Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@16:33:10 GMT

پاسخ به یک شایعه درباره اسارت پلنگ سرگردان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۱۰۴۴

پاسخ به یک شایعه درباره اسارت پلنگ سرگردان

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ماجرای ورود پلنگ به شهر قائم‌شهر جز اخبار نادر و بی‌سابقه‌ای بوده که حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت.

یکی از حاشیه‌ها این بوده، این پلنگ وحشی نبوده و در اسارت نگهداری می‌شده، شنیده‌ها حاکی است پلنگ سرگردان در شهر متعلق به فردی به نام علی‌بابا رمضانی مالک یک برند پرورش طیور بوده است و نامبرده صاحب نفوذ در مازندران است و با تطمیع برخی مسؤولان جولان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه گفته شده وی در خیابانی در قائم‌شهر عمارتی دارد که در محوطه آن از انواع حیوانات را نگهداری می‌کند.

یکی از مسائلی که به‌ این‌ شایعه دامن زده این بوده، طرح این موضوع بوده که باتوجه به سن تقریبی این پلنگ نر ۵ سال تخمین زده شده دارای وزن ۵۶ کیلوگرم است درحالی‌که وزن استاندارد برای یک پلنگ ۳۵ تا ۴۰ کیلو است و همین موضوع نشان‌دهنده اضافه وزن پلنگ بوده که احتمال اینکه اهلی بوده و توسط فرد نگهداری می‌شده را بیشتر کرده ولی براساس بررسی بالشک‌های پنجه، این پلنگ وحشی است.

به سراغ فرد مذکور رفتیم که این روزها خیلی نامش ورد زبان‌ها است؛ وی همان ابتدای صحبت می‌دانست سوال‌مان درباره چیست رمضانی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: این مسیر، مسیر انحرافی است، باید بدانیم که پلنگ خصلت وحشی و جنگلی دارد و هیج جا ندیدیم و نشنیدم پلنگ را در اسارت نگهداری کنند، شنیدیم شیر شاید ببر ولی پلنگ تاکنون نشنیدیم.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده در عمارت انواع حیوانات را نگهداری می‌کند، افزود: چیزی که از آن باعنوان عمارت نام برده می‌شود، خانه‌ای است که دارای باغ است، اینکه گفته می‌شود در این باغ انواع حیوانات را نگهداری می‌کنیم باید بگویم اطراف این باغ چندین منزل مسکونی است که پنجره‌ها به این باغ مشرف است، چگونه می‌توان در چنین باغی حیوانات ازجمله پلنگ نگهداری کنم؟!

چند سال پیش در این باغ حدود ۶ تا هفت طاووس نگهداری می‌کردم که به‌دلیل  سروصدا و هم بحث انفلوانزا باتوجه به اینکه دارای واحد مرغ مادر هستیم و به‌دلیل جلوگیری از بروز آلودگی این طاووس‌ها را به فروش رساندیم و الان در این باغ حتی یک کبوتر هم نگهداری نمی‌شود.

 همان روزی که این‌ اتفاق افتاد به مسؤولان اعلام کردم بازدیدی از باغ داشته باشند و اگر حتی پر یک کبوتر مشاهده کردند پلنگ برای ماست.

وی با طرح این سوال که چرا باید حیوان وحشی آن هم پلنگ در قفس نگهداری شود، بیان کرد: در ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت درگیر کار هستیم، وقت این را ندارن که بتوانم از حیوان نگهداری کنم.

به گزارش فارس، در پیگیری این ماجرا مبنی بر اینکه سن تقریبی این پلنگ نر ۵ سال تخمین زده شده که دارای وزن ۵۶ کیلوگرم است درحالی‌که وزن استاندارد برای یک پلنگ ۳۵ تا ۴۰ کیلو است، اعلام شد: این موضوع در دست بررسی است و در صورت بررسی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: پلنگ سرگردان قائمشهر حیات وحش تخریب زیستگاه اسارت پلنگ محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی

دادستان کرمان گفت: دادستانی با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، مهدی بخشی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان کرمان با موضوع بررسی برنامه‌های عملیاتی سال ١۴٠٣ دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: سند تحول قضائی با توجه به قانون اساسی و قوانین و مقررات هم سو با نظام، اهداف انقلاب، بیانات امام راحل و یکی از موضوعات مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته بوده است.

