین جواب عنوان کرد و افزود: کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم منشوری شد به دست نیرو‌های مسلمان و مومن مبارز برای پاسخگویی در مقابل جریانی که مدعی معرفت و مبارزه که اذعن داشت مبارزه با عدالتخواهی در جهان به دست مارکسیسم و ماتریالیست است. او از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب استفاده و ایفای نقش کرد.

آیت‌الله عباسی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند، گفت: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعار‌ها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

او با اشاره به اینکه در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم؛ افزود: در مسئله حجاب مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود و دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

آیت‌الله عباسی انقلاب اسلامی را نقطه عطف تاریخ دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است