Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@10:54:33 GMT

شفافیت و رشد تولید با ورود خودرو به بورس کالا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۱۲۶۸

شفافیت و رشد تولید با ورود خودرو به بورس کالا

کارشناس بازار سرمایه درباره مزیت عرضه خودرو در بورس کالا گفت: ورود خودرو به بورس کالا، کشف نرخ منصفانه، شفافیت بیشتر، رضایت مصرف کنندگان و برای خودروسازان سودآوری بیشتری را می‌تواند به همراه داشته باشد.

به گزارش ایران اکونومیست، بهنام بهزادفر گفت: ورود خودرو به بورس کالا باعث می‌شود که در گام اول یک کشف قیمت منصفانه‌ای صورت گیرد که این کشف نرخ منصفانه به مراتب پایین‌تر از نرخ بازار خواهد بود و این موضوع به طور عملی سودآوری شرکت‌های خودروساز را بیشتر می‌کند، در نتیجه انگیزه برای تولید بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وقتی خودرو در بورس کالا معامله و تک نرخی شود، در واقع افرادی را که انگیزه سفته بازی (خرید برای سرمایه گذاری) دارند، از این بازار خارج می‌کند؛ در نتیجه مصرف کنندگان واقعی به این بازار ورود می‌کنند.

بهزاد فر اضافه کرد: شفافیت بخش دیگری از معاملات در بورس‌ها را شکل میدهد وقتی معاملات این بازار شفاف شود، ورود دلال‌ها به این بازار کم می‌شود و یا حضور دلال‌ها با سود بسیار پایین و حاشیه سود قابل قبولی همراه خواهد بود که این موضوع به نفع مصرف کننده نهایی خواهد بود.

وی یکی از کارکردهای مهم بورس‌ها را معاملات بسیار زیاد و عمده و کشف قیمت منصفانه دانست و گفت: این موضوع هم عرضه کننده را ترغیب به تولید بیشتر و هم مصرف کننده را ترغیب به ورود به بازار می‌کند.

 صدا و سیما

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه میزبان عرضه ۶۱۳ هزار و ۳۲۱ تن انواع کالا و محصول هستند. بیشترین عرضه امروز در تالار صنعتی و متعلق به فولادی هاست چراکه قرار است ۳۸۰ هزار تن مقاطع فولادی را روی تابلو ببرند. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J0A

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