وی شرط اول قضاوت را انقلابی بودن، انقلابی ماندن، دفاع از ارزش‌های امام (ره) و شهدا و تبعیت از ولی عادل دانست و افزود: کسی که در مسند مسئولیت است، همواره باید با داشتن منش انقلابی، اخلاص و سخت‌کوشی در راستای تحقق سند تحول قوه قضائیه تلاش کند.

دادستان کرمان خدمت کردن به مردم را یک توفیق و موهبت بزرگ دانست و تصریح کرد: در ابتدای سال جاری ٧٩ برنامه در راستای سند تحول قوه قضائیه ابلاغ شده و در دادستانی مرکز استان نیز برنامه یک ساله ۱۴۰۳ را مبتنی بر سند تحول تنظیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به تهیه کاربرگ‌هایی جهت نظارت بیشتر بر دادسراهای سراسر استان گفت: از طریق این کاربرگ‌ها، ارزیابی جامعی برای سنجش عملکرد در شاخص‌های متعددی از جهت انطباق با مفاد سند تحول صورت می‌گیرد و نقاط قوت و ضعف در دادسراهای استان به صورت دقیق شناسایی می‌شود.

بخشی خواستار توجه جدی دادستان‌های سراسر استان به عملکرد حوزه‌های تحت امر خود و همچنین رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها شد و افزود: تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر پرونده‌های موجود در نیروی انتظامی و ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد ضابطین و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها نیز در اولویت دادستان‌های سراسر استان قرار گیرد.

وی هتک حرمت و هرگونه افترا و تهمت ناروا به افراد را مذموم شمرد و به همه مقامات قضائی استان توصیه کرد، مبارزه جدی با فساد را در اولویت کارها و امور خود قرار دهند و در عین حال توجه و اهتمام ویژه به حفظ حرمت و آبروی مسئولینی که هنوز جرم آن‌ها ثابت نشده نیز داشته باشند.

دادستان کرمان یکی دیگر از مظاهر صیانت از حقوق عامه را برخورد و مقابله با شایعه‌سازان و نشردهندگان اکاذیب و اقداماتی که در فضای مجازی باورهای مردم را نشانه گرفته‌اند و موجبات تشویش اذهان مردم را فراهم می‌آورند، دانست و تاکید کرد: دادستانی کرمان با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ماندگاری طولانی‌مدت وسایل نقلیه و اموال توقیفی در حوزه پرونده‌های مواد مخدر در استان بیان کرد: الحمدالله با اقدام جهادی و شبانه‌روزی در راستای دستور رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان کل کشور، پارکینگ خودروهای توقیفی مواد مخدر وضعیت مطلوبی دارد اما باید این روند را ادامه دهیم تا برای بار دیگر پارکینگ‌ها پر نگردند و هر چه سریع‌تر در جهت تعیین تکلیف این خودروها اقدام شود.

بخشی خاطرنشان کرد: دادستان‌ها ضمن حضور در انبارها و پارکینگ‌های خودروهای توقیفی غیر مواد مخدر، علل ماندگاری خودروها به ویژه موتورسیکلت‌ها را مورد بررسی قرار دهند و با صدور دستورات قضائی لازم، موانع موجود را در جهت تعیین تکلیف آن‌ها رفع کنند.

کد خبر 749647

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • واکنش نکیسا به شایعه تبانی ذوب آهن مقابل نساجی: مگر ربیعی دروغ گفته است؟
  • واکنش صریح درویش به شایعه تغییر نام پرسپولیس
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟
  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • (ویدئو) گورخرهای فراری در جاده سرگردان شدند
  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال