Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:09:06 GMT

۴۲ تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۱۱۱۸

۴۲ تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب جهانساز با اشاره به امضای قرار داد با صاحبان ۱۲۰ کارخانه چایسازی برای خرید برگ سبز چای، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴۲ تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یافته است، گفت: بر اساس اعلام شورای قیمت گذاری هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک با ۳۸ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه امسال برگ سبز درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌شود، افزود: هر کیلوگرم چای درجه دو نیز با ۴۸ درصد افزایش ۷ هزار و ۱۰۰ تومان از چایکار خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد این مبلغ را کارخانه دار و ۲۵ درصد را هم دولت پرداخت می‌کند، ادامه داد: برداشت برگ سبز چای اول اردیبهشت ماه در گیلان و مازندران آغاز شد.

کد خبر 5476232

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان چای کشور حبیب جهانساز برگ سبز چای ماه رمضان 1401 بوشهر شب قدر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا راهپیمایی روز قدس ماه مبارك رمضان شب احیا بارش باران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به ۶۹.۸ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به 69.8 درصد رسید.

تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ترکیه طی ماه گذشته نزدیک به 70 درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

با این حال، به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها در بخش آموزش و همچنین افزایش قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها، این ماه بالاترین نرخ تورم را از نوامبر 2022 به خود اختصاص داد.

تورم ترکیه به 62 درصد رسید

مهمت شیمسک، وزیر دارایی ترکیه، در مورد این داده ها به رویترز توضیح داد که تورم ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن افزایش 3.18 درصدی را ثبت کرد که مطابق با انتظارات بود. در ماه مارس این نرخ 3.16 درصد بود.

سیمسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از اینکه تورم سالانه در ماه می به اوج خود برسد، مطابق با پیش بینی‌های ما به شدت شروع به کاهش خواهد کرد.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره بانکی را به 50 درصد افزایش داد و دلیل آن ادامه تلاش‌ها برای مقابله با افزایش تورم در این کشور بود.

این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که واردات کالاهای مصرفی و طلا کاهش یافت و به بهبود تراز حساب جاری کمک کرد، سایر شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که تقاضای داخلی همچنان مقاوم است.

بانک مرکزی ترکیه افزود: چسبندگی تورم در بخش خدمات، انتظارات تورمی، خطر درگیری‌های نظامی و قیمت مواد غذایی فشارهای تورمی را بالا نگه می دارد.

در ماه مارس، این بانک همچنین اعلام کرد که سیاست پولی فشرده تا زمانی که کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • تورم ترکیه چقدر است؟