Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@12:51:38 GMT

کامبک تیم فوتسال دبیری نشانه قدرت بود نه پولداری!

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۱۳۴۰

کامبک تیم فوتسال دبیری نشانه قدرت بود نه پولداری!

جعفر موحد با اشاره به برتری تیمش گفت: ما در طول ۹۰ دقیقه سَر بودیم و بازی یک بر صفر باخته را با کامبک تاریخی توانستیم ۴ بر یک ببریم. حال می‌خواهند با ایجاد حاشیه و بزرگ‌نمایی، ضعف خود را پوشش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عادل جعفر موحد، مدیر آکادمی باشگاه دبیری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آناج درباره اتفاقات و حواشی جنجالی دربی نونهالان اظهار داشت: من ابتدا از شما تشکر می‌کنم که عدالت را رعایت کردید و این فرصت را به ما دادید تا از حق‌مان دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من کارشناس داوری نیستم و نمی‌توانم بگویم که پنالتی لحظات آخر یقینا درست بود یا خیر و در چنین جایگاهی هم نیستم، بالاخره نظر نهائی را قاضی میدان داده و صحیح یا نادرست تشخیص او بود. هر چند از نظر من پنالتی درست بوده ولی من یک سوال دارم این چه ربطی به باشگاه دبیری دارد که آن صحنه پنالتی بود یا نبود؟

وی افزود: اگر ما برای اولین بار مهدیه را شکست داده بودیم و در لیگ پایین‌تر بودیم، توهم تبانی را می‌توانستیم منطقی حساب کنیم اما وقتی در دور رفت مرحله گروهی هم این تیم را با 2 گل شکست دادیم پس بردمان شق‌القمر نبوده است. اگر روند بازی را بررسی کنید تیم ما کاملا برتر و سوار بر بازی بود و حریف با استرس و ترس بازی می‌کرد. آن‌ها برای جشن صعود عجله داشتند که این شتاب‌زدگی باعث شده بود از نظر فنی فوق‌العاده ضعیف عمل کنند.

مدیر آکادمی باشگاه دبیری تبریز با اشاره به برتری تیمش گفت: من مسائل داوری این بازی را به کارشناسان ارجاع می‌دهم که قضاوت کنند. ما در طول 90 دقیقه سَر بودیم و بازی یک بر صفر باخته را با کامبک تاریخی توانستیم 4 بر یک ببریم. حال می‌خواهند با ایجاد حاشیه و بزرگ‌نمایی، ضعف خود را پوشش دهند.

موحد بیان کرد: گلایه من از برخی افراد است که به جای آموزش فوتبال به بازیکنان نونهال، از هم‌اکنون آن‌ها را وارد حاشیه می‌کنند. باشگاه دبیری همیشه اخلاق را سرلوحه خود قرار داده و همواره از بازیکنان می‌خواهیم که با غیرت و تعصب بازی کنند و نتیجه برای ما اولویت نیست. به نظرم این همه نتیجه‌گرائی و ایجاد حساسیت خیانت به بازیکنان فوتبال پایه است. ما باید به قدری شهامت داشته باشیم که شکست را هم قبول کنیم. اصلا جذابیت فوتبال به همین نتایج غیرقابل پیش‌بینی است. اینکه بازی رفت را با 2 گل واگذار کنید و در بازی برگشت با وجود دریافت یک گل دیگر بتوانید جبران کنید، نشان از قدرت است نه پولدار بودن!

وی در خصوص اعتراض‌ها به عملکرد داور دربی نونهالان تبریز افزود: داوری که روی آن بحث وجود دارد و آقایان می‌گویند بودار قضاوت کرده است، گل سالم ما را مردود اعلام کرد. ما خودمان به داوری اعتراض داریم چراکه معتقدیم قبل از پنالتی باید گل چهارم را می‌زدیم. ما گلی زدیم که نه آفساید بود نه خطا و نمی‌دانیم چرا داور گل ما را مردود اعلام کرد. ما هم اعتراض کردیم ولی تهمت نزدیم.

این مقام باشگاه دبیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر اتفاقات بازی به صورت عکس رخ می‌داد و آن پنالتی به ضرر تیمش گرفته می‌شد در آنصورت چه واکنشی نشان می‌داد، گفت: قطعا اعتراض می‌کردم اما هیچ وقت به حریف اتهام نمی‌زدم. خیلی زشت است اینکه بخواهیم برای سرپوش گذشتن روی ناکامی خودمان به حریف تهمت و افترا بزنیم. واقعا جز اینکه بگویم متاسفم چیز دیگری برای گفتن ندارم. البته حق شکایت برای ما محفوظ است. حرف ما این است که اگر داوری عیب و ایراد داشته و به داور اعتراض دارند چرا به ما تهمت و افترا می‌زنند؟ انگار فراموش کرده‌اند که به عنوان صدرنشین از مرحله هم‌گروهی صعود کردیم و بهترین گلزن لیگ را که در همین بازی هم دو گل به ثمر رساند، در اختیار داریم.

موحد خاطرنشان کرد: ما در دور رفت با 2 گل شکست خوردیم و داوری هم به ضررمان بود اما اینگونه هوچی‌گری و جوسازی نکردیم. حتی بعد از پایان بازی رفت ما به سمت اعضای تیم حریف رفتیم و دست دادیم و بردشان را تبریک گفتیم. فوتبال یعنی لذت برپن از ورزش نه جنگ و جدل، آنهم در این سن.

وی ادامه داد: از سویی ما در بازی برگشت به احترام تماشاگران و بازیکنان تیم مهدیه اجازه جشن و شادی به بازیکنانمان را ندادیم درحالیکه این حق آن‌ها بود تا صعودشان را جشن بگیرند چراکه بازیکنان تیم مهدیه در پایان بازی رفت انواع و اقسام شادی‌ها را برپا کرده بودند. ولی ما از حق خودمان گذشتیم تا نشان دهیم اخلاق حرف اول و آخر را برایمان می‌زند.

مدیر آکادمی باشگاه دبیری با انتقاد از اظهارات سرمربی تیم نونهالان مهدیه متذکر شد: اینکه سرمربی جوان مهدیه به خود اجازه بدهد برای خودنمایی به باشگاهی که قدمت و افتخارات زیادی دارد، توهین کند؛ ما هرگز این موضوع را بر نمی‌تابیم. یا ایشان بی‌ادبانه بنده را مورد خطاب قرار داده‌اند و مدعی هستند که داور را تهدید کردم، مگر اعتراض کردن تهدید است؟

وی تأکید کرد: سیاست باشگاه دبیری حفظ ارزش‌هاست و سعی می‌کنیم تا فرهنگ واقعی و اخلاق در ورزش را به بازیکنان آموزش دهیم. برای ما اخلاق از هر چیزی مهمتر است و همیشه به بازیکنانمان اعلام کرده‌ایم که جوانمردانه و بدون حاشیه بازی کنند. بازهم تأکید می‌کنم حتی بر فرض محال، داور در اعلام پنالتی اشتباه کرده است، باشگاه دبیری چه گناهی دارد که به ما اتهام می‌زنند. امیدوارم یاد بگیریم به جای تهمت و افترا زدن بار فنی خود را ارتقاء دهیم و به بازیکنان تکنیک و تاکتیک یاد دهیم تا مجبور نشویم برای توجیه شکست متوسل به اتهام زدن به حریف شویم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: باشگاه دبیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار نهایی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک به سود ایران به پایان رسید تا ایران برای بار سیزدهم بر بام قاره آسیا بایستد. گل‌های تیم ملی ایران در این دیدار را مهدی کریمی و سعید احمدعباسی، علی اصغر حسن زاده و باقر محمدی به ثمر رساندند.

ترکیب تیم ملی

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.

این بازی در سالن بانکوک آرنا تایلند برگزار شد و تماشاگران پرتعداد میزبان به تشویق تیم ملی خود پرداختند. ضمن این که کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این دیدار در سالن حضور داشتند و از نزدیک بازی را تماشا کردند.

نیمه اول

این دیدار در حالی آغاز شد که تیم ملی ایران امیدوار بود برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد و در سوی مقابل هم تایلندی‌ها قصد داشتند با بهره گیری از امتیاز میزبانی، برای اولین با قهرمان آسیا شوند.

بازی با برتری تیم ملی فوتسال ایران آغاز شد و در دقیقه ۲ از روی ضربه اوتی که نصیب ایران شد سالار آقاپور توپ را به مهدی کریمی رساند و او هم با یک ضربه دقیق روی زمین موفق شد دروازه تایلند را بار کند تا بازی خیلی زود یک بر صفر شود.

در دقیقه ۴ سعید احمد عباسی فرصت داشت که دروازه تایلند را برای بار دوم آغاز کند اما ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۶ سالار آقاپور در سمت راست زمین صاحب توپ شد و توپ را به سعید احمدعباسی رساند و که او هم با یک ضربه فنی تماشایی برای بار دوم دروازه تایلند را باز کرد.

در دقیقه ۸ بازیکن شماره ۱۱ تایلند فرصت داشت که یکی از گل‌های خورده را جبران کند اما واکنش به موقع باقر محمدی مانع از باز شدن دروازه ایران شد. بازی در دقایق بعدی با آرامش بیشتری دنبال شد و بازیکنان تیم ملی ایران از حملات خود کاستند و تیم تایلند هم بیش از آنکه به فکر به ثمر رساندن گل باشد تلاش کرد از دروازه مراقبت کند.

در دقیقه ۱۲ محمدرضا سنگ سفیدی در پشت محوطه جریمه تایلند صاحب توپ شد اما ضربه او قدرتمند او با اختلاف زیادی از بالای دروازه بیرون رفت. در دقیقه ۱۴ فرار بازیکن تایلند موجب شد در موقعیت تک به تک قرار بگیرد که با خطای محمدرضا سنگ سفیدی متوقف شد. تعداد خطاهای ایران با این خطا به ۵ رسید تا در دقایق باقی مانده بازیکنان ایران با احتیاط بیشتری به کار خود ادامه دهند و بازیکنان تایلند تلاش کنند با گرفتن خطا، از روی ضربه پنالتی دوم صاحب موقعیت شوند.

محدودیت خطایی تیم ملی ایران موجب شد بازیکنان با احتیاط بیشتری به بازی ادامه دهند و از برخورد با حریف اجتناب کنند. در ادامه بازی هم تغییری در نتیجه بازی اتفاق نیفتاد تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان برسد.

نیمه دوم

در آغاز نیمه دوم بازیکنان تیم تایلند که با چند دقیقه تأخیر وارد زمین شدند امیدوار بودند بتوانند در نتیجه بازی تغییر ایجاد کنند و اختلاف را به حداقل برسانند. در دقیقه ۲۶ بازیکنان تیم تایلند موفق شدند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند و نتیجه بازی را ۲ بر یک کنند.

اما در دقیقه ۲۷ علی اصغر حسن زاده موفق شد از روی کرنری که سنگ سفیدی ارسال کرد برای باز سوم دروازه تایلند را باز کند.

تایلندی‌ها برای جبران نتیجه در ۸ دقیقه پایانی بازی دست به پاورپلی زدند و تلاش کردند با ۵ نفر به سمت دروازه ایران حمله کنند. اما این اتفاق نیفتاد و شوت بازیکن تایلند را باقر محمدی مهار کرد و در حالی که دروازه حریف خالی بود با یک شوت دقیق چهارمین گل ایران را به ثمر رساند.

تیم ملی فوتسال ایران با این پیروزی برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را از آن خود کرد تا همچنان قهرمان بلامنازع این رقابت‌ها باشد. تایلند هم برای بار سوم نایب قهرمان آسیا شد.

کد خبر 6091180

دیگر خبرها

  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • کاپیتان تیم ملی فوتسال: تمرکز، فقط تمرکز!
  • بازیکنان ازبکستان خودشان را روی زمین می‌انداختند
  • شمسایی: بازی در آسیا سخت و نزدیک شده است
  • شمسایی: بازیکنان ازبکستان خودشان را روی زمین می‌انداختند
  • کارشناس داوری تایید کرد؛ گل اورونوف به آلومینیوم خطا بود!