Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ایران باعث رشد و پیشرفت تکواندو بلغارستان می‌شود، ما تمایل داریم که همکاری فدراسیون تکواندو ایران و بلغارستان ادامه داشته باشد، چرا که برگزاری تمرین مشترک با تیم ملی ایران می‌تواند برای هوگو پوشان بلغارستان مفید و مثمر ثمر باشد، این گوشه‌ای از صحبت های فرزاد ذوالقدری، قهرمان سابق تیم ملی و سرمربی فعلی تیم ملی تکواندو بلغارستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت و گوی خبرنگار ورزشی فارس با ذوالقدری را در ادامه می‌خوانید:

فارس: شما همچنان با تیم ملی تکواندو بلغارستان به عنوان یک مربی ایرانی همکاری می‌کنید؟

بله، تا سال ۲۰۲۴  میلادی با فدراسیون تکواندو بلغارستان قرارداد دارم و‌ به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی تکواندو این کشور را بر عهده دارم.

فارس: طی این دو سال که هدایت تکواندو این کشور را برعهده داشتید، شرایط از لحاظ مالی برای شما راضی کننده بوده؟

خوشبختانه از لحاظ قرارداد مالی شرایط خوبی با فدراسیون تکواندو این کشور دارم. بنده به عنوان یک مربی لژیونر ایرانی خوشحالم که تجربیاتم را در اختیار تکواندوکاران بلغارستان گذاشته ام. به هرحال همه ما مربیان لژیونر که در سراسر کشورهای مختلف فعالیت می‌کنیم، سفیران کشور عزیزمان هستیم.

فارس: این روزها شرایط تکواندو بلغارستان از لحاظ کمیت و‌کیفیت چطور است؟

متاسفانه تکواندو بلغارستان از لحاظ جمعیت مثل تکواندو ایران نیست. خیلی از خانواده ها در کشورهای اروپایی و کشورهای خارجی اولویت اول برای فرزندانشان، درس و دانشگاه است. برای همین بچه‌های تیم ملی تکواندو بلغارستان به درس و دانشگاه می‌پردازند. اینجا هم مثل ایران همه گیری کرونا تقریبا به پایان رسیده و بازیکنان ما حضوری در دانشگاه شرکت می‌کنند. برای همین من خیلی نمی‌توانم آنها را در اختیار داشته باشم. بیشتر بچه‌ها و خانواده‌ها تمرکزشان روی دانشگاه است، از این نظر تکواندو ایران خیلی، خیلی خوشبخت و خوش‌شانس است، چرا که تکواندوکاران ایرانی تمام فکر و ذکرشان روی تکواندو است.

 

فارس: در مقطعی پدر شما به عنوان مدیر فنی کمک حال شما بود، این همکاری ادامه دارد؟

پدرم هر زمانی که نیاز باشد به من کمک می کند، هر سوال و کمکی که داشته باشم، روی پدرم حساب و او به من کمک می‌کند. مشاوره فنی به ما می‌دهد و در کنارمان است. او فعلا در ایران است و از راه دور به ما کمک می‌کند.

فارس: با شرایطی که در مورد بازیکنان توضیح دادی، در برگزاری اردوها با مشکل روبرو نمی‌شوید؟

اردو های ما مقطعی برگزار می‌شود و با همین شرایط به مسابقات قهرمانی اروپا اعزام خواهیم شد، ما می‌رویم و در آن مسابقات حضور پیدا می کنیم.
بازیکنان ما از لحاظ فنی شرایط خوبی دارند و با همین اردوهای کوتاه مدتی که داریم، قرار است در اولین و مهمترین رویداد پیش رو، یعنی مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کنیم. 

فارس: زمان برگزاری مسابقات نزدیک است؟

بله قهرمانی اروپا قرار است اواخر اردیبهشت ماه در منچستر برگزار شود. قبل از آن ،هفته آینده در تورنمنت سوئد شرکت میکنیم ،هدفمان این است که پر قدرت در این مسابقات شرکت کنیم، بعد از این مسابقات فصل تابستان را پیش رو داریم که میزبان قهرمانی نوجوانان و نونهالان جهان هستیم که روزهای پر کاری برای ما محسوب می‌شود، البته در تیر ماه در بلغارستان مسابقات G2 را میزبان هستیم.

فارس: فدراسیون تکواندو بلغارستان یک قرارداد همکاری دو جانبه با فدراسیون تکواندو‌ ایران دارد، آیا در رابطه با این موضوع برای برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ایران با هادی ساعی رئیس جدید فدراسیون صحبت داشته اید؟

در مورد برگزاری اردوهای مشترک با ایران، از وقتی که هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو شده، هنوز هیچ صحبتی در رابطه با این موضوع انجام نشده است و ما می‌خواهیم با او هماهنگ کنیم تا ببینیم آن توافق نامه ای که قبلاً با فدراسیون تکواندو ‌امضا شده، همچنان پابرجا است و ما می‌توانیم آن را ادامه دهیم یا خیر؟! 

فارس: پس شما بدنبال برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی تکواندو ایران هستید؟

بله، این اردوها به سود تکواندو بلغارستان است، تکواندو ایران می‌تواند به رشد و توسعه تکواندو بلغارستان کمک کند. ما تمایل داریم مثل دوره قبل این اردوی مشترک برگزار شود، چرا که برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ایران می‌تواند برای ما مفید و مثمر ثمر باشد. در هر صورت امیدوارم که بتوانیم مثل سال گذشته بازهم همکاری خوبی با تیم ملی و فدراسیون ایران داشتیم باشیم.

فارس: این اردوی مشترک می‌تواند پیش از مسابقات قهرمانی جهان برای تیم شما مفید باشد؟

بله، ما بعد از قهرمانی اروپا مسابقات قهرمانی جهان و بزرگسالان را پیش رو داریم که امیدوارم با حضور در اردوی مشترک در تهران، بتوانیم نتیجه خوبی را در رویدادهای پیش رو کسب کنیم.

فارس:  البته با جمعیت کمی که تکواندو بلغارستان دارد، شما باید به فکر رده های پایه باشید.

بله در بلغارستان کلاً ۲۵۰۰ تکواندوکار داریم. وقتی مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌کنیم، در مجموع از مبتدی تا حرفه‌ای در سه رده سنی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر شرکت می‌کنند! 
همین موضوع باعث می‌شود که خیلی کار برای ما سخت باشد و سخت تر نتیجه بگیریم. ما برای قهرمانی اروپا به خاطر کمبود بازیکن در سه وزن شرکت خواهیم کرد، دلیل اصلی این است که ما در اوزان دیگر بازیکن نداریم اما خوب با همین نفرات ما تلاش‌مان را میکنیم تا نتیجه بگیریم. اینجا مثل ایران نیست که بازیکن خودش را به آب و آتش بزند و برای حضور در میدان‌های بزرگ برنامه‌ریزی کند و بدنبال هدف و آرزوی خود باشد.

 

فارس: نظر شما در مورد تغییر کادرفنی تیم ملی تکواندو ایران چیست؟

بیژن مقانلو انتخاب خوبی بود، از طرفی هم‌مسعود حجی زواره می‌تواند به او کمک کند. او جوان و تشنه کار است. و در مورد دیگر نفرات نظری ندارم. تکواندو هر سال در حال تغییر است. بیژن مقانلو‌ را می‌شناسم، می‌دانم او طی این چند سال که از تیم ملی دور بوده، تلاش کرده و تمام مسابقاتی که برگزار شده را پیگیری کرده است،امیدوارم تکواندو به موفقیت های گذشته خود باز گردد.
تکواندو ایران آن شخصیت اصلی قهرمانی خود را از دست داده و مقانلو می‌تواند این شخصیت از دست رفته را به تیم ملی بازگرداند.

فارس: صحبت پایانی شما…

آرزوی قلبی من، موفقیت تکواندو ایران با کادر فنی جدید تیم ملی و ریاست جدید فدراسیون است. امیدوارم که به عنوان سفیر ایران در بلغارستان موفق شوم و این افتخار هم بدون شک به نام کشورمان تمام می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ذوالقدری تکواندو سرمربی تیم ملی تکواندو بلغارستان فرزاد ذوالقدری برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی مشترک با تیم ملی ایران فدراسیون تکواندو تکواندو بلغارستان مسابقات قهرمانی تیم ملی تکواندو تکواندو ایران قهرمانی اروپا پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی

تعداد بازدید : 2 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 69 موشک ضدکشتی «خلیج فارس»، یک موشک شبه‌بالستیک تک‌مرحله‌ای سوخت جامد با بردی تقریباً ۳۰۰ کیلومتری است و می‌تواند سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند. «خلیج فارس» که بر پایه‌ موشک «فاتح-۱۱۰» ساخته شده، به سامانه‌ هدایت با قابلیت «گریز از رهگیری» مجهز است. لحظه تست این موشک برای هدف قرار گرفتن مدل ناو هواپیمابر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • حاج‌صفی یک فصل دیگر در یونان ماندنی شد؟
  • سرمربی تیم ملی فوتسال تایلند: هدف ما قهرمانی است
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • شمسایی: آماده بازی با ازبکستان هستیم/ لوپز: ایرانی‌ها کارشان را بلدند