Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله یوسفی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود نیرو در بدنه راه و شهرسازی، عنوان کرد: طرح مسکن مهر مقوله‌ای مهم بود که توانست بخشی از نیازهای جامعه در حوزه مسکن مرتفع سازد و حال طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۱ هزار نفر ثبت‌نام اولیه داشته اند که در پالایش اولیه، ۹۵ هزار نفر واجد شرایط بودند؛ ادامه داد: در این زمینه دو مرحله پالایش دیگر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تصریح بر اینکه دولت سیزدهم، ساخت ۱۰۰ هزار مسکن برای استان همدان را طی ۴ سال برای استان همدان پیش بینی کرده است؛ تصریح کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن برای ۹۵ هزار نفر در استان بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع است.

این مسئول با بیان اینکه از این میزان تاکنون حدود ۹۱۰ هکتار زمین فراهم شده است، گفت: حدود یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار کسری زمین داریم؛ بدین ترتیب سعی داریم تا با تمهیدات اندیشیده شده، این کسری زمین را جبران کنیم.

یوسفی با تاکید بر اینکه برای ساخت مسکن در سال ۱۴۰۱ مشکل زمین نداریم اما برای دو سال آینده دچار مشکل خواهیم شد، افزود: در حال حاضر، بالغ بر سه هزار و ۴۸۰ واحد مسکن در حال ساخت است که در قالب خودمالکی، گروه ساخت یا کارگزاری آن توسط بنیاد مسکن در حال انجام است.

متقاضیان مسکن ملی با ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون خانه دار می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه عده‌ای تصور می‌کنند که در طرح مسکن ملی مانند مسکن مهر، با آورده ۴۰ میلیون تومانی صاحب خانه می‌شوند، عنوان کرد: باید چند سری واریزی برای این طرح داشت که در مجموع می‌توان گفت که متقاضیان مسکن ملی با ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون خانه دار می‌شوند.

وی به وضعیت مساکن مهر هم اشاره کرد و افزود: در برخی از شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر، یک‌هزار و ۵۰۳ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود دارد که هم اکنون در حال تعیین تکلیف هستند.

یوسفی با بیان اینکه در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر در استان همدان نیز طی ۸ سال بالغ بر ۲۸ هزار و ۵۲۱ واحد مسکن مهر ساخته شده و حال باید طی ۴ سال، حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شود، این حجم کاری در طرح ساخت مسکن در همدان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص عدم شروع پروژه مسکن ملی شهرک فرهنگیان پس از دو سال از آورده‌های ۹۰ و ۵۰ میلیون تومانی متقاضیان این طرح، عنوان کرد: این پروژه را آغاز و به انجام خواهیم رساند؛ اگر پروژه مسکن ملی شهرک فرهنگیان همدان شروع نشود، من از اینجا می‌روم.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام برای بهسازی خاک این منطقه با مشاور قرارداد بسته و مسائل ژئوتکنیک خاک نیز به انجام رسیده استو بهسازی آن آغاز خواهد شد.

این مسئول به وضعیت زمین در همدان اشاره کرد و گفت: از ۳۲ شهر استان همدان برای ۱۲ شهر، زمین تأمین شده؛ از سویی، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف اند که اراضی مازاد خود را برای طرح مسکن در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند تا بتوانیم مشکل کمبود زمین در همدان را حل کنیم اما تاکنون هیچ اداره‌ای زمین مازاد خود را به ما اعلام نکرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به اوقافی بودن اراضی در برخی شهرهای همدان اشاره کرد و افزود: برای سه شهر بزرگ در این زمینه یعنی شهرهای لالجین، کبودراهنگ و ملایر باید این تهدید به فرصت تبدیل شود بدین ترتیب، در حال انعقاد قرارداد با اوقاف هستیم.

وی ادامه داد: در چند شهر باقی مانده نیز که شهرهای کوچکی هستند، متقاضی چندانی وجود ندارد؛ چرا که تازگی به شهر تبدیل شده اند و مشکل تأمین زمین در آنها با قطعات تفکیکی حل خواهد شد.

یوسفی با اشاره به الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به همدان در محدوده شورین نیز تصریح کرد: بخشی از این میزان زمین برای معابر و ۳۰ درصد آن نیز مربوط به زمین‌های مردم است بدین ترتیب ۴۰ درصد این میزان باقی می‌ماند که باید در آن تراکم هم در نظر گرفته شود بدین ترتیب، هم چنان به زمین برای ساخت مسکن نیاز داریم.

کد خبر 5476199

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان اداره کل راه و شهرسازی همدان مسکن ملی ماه رمضان 1401 بوشهر شب قدر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا راهپیمایی روز قدس ماه مبارك رمضان شب احیا بارش باران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بدین ترتیب ساخت مسکن واحد مسکن مسکن ملی مسکن مهر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران با اشاره به اینکه ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی شروع شد، گفت: ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی از ۴۰ هزار واحد هدف گذاری شده در مرحله نقشه برداری است و تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران  با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی  ساخت مسکن اقتصادی از  دو سال گذشته  آغاز شده است  گفت: در ساخت این پروژه از تکنولوژی های نوین و هوشمندسازی  استفاده کرده ایم و بازار هدف این پروژه مشخص و مصرف کننده نهایی است .

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت مردم و زیرساخت های قانونی در حال ساخت است، بیان کرد: طبق هدف گذاری انجام شده برای افراد و زوجهای جوان  متراژ های کوچک هدف گذاری شده و برای خانواده های بزرگ و دارای فرزند متراژهای  متوسط و بزرگ  بین ۷۵ تا ۹۰ متردر نظر گرفته شده است  .

باقرپور با بیان اینکه  ارزان سازی را در کنار ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده ایم گفت:  ساخت پروژه های مسکن اقتصادی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی شده است به طوری که هزینه زمین در این پروژه ها صفر در نظر گرفته شده و با توجه به طراحی این شهرک که به صورت مجتمع اقامتی و تجاری است از طریق الحاقات زمین هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

هدف گذاری ۴۰ هزار  واحدی برای مسکن اقتصادی

طراح مسکن اقتصادی اظهار کرد:این طرح در بخش تعاون و با مشارکت مردم ساخته می شود و متقاضی تنها قیمت تمام شده ساخت را می پردازد.

باقرپور بیان کرد: زمین برای این طرح تامین و نقشه برداری های آن رو به اتمام است و از ۴۰ هزار واحد مسکن اقتصادی که هدف گذاری شده بود، ساخت دو هزار و۵۰۰ واحد و عملیات خاکبرداری ۶۵۰ هزار متر مکعب تا دو هفته آینده آغاز می شود.

وی توضیح داد:  کانال های تاسیساتی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم و طبق توافقی که با اتحادیه تعاونی های دانش بنیان انجام شده از تمامی محصولات دانش بنیان داخلی در این طرح استفاده خواهد شد و استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم.

او گفت: در مسکن اقتصادی سعی کرده ایم از تحریم ها دور باشیم و از تمامی امکانات و محصولات تولید داخل استفاده شده و به نوعی ارزبری از کشور نداشته باشیم.

طراح مسکن اقتصادی توضیح داد: در این طرح سوداگری را کنترل کرده و هر کد ملی تنها از یک واحد می تواند استفاده کند و برای جلوگیری از سوداگری در بازار اجاره در صورتی که فرد قصد اجاره و یا فروش واحد خود را داشته باشد باید از شیوه اجاره داری حرفه ای  استفاده کند.

قیمت زمین در مسکن اقتصادی صفر شد

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت زمین را حذف کردیم و قیمت واحدی که  با تمامی امکانات به متقاضی تحویل داده می شود حدود متری ۳۰ میلیون تومان است گفت: متقاضی بعد از تحویل هیچ هزینه دیگری ندارد چراکه واحد با امکانات کامل تحویل داده می شود.

مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

وی با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست و این طرح در زیر ساخت های مردمی و زیر ساخت های قانونی در حال ساخت است، گفت: اخیرا طرح هایی از سوی برخی از دستگاه ها به اسم مسکن اقتصادی مطرح شده است که باید بگویم این طرح توسط اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران و در قالب مشارکت های مردمی و تعاونی ها ساخته می شود و کسی نباید این عنوان را به نام خود مصادره کند.

وی افزود: طبق هدف گذاری های انجام شده ساخت مسکن اقتصادی در قالب ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد